بازدید 2298

ورزش‌کردن به هنگام بیماری؛ مفید یا مضر

کد خبر: ۴۲۸۳۰۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۹ 23 August 2014
یک متخصص آسیب‌شناسی سلولی با اعلام اینکه به هنگام بیماری،ورزش کردن مفید است یا مضر گفت: در هنگام بیماری اولین قدم باید اصلاح تغذیه و پاکسازی تدریجی سلول‌ها از مواد زائد از طریق پرهیز از مصرف غذای فراوان باشد.

به گزارش فارس، حسن اکبری گفت: بسیاری از افراد و حتی بعضی متخصصان در هنگام بیماری، بیمار را تشویق به ورزش کردن می کنند در حالی که ورزش کردن و فعالیت بدنی بیش از حد در حالت بیماری نهی شده است.

وی ادامه داد: در حالت بیماری برخی یا همه سیستم های سلولی در حالت ضعف و ناتوانی قرار گرفته اند بنابراین فشار مضاعفی به سلولهای بیمار وارد می‌شود.

این دانشیار آسیب‌شناسی سلولی افزود: در چنین شرایطی ورزش کردن نه فقط  کمکی به سلول ها نمی کند بلکه برعکس می‌تواند موجب عمیق‌تر شدن آسیب به سلولها شود.

اکبری تصریح کرد: به نظر می‌رسد در بیماری‌ها اولین اقدام باید اصلاح تغذیه بیمار و پاکسازی تدریجی سلول ها از مواد زائد از طریق پرهیز از مصرف غذای فراوان باشد چرا که یکی از دلایل بروز بی رمقی و بی اشتهایی در هنگام بیماری ها همین پاکسازی باشد.

وی گفت: بنابراین توصیه می‌شود افراد زمانی که بیمار هستند از فعالیت و پرخوری، در حد امکان خودداری کنند، تا مکانیسم های مختل شده مجدد کارآیی خود را پیدا کنند و از طرفی تحرک بالا و ورزش کردن را در این شرایط فراموش کنند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار