بازدید 11253

چرا جنین سقط می‌شود؟

یک نوزاد کوچولو می‌تواند زندگیتان را پر از شادی کند، اما پذیرش مسئولیت هم کار راحتی نیست. اگر می‌خواهید صاحب فرزند شوید، هر هفته با ما همراه باشید.
کد خبر: ۴۲۸۲۳۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶ 23 August 2014
یک نوزاد کوچولو می‌تواند زندگیتان را پر از شادی کند، اما پذیرش مسئولیت هم کار راحتی نیست. اگر می‌خواهید صاحب فرزند شوید، هر هفته با ما همراه باشید.

به گزارش جام جم، از اولین گام تا تولد فرزندتان باشما خواهیم بود. سه ماهه اول بارداری دوران بسیار حساسی است و در بسیاری از اورژانس‌های بارداری مربوط به سقط و حاملگی خارج رحمی در این بازه زمانی اتفاق می‌افتد، اما از هفته 16 به بعد احتمال بروز خطر کاهش می‌یابد چون تا این زمان اندام‌های جنین، قلب و مغز او تا حدی شکل گرفته است.

به گفته متخصصان، سقط به معنی از دست رفتن ناگهانی حاملگی پیش از هفته بیست و هشتم حاملگی است و در هفته‌های اول بارداری حدود یک‌سوم بارداری‌ها ممکن است به سقط ختم شود و بخش عمده‌ای از آن زمانی است که حتی زن نمی‌داند باردار است.

دلایل سقط جنین


سقط دلایل متعددی دارد و معمولا نمی‌توان علت اصلی آن را مشخص کرد، اما ناهنجاری‌های کروموزومی و جایگزینی نامناسب جنین در بافت مخاط رحم از جمله مهم‌ترین آنهاست.

همچنین هر چه سن مادر بیشتر باشد، احتمال سقط هم افزایش می‌یابد. از طرفی سیگار کشیدن، مصرف داروهای خاصی که ممکن است بدون اطلاع پزشک مصرف شود،‌ حاملگی‌های چندقلویی، بیماری‌هایی مانند دیابت، اختلالات دستگاه ایمنی بدن، تجربه بارداری ناموفق و... خطر سقط را افزایش می‌دهد.

این خونریزی را جدی بگیرید


شایع‌ترین علت خونریزی در دوران بارداری سقط جنین است و از هر ده سقط جنین، هشت سقط پیش از هفته سیزدهم بارداری اتفاق می‌افتد. البته خونریزی همیشه هم علامت سقط جنین نیست.

در واقع در سه ماه نخست بارداری خونریزی کم خیلی‌ شایع است که اغلب به خودی خود قطع می‌شود و جنین به رشد خود ادامه خواهد داد البته در صورت لکه‌بینی یا خونریزی در دوران بارداری باید بلافاصله به پزشکتان مراجعه کنید تا علت اصلی مشخص شود.

به عنوان مثال یکی‌ از عوامل خونریزی، حاملگی خارج رحم است که یک درصد خانم‌های باردار آن را تجربه می‌کنند.

در چنین شرایطی باید مدام تحت نظر باشید تا با مراقبت‌های اصولی، بارداری موفقی را سپری کنید.

علائم سقط جنین را بشناسید

از جمله مهم‌ترین علت‌های سقط، خونریزی و دردهای زیرشکمی (اگر دردهای خیلی‌ شدید یا فقط در یک سمت از شکم باشد، ممکن است از علائم حاملگی خارج از رحم باشد) است.

همچنین ممکن است مقداری بافت دفع کنید که بیشتر شبیه به لخته‌ خون است. باید بدانید در بیشتر مواقع این خونریزی‌ها به تدریج از بین می‌رود که البته زمان و شدت از بین رفتن آن برای افراد مختلف متفاوت است و بین چند روز تا دو هفته طول می‌کشد حتی گاهی ممکن است متوجه سقط جنین خود نشوید و سونوگرافی همه چیز را مشخص کند.

در این حالت رشد جنین متوقف می‌شود، اما در رحم باقی‌ می‌ماند؛ بنابراین درد و خونریزی هم ندارید و فقط بعضی‌ از علائم بارداری مانند حالت تهوع و تورم و درد سینه‌ها هم از بین می‌رود. بنابراین توصیه می‌شود در سه ماهه اول حاملگی با بروز کوچک‌ترین تغییری به جای گوش‌کردن به توصیه‌های ریز و درشت اطرافیان به متخصص مراجعه کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر