بازدید 6438

نگاه شما: دو نگاه متفاوت به زندگی هنرمندان

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۸۱۹۲
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۰ 31 August 2014
ساعات میانی روز  خبر فوت ناگهانی رابین ویلیامز همه طرفداران این هنرمند را شوکه کرد و پیامهایی مبنی بر احترام به این هنرمند نیز به رسم معمول تمام جوامع منتشر شد. از باراک اوباما رییس جمهور آمریکا تا نامه های معمول خانواده هنرمند فقید در شبکه های اجتماعی.  اما آنچه که سوال برانگیز بود علت فوت ویلیامز 63 ساله بود. در حال حاضر در مورد خودکشی این بازیگر احتمالاتی داده شده که با توجه به لحن نامه همسر او احتمال قوی به نظر می رسد. چند دقیقه بعد خبر رسید که ویلیام بیمار دوقطبی بوده و گاهی به افسردگی دچار می شده. مسلما خبر مرگ ویلیامز می تواند خبر مناسبی برای همه پاپاراتزیهای امریکایی باشد. پرداختن به حاشیه های مرگ رابین ویلیامز مسلما بازدید هر پرتال خبری و فروش هر روزنامه ای را حداقل تا چند  روز تضمین می کند.

دقیقا روز قبل از این این ماجرا خبر طلاق فرزاد حسنی و آزاده نامداری در پرتال های خبری از زبان آزاده نامداری تایید شد. این خبر که حدود سه ماه بود به طور غیر رسمی شنیده می شد به نقل از بسیاری از خبرگزاری ها به دلیل احترام به حریم خصوصی این دو مجری توانا منتشر نشده بود. اما به محض تایید نهایی این خبر تمام شبکه های اجتماعی پر شد از عکس هایی از این دو مجری و قضاوت در مورد دلیل طلاق آنها.
 
 آنچه که در این میان جلب توجه می کند نه صرف انتشار این اخبار بلکه واکنش جوامع مختلف به اخبار هنرمندان یا به قولی سلبریتی ها و عکس العمل سایتهای اجتماعی در این باره است.
مسلما شرم آور است که نشر خبر طلاق یک زوج هنرمند در یک جامعه با تاریخ چندهزار ساله بدین گونه واکنش های خاله زنکانه در پی داشته باشد- که مسلما در این نوشتار قصد بازگو کردن این واکنش ها را نداریم.- اما دقیقا در آنسوی دنیا تمام خبرگزاریها به جای آنکه به چگونگی زندگی رابین ویلیامز و شکست های احتمالی او بپردازند، تاریخ بازیگری او، نقش های جاودانه اش یا پیامهای همدردی را مرور می کنند.
 
در هر صورت امید است جامعه ما نه به تقلید از جوامع نوظهور غربی که به استعانت از آموزه های دینی و میراث تاریخی خود، منش قضاوت و داوری دیگران-از هر قشری را- کنار بگذارد و لحظه ای با آنچه به دیگران می گذرد همدردی کند.

فرستنده: محمدعلی خادم الفقرا

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها