بازدید 9597

فرونشست زمین در تهران بر اثر خشکسالی

خشکسالی در تهران سبب فرونشست زمین شده که این موضوع عوارض جدی و غیر قابل بازگشتی برای تهران به دنبال دارد.
کد خبر: ۴۲۸۲۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۲ 23 August 2014
رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران با بیان اینکه کم آبی پایتخت موضوعی بسیار جدی است گفت: خشکسالی در تهران سبب فرونشست زمین شده که این موضوع عوارض جدی و غیر قابل بازگشتی برای تهران به دنبال دارد.

احمد صادقی در گفت‌وگو با مهر با بیان این مطلب افزود: تهران کمتر از 40 روز دیگر آب دارد و این یه بحران ملی محسوب می شود که باید با همکاری همه مردم و مسئولان این بحران را سپری کنیم.

وی ادامه داد: درباره خشکسالی تهران جلسات متعددی را با دستگاههای ذی ربط و وزارت کشور داشته ام تا با هماهنگی و همکاری همه دستگاه ها بتوانیم بحران به وجود آمده را مدیریت کنیم.

رئیس ستاد مدیریت بحران با بیان اینکه مسئولیت اصلی در این میان بر عهده استانداری و وزارت کشور گفت: شهرداری تهران نیز برای کمک رسانی و سپری شدن این بحران اعلام آمادگی کرده است به گونه ای که آموزش همگانی شهروندان در این باره با جدیت دنبال می شود و همچنین در موضوع مدیریت منابع آب در اختیار شهرداری برای آبیاری فضاهای سبز، قنوات و چاههای در اختیار شهرداری دستور العملی تهیه و به اجرا گذاشته شده است.

صادقی گفت: علاوه بر ابلاغ دستور العمل مدیریت منابع آب های زیر زمینی، هماهنگی کامل با شرکت آب و فاضلاب صورت گرفته و بروشورهای آموزشی و اطلاع رسانی درباره وضعیت ذخایر آب تهران و صرفه جویی در مصرف آب بین شهروندان در حال توزیع است.

رئیس ستاد مدیریت بحران شهر تهران گفت: موضوع کمبود آب در پایتخت از دو منظر باید مورد توجه قرار گیرد، یکی کمبود آب مصرفی شهروندان که موضوع بسیار جدی و مهمی است و مردم از نزدیک این بحران را لمس خواهند کرد و دیگری موضوع فرونشست خاک است که بر اثر خشکسالی و خشک شدن بستر زمین ایجاد می شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۷
انتشار یافته: ۱۴
ابیاری فضای سبز در تهران بخوبی انجام نمی شود روزانه مقادیر قابل توجهی اب هدر می رورد. این امر نیاز مبرمی به نظارت بیشتر و اموزش پارکبانان دارد....که تا کنون انجام نشده است.
آقایان محترم ؛ خودتان به خوبی واقف هستید که اگر برای هرواحد آپارتمان و هر طبقه از واحدهای مسکونی قدیمی ساز یعنی قبل از این چندساله ی اخیر؛ کنتور جداگانه بگذارید این مشگل پایان خواهد یافت و مردم درمصرف آبی که باید جداگانه بهایش را بپردازند صرفه جویی خواهند کرد ولی متاسفانه به هر ارگانی که برای جداسازی کنتور مراجعه می شود یا سنگ اندازی می نمایند و یا باید مبالغ هنگفت پرداخت نمود ...آیا وقت آن نرسیده که این معضل را خود برطرف سازید؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ایستگاه های مترو را با تمام مشگلاتی که درپیش رو داشت ساختید چه طور نمی توانید برای هرواحد ساختمانی کنتور جداگانه ی آب نصب کنید تا این معضل حل شود؟؟؟؟؟إإإإإإإإإإإإإإإ چون در اغلب ساختمان ها فقط از یک کنتور آب استفاده می شود شهروندان دلی برای پرداخت بهای آن ویا صرفه جویی درآن نمی نمایند و تمامی دست اندرکاران به خوبی به این معضل واقفند اما چرا به آن با نصب کنتورهای جداگانه ی آب برای هرواحد پایان نمی دهند الله و اعلم إإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإإ
بحران ملی؟؟؟
ههههههههه مگه تهرانیا شادیشان را با ما تقسیم می کنن که بحران را هم ملی کنن
چه حرفا میزنی ، در و همسایه چی میگن
آقا من چند بار این نظر را بگذارم متاسفانه کسی هم که توجهی نمی کنه. اگر فکری برای این شرایط نشه ظرف حداکثر 30 سال آینده بیشتر ایران غیر قابل سکونت خواهد شد. همه جا بیابان و شنزار لم یزرع می شود.
چقدر دیر!
اونوقت تو اين شرايط هر روز تو خيابان 17 شهريور شهرداري طوري آب ميريزه پاي درخت ها كه تمام كف پاده رو تبديل به استخر ميشه و سر ريز ميكنه تو جوي هاي كنار خيابون و مغازه دار ها هم از فرصت پيش اومده استفاده ميكنن و به شستشوي مغازه و موتور و ماشينشون ميرسن و گاهي هم به آب بازي با هم و بعضي وقت ها هم مزاحمت براي عابرين بخصوص خانم ها مشغول ميشن. بارها با 137 تماس گرفتم و گفتم ولي باز هم مصرف بي رويه آب تو اين خيابان ديده ميشه.
نشست زمین به دلیل خشکسالی نیست خیلی از مناطق دنیا خشکسالی رخ می دهد ولی زمین نشست نمی کند . نشست زمین به دلیل برداشت بی رویه آب از منابع زیر زمینی است . ایران در مدییریت منابع آب در جهان رتبه 132 را بین 133 کشور بررسی شده دارد .
نشست زمین از آنجا فاجعه بار است که پس از تخلیه آب از منابع زیر زمینی خلل و فرجی که تخلیه شده اند بر اثر تخلیه آب و نیز وزن طبقات فوقانی حالت حفره ای خود را ازدست داده از بین میروند . درست شبیه به یک اسفنج نو که از بازار خریداری می کنید و اسفنجی که مدتها کارکرده و مستعمل شده چگونه حالت استحکام و برگگشت پذیری به حالت اولیه را از دست می دهد ، همینگونه در لایه های زمین اتفاق می افتد و متاسفانه این حالت مانند اسفنج مستعمل برگشت ناپذیر است . این فاجعه ایست که باعث می شود تا در آینده چنانچه بارندگی های خوبی شکل بگیرد هم زمین قابلیت ذخیره سازی آب در این حفره ها را از دست داده و توان ذخیره سازی آب از بین رفته است . این پدیده در بسیاری از نقاط جهان پدید آمده البته در کشور ما بطرز چشمگیری شدید تر و وخیم تر دیده می شود .
وقتي زمستان سيل خيابان ولي عصر را بر مي دارد مهار اين آبهاي سطحي انجام مي شود؟
کافیه صبح خیلی زود برید بیرون، ماشینهای شهرداری در حال شستشوی خیابانها و نرده های اتوبانها و ... هستند، یه کار تقریبا بی خاصیت با اولویت خیلی پایین. درسته که از آب غیر آشامیدنی استفاده میشه ولی همین آب داره از ذخیره زیر زمینی تهران برداشته میشه و میشه با اندکی تصفیه ازش در موارد اضطراری استفاده کرد.
چرا هیچ کس به فکر این همه ساخت و ساز نیست وقتی آب نیست پس این همه آپارتمان که ساخته میشه از کجا می خوان آب تامین کنن هر روز به جمعیت تهران اضافه میشه اگه آب نیست جلوی ساخت و ساز گرفته بشه جلوی افزایش جمعیت گرفته بشه خونه ۱ طبقه به چند طبقه تبدیل میشه هیچ کس هم ج.ابگو نیست
آقا باز هم می گویم در دوره ریاست جمهوری اقای خاتمی و زمانی که آقای دکتر زرگر معاون آب وزارت نیرو بود در تهران علی رغمیکه به حد بحران خیلی شدید هم نرسیده بود به مدت دو سال جیره بندی آب بود که مردم هم کاملن عادت کرده بودند. چرا این جیره بندی نوبتی دوباره انجام نمی شود.
سطح آب در پشت سدها بسيار پايين آمده و در بخش‌هايي كاملاً خشك مي‌باشد. چرا مسئولين محترم از اين فرصت استفاده نمي‌كنند و به صورت شبانه‌روزي اقدام به لايروبي نمي‌كنند. حتماً بايد كارها به قيمت چندبرابر انجام شود؟ با اينكار فضايي براي ذخيره آب بيشتر در زمان بارندگي ايجاد خواهد شد.
اجراي طرح فاضلاب تهران، موجب نشست بيشتر زمين خواهد شد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار