بازدید 20452

خیابان‌خوابی دختر دانشجوی خوابگاهی!

کد خبر: ۴۲۸۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۴ 23 August 2014
"وقتی مطمئن شدم دری برای من باز نخواهد شد به فکر دوستان و آشنایان افتادم، هیچکس در آن شب نبود، تنها من ماندم و خیابان های تهران و صدای بوق و ترمز ماشین ها. ساعت 2 نیمه شب شده بود و هیچ جایی نداشتم و باید به دنبال سرپناهی امن برای این شب می گشتم. مهمانسراها راهم نمی دادند و به سالن ترمینال پناه بردم و تا خود صبح روی صندلی با چشمانی خیره به کفش های مسافران شب را صبح کردم."

به گزارش ایسنا، این‌ جملات بخشی از سخنان دختر دانشجوی خوابگاهی است که به علت دیررسیدن به خوابگاه، مسئول خوابگاه به وی اجازه ورود نداده بود و ...

"ش- الف" دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه علامه طباطبایی و ساکن خوابگاه خودگردان فاطمه الزهرا (س) ماجرای آن شب که به گفته خودش شب وحشتناکی بود، اینگونه تعریف می‌کند: آنشب حدود 10 یا 15 دقیقه دیر رسیدم و هر چه به مسئول خوابگاه اصرار کردم که هیچ سر پناه دیگری ندارم و اگر وارد نشوم باید تا صبح کنار خیابان بمونم، مسئول خوابگاه اجازه ورود به من نداد.

وی با اشاره به اینکه حدود نیم ساعت پشت در خوابگاه ماندم و التماس کردم تا بلکه در باز شود، می‌افزاید:‌ در این مدت باوجود تاریکی و حتی احتمال ایجاد مزاحمت‌ از سوی کارگران ساختمانی داخل کوچه، مسئول خوابگاه باز هم راضی به باز کردن در نشد.

این دانشجوی دختر درباره تجربه تلخ سپری کردن یک شب تا صبح در خیابان‌های تهران، می گوید: بعد از اینکه از بازشدن در خوابگاه ناامید شدم، به ناچار دنبال یک سرپناه گشتم. به چند مهمانسرا رفتم اما از آنجایی که نامه اماکن را می خواستند به من اتاق ندادند. به فکر دوستان و آشنایان افتادم، هیچکس در آن شب نبود، تنها من ماندم و خیابان‌هایی که سیاهی شب و سکوت ترسناکی آن را فرا گرفته بود و تنها گهگاه صدای بوق و ترمز ماشین‌ها بود که زهره ترکم می کرد.

این دانشجوی علامه می‌گوید: آن شب تا ساعت 2 بامداد در خیابان‌های تهران سرگردان بودم. هنوز هم وحشت آن شب در من تازه است. دائم از خودم می‌پرسیدم که " آیا مسئول خوابگاه راضی میشد دخترش شبانه در خیابان‌های تهران بی‌سرپناه بماند، چگونه به این راحتی مرا که دور از خانواده‌ام هستم، در خیابان آواره کردند؟ ... خیلی سوالاتی که هنوز هم برایشان پاسخی پیدا نکردم.

وی ادامه می‌دهد که وقتی از پیدا کردن سرپناهی در آن وقت شب ناامید شدم، یاد ترمینال افتادم. راهم را به سمت ترمینال که سالن آن شاید امن ترین مکان برای من بود کج کردم. ساعت 3 و نیم بود که خود را با آژانس به ترمینال رساندم و شب را روی صندلی با چشمانی خیره به کفش های مسافران گذراندم.

این دانشجو از ارسال نامه‌ اعتراض و شکواییه خود به اتحادیه خوابگاه‌های خودگردان خبر می‌دهد و می‌گوید: متاسفانه هنوز خبری نشده است.

شوکتی رییس اتحادیه خوابگاه های خودگردان کشور با تایید چنین اتفاقی به ایسنا و با اشاره به دریافت نامه دانشجوی مذکور به ایسنا می‌گوید: با توجه به آیین‌نامه داخلی خوابگاه‌های خودگردان، درب خوابگاه در ساعت مقرر بسته خواهد شد و هیچ فردی حق ورود به خوابگاه را ندارد، این خانم هم با 10 دقیقه تاخیر به خوابگاه رسیده است و از لحاظ قانونی نباید درب باز می شده اما از لحاظ اخلاقی و عرف جامعه با توجه به شرایط جامعه باید اجازه ورود به این خانم داده می شد.

وی با تاکید بر اینکه این مسئله به هیچ وجه از نظر اتحادیه قابل قبول نیست و هیچ کجای دین و اخلاقیات اجازه چنین رفتاری نمی دهد، می‌افزاید: اتحادیه از حق این دانشجو دفاع خواهد کرد و به هیچ وجه نباید به خاطر تاخیر خانمی را تا صبح در خیابان بگذاریم . اتحادیه تذکر کتبی به این خوابگاه داده است و فرصتی تعیین شده تا مدیریت خوابگاه با این مسئله برخورد کند در صورت عدم برخورد صحیح با این مسئله در شورای حل اختلاف اتحادیه این موضوع مطرح خواهد شد و در صورت لزوم حتی مجوز خوابگاه لغو خواهد شد تا از هر کسی حقوقی ضایع شده است احقاق حق صورت بگیرد .

به قانون عمل کنیم یا به اخلاقیات!؟

زیاد ، مدیر خوابگاه فاطمه الزهرا و عضو هیئت مدیره اتحادیه خوابگاه های خودگردان هم با تایید وقوع چنین اتفاقی به ایسنا می‌گوید: ظرف یک ماه گذشته این خانم چندین بار با تاخیر به خوابگاه مراجعه کرده است این اتفاق مسئله ایست که قانون برای ما تعیین کرده است، مطابق قانون راس ساعت 10:30 باید درب خوابگاه بسته شود و از ورود افراد ممانعت به عمل آید . سوال اصلی اینجاست که ما باید به قانون عمل کنیم یا به اخلاق ؟ در صورت ورود این خانم متهم بی قانونی می شدیم و حال متهم به بی اخلاقی .

مدیر خوابگاه فاطمه الزهرا درباره برخورد با این مسئله و پاسخ به اتحادیه می گوید: من به مسئول خوابگاه نیز گفتم که عملش خلاف اخلاق بوده و این برخورد را قبول ندارم. بر همین اساس روز یکشنبه بناست در اتحادیه جلسه ای در همین موضوع بر گزار شود تا به این مسئله رسیدگی شود .

آنچه در این مسئله قابل توجه است اجرای قانون به قیمت آوارگی شبانه دختری است، اتفاقی که می تواند برای هر دانشجوی دیگری در ابعاد بزرگتر و تلخ تر رخ دهد.

مسئولان این خوابگاه خودگردان در دفاع از رفتار خود در حالی به آیین‌نامه‌های موجود اشاره می‌کنند که بی‌شک هیچ فرد مسئول و غیرمسئولی نیز راضی به این نمی‌شود که یک دانشجو ولو متخلف، پشت در خوابگاه بماند و شب را تا صبح در خیابان‌ها سپری کند.

این پرونده همچنان تا به نتیجه رسیدن موضوع در ایسنا مفتوح است .
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۵۱
انتشار یافته: ۱۰۹
سوال اگر دختر و یا خواهر خودتان هم بود به قانون عمل میکردید ؟ هرگز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
توجه داشته باشید که قوانین را انسانها وضع می‌کنند و وحی آسمانی نیست و هر قانونی که بر خلاف خواست اکثریت باشد باید تصحیح شود. قانون خوابگاه که قرآن محمد (ص) نیست که نتوان آیات آنرا دستکاری کرد. قوانین ساخته و پرداخته ابنا بشر هستند برای ایجاد نظم و انضباط و اگر قانونی مثل همین ورود به خوابگاه بعد از ساعت 10 شب مشکل دارد باید تصحیح شود. بستن درب خوابگاه برای خروج افراد است نه برای ورود کسانی که با تأخیر وارد می‌شود. مثل اینکه خوابگاه با زندان و مسئول محترم خوابگاه جایشان را با زندانبان اشتباه گرفته‌اند!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ما جنبه نداریم . اگه قرار بشه اتاقی برای متاخرین در نظر گرفته بشه . 80% دانشجویان دیر میان .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اگه درست باشه ساعت 10:40 دقیقه بوده . پس باید به رئیس دانشگاه یا لااقل به مدیر رشته ای کارمندی مسئولی زنگ میزد اصلا" به 110 زنگ میزد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
دانشجوی محترم اون وقت شب کجا بود . اگه سابقه اش خوب بود که راه میدادند که قبلا" هم راه داده بودند
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ناشناس 12:21 فکرت خیلی خرابه متاسم برات شما حتما خوابگاه های دانشگاه دولتی رو تجربه نکردی
پیام از اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ندا راس میگه
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
من دخترم را اجازه نمیدهم به دانشگاه برود.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
چه بابای بدی بشی تو
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
در صورتی که مسئولین اجازه ورود به خوابگاه را نمی دهند، باید یک جایی را در نظر بگیرند که دانشجو آنجا شب را به صبح برساند
احمد
| United Kingdom |
۱۹:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بهترین کار این بود که مسئول خوابگاه اجازه میداد دانشجو وارد خوابگاه بشه و بعد از طریق کمیته انضباطی دانشگاه و خانواده دختر، موضوع تاخیر را پیگیری میکرد.
حماقت که شاخ و دم نداره .....
خوب باید هر ساعتی که برسن اجازه ورود داشته باشن ولی به دیرکردشون به شکل های مختلف و مناسب رسیدگی بشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اتاقی در ورودیه خوابگاه به متاخرین اختصاص شود تا هم اجازه ورودبه خوابگاه نداشته باشند هم سرگردان نشده باشندو گزارش تاخیر به مسیولین داده شود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آفرين! من هم كاملا با شما موافقم
صحيح اين بود كه اجازه مي دادند اين خانم وارد خوابگاه مي شد. در اولين فرصت ميتونستن يه جلسه اي براي تخلفش داشته باشن
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
مث همه دانشگاه ها اگه بیشتر از حده مجاز بشه میفرستادنش کمیته انظباطی چرا فرستادنش تو خیابون اون وقت شب ؟؟؟؟حتی یه ذره انسانیت ندارن بعد میگن ما به فکر دانشجوییم
اگر ساعت 2 شب بود پس تاخیر 15 دقیقه نبود 4 ساعت بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خوب میشی
ترمینال که خیابان نیست .

بوی دروغ از گزارش میاید .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
من خودم دانشجوی فوق لیسانس دانشگاه ازاد شاهرود بودم صبح ساعت 3.30به دانشگاه رسیدم زمستان بود ومرا به داخل راه ندادند تالااقل در نمازخانه بخوابم وروی سنگفرش پیاده رو تاصبح در دمای نزدیک به صفرخوابیدم نزدیک بود بمیرم ولی برای نگهبان اصلا مهم نبود
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بماند که هیچکدومشون هم دانشجوی به معنای واقعی کلمه نیستند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
پ ن پ
تو دانشجویی
دانشگاه الزهرا یک دانشگاه تک جنسیتی و مختص خانم ها هست، و باید بیشتر پایبند عرف و اخلاق باشند، اول این دختر را به خوابگاه راه داده و بعد در مورد تاخیراتش تذکر و اخطار می دادید نه اینکه تا صبح یک دختر بی پناه را در شهر بیرحمی مثل تهران سرگردان کنید!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آقا یا خانم ناش : ظاهرا دانشگاه علامه بود نه الزهرا ....!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! یه ذره دقت بد نیست .
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خوابگاه الزهرا نه دانشگاه الزهرا
با سلام،سرپرست شیفت خوابگاه اشتباه فاحشی انجام داده است که بایستی برای پیش گیری از تکرار چنین مواردی پیگیری شود .برفرض محال به هر دلیلی ، با هر شرایطی که دانشجو مراجعه کرد نباید مانع از ورود او به خوابگاه شد.واگر دانشجو تخلفی کرده لازم است بعدا گزارش و پیگیری شود.آیا شما به هر دلیلی می توانید دختر خود را به خانه راه ندهید؟؟؟خوابگاه منزل دانشجو است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
احسنت
حداقل لطف كنيد نام خانم فاطمه زهرا رو از روي اون خوابگاه.... برداريد .
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
حداقل کاش احترام این نام را نگه میداشتند و مرتکب این بی اخلاقیِ قانونی نمی شدند
پیام از اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
کااااااش
این منصفانه نیست باید امن شب اجازه ورود میدادن بعد صبح بازخواست یا اخراجش کنن نه نصف شب
این خانم با این داستان که بیان کرده معلوم است که اهل علم و دارایی امکاناتی برای دفاع از خود ورسانه ای کردن این مشکل بوده ومطمئنا توانایی رعایت قانون را هم دارد
بنظرم کار مدیر غیراخلاقی است....بنابراین این مدیرخوابگاه هم ابتدا این خانم را وارد خوابگاه می کرد و فردا بعلت عدم رعایت قانون ایشان را اخراج می کرد
والان هم مدیر با تنبیه و این دانشجو باید به خاطر عدم تطبق با قوانین خوابگاه ،از خوابگاه اخراج شود تا مشکلی برای خودش ودیگران پیش نیاید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
اخراج ؟ جرایم نقدی ، محرومیتی ، کم محلی و ...
خدانکنه اگر اتفاقی بد برای این دانشجو می افتاد آیا کسی پیدا میشد از حقش دفاع کنه یا پاسخگو باشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
معلوم است که نه
درب خوابگاه در ساعت مقرر برای خروج افراد باید بسته شود نه برای ورود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
احسنت
قانوننننننننننن؟حالا قانون واسه 10 دقیقه دیر رسیدن باید اعمال بشه همه قانون مند شدن؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
قانون مرز رو مشخص میکنه که هر عددی باشه باید رعایت بشه حتی یک دقیقه.
شما اگر از مرز کشور پاتونو بزارید اونورتر حتی یک قدم باهاتون برخورد میشه.
اگر 10 دقیقه باز مشد، 10 دقیقه بعدش هم میگفتن تا 10 دقیقه پیش باز بود و همین طور ادامه دار می شد
بازم به نظرم غیر منطقی هست کار مسئولین خوابگاه .
ولی خب کسی که چند بار تأخیر می کنه باید اینو بدونه می تونه سرویسی بگیره که زود تر برسه به خوابگاه .
شما حقوق مدنی یک انسان و شهروند رو نقض کردید که نسبت به قوانین آیین نامه ای قراردادی خوابگاه ها اولویت دارد...
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
قانون همیشه حرف اول را میزنه.
...حالا تحت هر شرایطی کسی به محل اسکان دیر رسیده باشه نباید با او اینچنین برخورد می شد. ای کاش خونه ما اون نزدیک بود من میرفتم بیرون می خوابیدم و ایشون در منزل ما می خوابید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
مرامتو عشق است داداش
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بابا فردین!!! تو دیگه کی هستی؟؟؟؟؟؟؟؟ یاد فیلم هندی افتادم.
پیام از اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بابا تو دیگه کی هستی
دس شیطونو بستی
.....
لطفا مدير خوابگاه را بركنار كنيد تا ديگر اين اتفاقات بد نيافتد.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ایشان مستحض تشویقه. به خاطر قانونمداری.
اگر ایرادی هست، قانون باید اصلاح بشه، نه مجری قانون مدار.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
مجری قانونی که این باشه همون بهتر که اخراج بشه
متاسفانه اکثر خوابگاه های ما وضعیت خیلی بدی دارند و این یکی از مشکلات است، امیدوارم تابناک از وضعیت خوابگاه ها هم گزارشی تهیه کند.
مسئله مهم این است که آیا مسئول محترم خوابگاه اگر دختر برادری یا دختر خواهری یا عزیز دیگری از بستگانشان که شهرستانی هستند و در همین خوابگاه مأوا داشتند و با تأخیر به خوابگاه می‌رسید قانون را همینگونه بدون تبعیض اجرا می‌کردند؟ آیا به آئین‌نامه‌ها هم دقیقا و مو به مو برای عزیزان شهرستانی‌شان هم پایبند بودند؟ از ایشان بپرسید آیا از نظر ایشان قانون واقعا برای همه از جمله عزیزان خودشان قابلیت اجرا را دارد؟ در فرهنگ اسلامی و ایرانی ما دختران جایگاه ویژه‌ای دارند. اگر خدای ناکرده مسئله‌ای برای این دختر پیش می‌آمد مسئولین براحتی سرشان را زیر برف نمی‌کردند؟ بهتر است در گزینش کسانی که بعنوان مسئول خوابگاه‌ها تعیین می‌گردند آزمون ویژه‌ای بعمل آید و پرسشی مطرح شود که اگر در شب سردی که بیم ده‌ها خطر برای یک دختر می‌رود،‌ دختری به هر دلیل مثلا بعلت تأخیر در پرواز هواپیما، یا حرکت قطار یا اتوبوس از شهرستان دیرتر به خوابگاه برسد و این دختر جزو عزیزان مسئول خوابگاه بود آیا درب را برای ایشان باز می‌کرد یا ایشان را حواله به خیابان‌های پرخطر تهران می‌دادند؟ مسئله دیگر مسئله مسافرخانه‌ و هتل‌ها در پذیرش زنان ودختران است....
هر چی محمد جعفر بگه ، همون درسته ، ولو اینکه بگه مسئول خوابگاه اعدام بشه
پس به جلسه و آئین نامه و غیره کاری نداشته باشید صبر کنید محمد جعفر بیاد ببینیم اون چی میگه
پاسخ ها
پیام از اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
بهتر که نیستش
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
من دیگه تصمیم گرفتم عاقل بشم و نظرهای بی ربط ندم.خدا منو ببخشه منافعم رو به حقوق ملت ترجیح میدادم .ببخشید.تابناک خواهشا بزار پشیمونم .منتشر کن حلالم کنن بچها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
نه محمد جعفر نظر بده...اصلا به عشق تو می آم نظرها رو می خونم
خوب اگر در را برای این دانشجو باز می کردند بقیه دانشجو ها پر رو!!!!!!! می شدند و این مساله تکرار می شو و از آن به بعد این مسئولین محترم!!!!!!!!! نم توانستند ساعت 10:30 شب درب خوابگاه را ببندند و تخت تا صبح بگیرند بخوابند!!!!!! راستی اگه در خوابگاه ساعت 10:30 شب 8 قفله می شه دیگه شیفت شب می خواهد چه کار- اگر هم دزدی اراذلی پیزی آمد خوب خود دخترهای دانشجو به 110 زنگ می زنند مگه نگهبان غیر از این کاری هم می کند؟؟!!
در بیشتر خوابگاه ها یا حتی خود دانشگاه خیلی پیش میاد با دانشجویان دختر بدترین رفتارها میشه... انگار نمیخوان درس بخونن!
لطفا اسم خوابگاه فاطمه الزهرا را عوض کنید . چون آن حضرت حتی اگر این دختر مقصر باشد هم چنین رفتار ناشایست و غیرانسانی با او نمی کرد . برخورد با افراد خاطی باید مطابق با خطای آنها باشد و نه بیشتر و نباید موجب بدتر شدن و خطای بیشتر بشود . دلمان خوش باشد که دخترمان در شهر غریب در امان است ؟؟!! همه دخترهای این کشور فرزندان ما هستند هدف نباید انتقام جویی باشد !
سوال اصلی اینه که دانشجویان می دانند که در یک ساعت خاص درب بسته می شود پس چرا رعایت نمی کنند؟ یعنی برایشان اهمیت ندارد؟
در ثانی بخاطر اینکه این قضیه لووس نشود می توانند اخطار کتبی و یا تعهدنامه بدهند در صورت تکرار اخراج کنند و راه سومی هم هست که مشابه زندان انفرادی مثلا انباری را برای همچنین آدمهایی اختصاص دهند تا اولا بدانند نباید دیر برسن دوما دیر رسیدن تبدیل به عادت نشود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
زندان؟شگفتا!!! شایسته تر است دانشجویانی تاخیر یا به
نوعی قوانین را زیر پا میگذارند به صورت خیلی محترمانه باشون تسویه حساب کنند اما نه نیمه شب!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خود شما همیشه سر وقت می رسی
هزار دلیل وجود دارد برای تاخیر. برای هرکسی ممکن است پیش بیاید
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ناشناس حترم شما تا حالا خوابگاه بودی؟
هر چقدر هم رعایت کنی باز یه بار پیش می اد که دیر برسی... برای منم پیش اومده که اتوبوس دیر رسیده. این که تقصیر دانشجو نیست. حتی اگه دختر بدی هم بوده باه دلیلی نداره تو خیابون به امون خدا ولش کنن. مسئول خوابگاه بدترین کار ممکن روکرده
قطع و یقین این دانشجو مشکل دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خجالت بکش. استغفار کن. میدونی چه گناهی رو بهمین راحتی مرتکب شدی؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
مشکل توئی با اون ذهن خرابت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
واقعا میدونی تهمت زدن چقدر کناه داره.خجالت بکش.اگه مشکل داشت شب تو خیابون نبود ااا توبه کن
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
قطع و یقین؟؟؟
بنده یقین دارم اگر این مسئول خوابگاه ایشان را بقول خودش غیر قانونی عمل میکرد و راه میداد و فردا به مسئولش گزارش میداد هم به کار قانونی اش عمل کرده بود و هم به کار اخلاقیش .

و یقینا رئیس وی اینقدر غیرت میداشت که اورا نه تنها قانون شکن که به خاطر تدبیرش تشویق هم نماید .

هیچ قانونی مطلق نیست .

در قانون خدا هم انجا که لازم بوده است پیش بینی استثنا ها شده است .


در امر مدیریت هنر مدیریت حل استثناها است که مهم است و گرنه مدیریت روتین توسط هر بی مدیریتی مدیریت وهنر نیست
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
دختر اگر عاقل باشه، نمیره دانشجو بشه.
قانونی که این چنین بی قاعده و سخت گیرانه و بدون ملاحضات اخلاقی وضع شده.باید اصلاح بشه.
اگه اتفاقی برای این خانم میافتاد چه کسی جوابگوی خانواده او بودن.ایا کسی حاضر بود مسئولیت اتفاقی که ممکن بود بیافته رو قبول کنه.
از همه بدتر مسئول کم وجدان خوابگاهه که در نوع خودش نوبره.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
حالا دیگه قانونمداری شده بی وجدانی؟
قانون مانند لاستیک میماند هر جا که اخلاقیات مطرح و ارجح است و قانون جواب نمیدهد آنرا مانند لاستیک باید پیچاند ولی به اصل قانون نباید خدشه وارد نمود.متاسفانه برخی افراد تندرو و به اصطلاح کشیش تر از پاپ هستند و در اغلب مواقع قانون خدا را از خدا و رسولش تندتر اجرا میکنند.این خانم محترمه و مسلمان برای تاخیرش حتما"دلیل هم دارد.اگر بک نفر کافر "شب هنگام در خانه ای را زد و پناه خواست واجب کفایی است که به او پناه دهند.چه برسد به این خانم که عضو خوابگاه نیز بوده است.فلذا باید برخورد قانونی با متصدی خوابگاه به عمل آید.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
با تشکر از آقای لاستیکی.
این تفسیر دیگه آخرش بود. قانون لاستیکی.
خجالت بکشید انبارییییی؟برای دانشجوی کارشناسی ارشد؟ با همین آدم ها شدیم70 میلیون دیگه
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
نه. هتل هیلتون.
ارشد کدومه بابا؟
همه تون پایان نامه هاتونو میخرین.
هدف قانون اجرای اخلاقیات است مدیر ... که نتواند این دو را از هم تشخیص دهد صلاحیت مدیریت ندارد یک دانشجو در معرض خطر دزدی -تجاوز و قتل قرار بگیرد که خانم مدیر
می خواهند قانون را رعایت کنند
اگر این خانم نگران مزاحمت کارگران ساختمان و سایر افراد جامعه باشه نباید تا دیروقت بیرون می ماند! یک دختر دانشجو که هیچ آشنایی در شهر نداره و قطعا اون موقع شب کلاس و درس هم نداشته آخر شبی بیرون توی خیابونها چه کار می کرده؟؟؟!! اگر خانه خودش بود پدرش اجازه میداد تا اون موقع شب بیرون باشه؟؟؟
کار مسوول خوابگاه قطعا ایراد داشته ولی این دلیل میشه ایراد کار دختر دانشجو نادیده گرفته بشه؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ایشالا سرت میاد میفهمی! هزار علت منطقی و مشروع میتونه باعث دیر رسیدن آدم بشه اونم تو این شهر شلوغ.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
گاهي اتفاق ميفته كه آدمها در يك اتفاق ناگهاني كه ممكنه هيچ ربطي هم به خود اونها نداشته باشه گير بيفتن مثل ترافيك ناشي از يك تصادف سهمگين . بيايم به جاي اينكه همديگر رو قضاوت كنيم دست به دست هم بديم موانع و مشكلاتي رو كه ناشي از نظر تنگي آدمهاست نه قانون برطرف كنيم تا ديگه هيچ آدم بخيلي به خودش اجازه نده تعابيري كه خودش از قانون داره رو اجرا كنه.
ندا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
باباش شاید اجازه نمیداد تا اون موقع بیرون باشه ولی اگه دیر میرسید حتما راهش میداد تو خونش و باهاش برخورد میکرد
گاهی وقتا قانون هیچ جایگاهی نداره وقتی انسانیت و وجدان نقطه مقابلش باشه . اقای نگهبان هر ساعتی که اون خانوم میرسید باید راش میدادی اگر دختر خودت بود این کارو میکردی اگر قبل هر کاری به عواقبش فکر کنیم چنین مشکلی پیش نمیاد در ضمن توی شهری مثل تهران تاخیر ی امر عادی
غيرت نداشتن؟! خيلي اين خواهر گرامي شانس داشتن كه صبح رو ديدن با اين وضع جامعه، خجالت نميكشن؟ كسي كه اينكاررو كرده بايد تاديب بشه بدون شك.
وای اگر برای اون دختر بیچاره اتفاقی می افتاد چی؟؟
باید راهش می دادن و بعدا به خانواده اطلاع میدادن
غیرت دینی اینجا کجای ماجراست؟
بعد 2روز بعد روزنامه ها تیتر میزدن تجاوز یا مرگ دختر دانشجو خیالتون راحت میشد؟؟؟ متاسفم
کاش تا این حد قانونمندی در همه ادارات هم بود.جامعه گل وبلبل میشد.آخه بی انصاف حالا هرکجا که بوده لااقل تو نمازخونه راهش میدادی فرداش به کسایی که باید میگفتی.
باید همون بار اولی که راهش دادن خوابگاه فرداش سوال جواب میشد که چرا دیر اومده ؟!! که اگه این طور میشد قطعا این قضیه تکرار نمیشد، چون دختره میدید که بخواد دیر بیاد باید جواب پس بده. اما خوابگاه چه کار کرده
چند بار قضیه اتفاق افتاده و هیچی بهش نگفتن بعد یکدفعه به این نتیجه رسین که باید راهش ندن.
الان شده قضیه اول مرغ بوده یا تخم مرغ! هم میشه حق رو به این طرف داد و هم اون طرف. اشکال از قانونه که درست تعریف نشده و ضعف داره.
بهترین کار این بود که به پلیس 110 تلفن میزد و از انها برای ورود یه خوابگاه کمک می خواست مسئول خوابگاه مسائل اخلاقی که دستور الهی است زیر پا گذاشته تا برای لقمه نانی که توسط قوانین بشری وضع شده از دستش نرود . ای مسئول خوابگاه که نمیدانم چه شخصیتی هستی ننگ بر تو باد مطمئن باش از هر دستی بدهی از همان دست می گیری ولو نوه و نتیجه هایت به ان برسند چه زنده باشی چه مرده انرا خواهی دید .
پاسخ ها
پیام از اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
باید زنگ میزد به اورژانس اجتماعی
اگه کمک نمیکردن زنگ میزد به آتش نشانی
از حراست خوابگاه دل خوشی ندارم به خاطر کاری مجبور بودم صبح زود تهران باشم 5 صب رسیدم خوابگاه میگفتن راتون نمیدیم با اینکه هیچ سابقه ای هم نداشتم ولی انقد بی رحم بودن که دوس داشتن تو سرمای زمستون پشت در بلرزی ولی رات ندن تو فقط دوسداشتن التماسشون کنی... دانشگاه های دولتی طوری با ادم رفتار میکنن که انگار داری ارث باباشونو بالا کشیدی. تابناک بدرج درد دلمو
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
چون رات نمیدادن دلت درد میکنه؟؟
دکتر هم رفتی؟؟؟
پیام از اراک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
ناشناس 15:08 منظورم بود
خوشم میاد از خوابگاه پسران دانشگاه شیراز (تپه). یادش بخیر سال 74 سرباز بودم ساعت 2 شب از تهران رسیدم شیراز . جایی نداشتم. پسر خاله ام اتاق 402خوابگاهارم بود. رفتم درب زدم نگهبان دم در بدون هیچگونه سوال و جوابی وبا اینکه من با سر تراشیده و کیف سربازی بودم با عذرخواهی از اینکه دیر بیدار شده بود راهم داد. پاتوقیشده بود اون اتاق به مدت 10 سال برای شهر ما.
پاسخ ها
مهسا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
یادش به خیر.من دانشجوی دانشگاه ...بودم و خوابگاه ارم.مسوولان خوابگاهمون خیلی گل بودن.بعضی وقتا گیر میدادن اما خوب مثل دوست بودیم باهم.اما یادمه از رییس اداره خوابگاهها دل خوشی نداشتیم...
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
خوابگاه پسران دانشگاه شیراز (تپه) هم از تو خوشش میاد
فقط اعدام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
دختره؟؟؟؟؟؟؟؟؟
اي كاش قانون همه جا اجرا بشه نه فقط براي اين خانم واقعا ما در چه جامعه اي داريم زندگي مي كنيم مسئول خوابگاه مي توانست با بالادستي خود هماهنگ كند و اين بنده خدا را به داخل خوابگاه راه مي داد بعد صورتجلسه مي كرد و فردا و يا روز ديگر در كميته انظباطي همان دانشگاه علت تأخير و تذكرات بعدي را مي دادن ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ما که دانشجو بودیم درب خوابگاه ساعت 8 شب بسته می شد. حالا هم که شده 10:30 بازهم دانشجوهایی این چنینی رعایت نمی کنند و همچنان متوقع اند.

بهتره یه نگاهی به خودمون بندازیم به جای این همه غر زدن
پاسخ ها
رامین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
آره 50 سال پیش میگن ساعت 8 در خوابگاهو می بستن
مرزبان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
شاید کار مهم پیش اومده واسش
من نمیدونم چرا با همه نظرای نداخانوم موافقم
خدا وکیلی چراازواژه "قانون "استفاده ابزاری میکنیم اگرازبستگان خود نگهبان بودواقعا قانون رنگ وبویی داشت .ادم باید کمی انسان باشه متاسفانه درجو حاکم جامعه کیمیا شده است .کجایند ان شهیدان خدایی که ببیننداین غیرتهای ایرانی....،
پاسخ ها
رضا
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
انسانیت داره از بین میره
یکی نظر بده ، هرچی قانونه آیا خوبه ؟ یا هرچی خوبه آیا قانونه....
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۶/۰۱
قانونو بی خیال تو عالییییییییی
این مشکل تو خوابگاه خیلی از دانشگاه ها وجود داره. باید سرپرست خوابگاه رو اخراج کنند. چه معنی داره به خاطر ده دقیقه اصلا من می گم یک ساعت همچین بلایی سر یه دختر تو شهر غریب بیارن؟ یعنی امکان نداره به خاطر ترافیک تصادف یا غیره ... ده دقیقه دیر برسید جایی؟؟
درسته قانون اینو میگه ولی باید برای اینجور مسایلم پیوستی داشته باشه هزارتا مشکل شاید ترافیک باشه،شاید ماشین خراب بشه،....ا
اخلاق مداری بهتر از قانون مداری است. یک کلام ختم کلام
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی