بازدید 3748

استقبال از خروج دلالان از میادین میوه و تره بار

کد خبر: ۴۲۸۲۵۱
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۷ 23 August 2014
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس، خروج دلالان از میادین میوه و تره بار را مثبت دانست و افزود: این مساله گام نخست بوده و باید تلاش ها در راستای حذف کامل این افراد سودجو صورت گیرد.

حبیب برومند داشقاپو در گفت و گو با خانه ملت،در رابطه با خروج دلالان از میادین میوه و تره بار و حضور آنها بر سر زمین های کشاورزی گفت: همین که برخی دلالان شناخته شده از میادین میوه و تره بار اخراج شدند جای امیدواری دارد، اما این گام نخستین بوده و باید به فکر حذف کامل آنها از صحنه اقتصاد بود.

نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار در مجلس شورای اسلامی افزود: در گام بعدی باید بر سر قیمت خرید محصولات، رقابت ایجاد کرد، یعنی اگر تعاونی های وابسطه به کشاورزان تقویت شوند، دلالان برای حفظ بقای خود مجبور به خرید محصول از کشاورز، با قیمت بالاتر هستند، در غیر اینصورت کشاورز از فروش محصول به دلال اجتناب کرده و آنها از صحنه حذف خواهند شد.

وی ادامه داد: به هر حال هیچکس مایل به حضور دلالان در فضای اقتصادی نیست و اجرای فرایند نزدیکی مزرعه به سفره، یکی از راهکارهایی است که دلالان را بطور کامل از صحنه اقتصاد حذف می کند، در این صورت، کشاورز محصول خود را با قیمت بالاتری فروخته و مصرف کننده نیز با قیمت کمتری آن را خریداری خواهد کرد.

برومند داشقاپو تصریح کرد: همچنین با مقرون به صرفه بودن فعالیت کشاورزی، شاهد افزایش تولیدات خواهیم بود، چرا که اکنون کشاورز، به دلیل سود کم از فعالیت دلسرد شده و سود تمام تلاش او به جیب دلال سرازیر می شود و اقتصاد سالم این موضوع را نمی پذیرد.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: دولت باید با اخذ تدابیر عملی، دلالان محصولات کشاورزی را تار و مار کند تا علاوه بر کاهش قیمت میوه در بازار، کشاورز تمایل بیشتری به گسترش فعالیت داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی