بازدید 2669

دو «سرطان» در یک اقلیم

مهدی شکیبایی
کد خبر: ۴۲۸۱۴۳
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۳۹ 22 August 2014
رئیس‌جمهور آمریکا اخیرا در سخنانی با اشاره به جنایات گروهک تکفیری داعش در عراق گفته است که این گروهک از هیچ دینی پیروی نمی‌کند و خاورمیانه باید از «سرطان» داعش رهایی یابد.

رئیس جمهور آمریکا اخیرا در سخنانی با اشاره به جنایات گروهک تکفیری داعش در عراق گفته است که  این گروهک از هیچ دینی پیروی نمی کند و خاورمیانه باید از «سرطان» داعش رهایی یابد. باراک اوباما در سخنانی که چهارشنبه هفته جاری اظهار داشت با اشاره به سربریدن روزنامه نگار آمریکایی توسط  تکفیریهای حاضر در عراق گفت: ما امروز با مرگ جیمز فولی وحشت زده شدیم، او دو سال در سوریه گروگان گرفته شده بود.‬ من در گفتگو با خانواده او گفتم که اندوهگین شدیم.رئیس جمهور آمریکا در ادامه افزود: وقتی آمریکایی‌ها کشته می‌شوند ما هر کاری که لازم باشد انجام می‌دهیم تا عدالت رعایت شود. وی در ادامه گفت: تروریست‌ها به سنی و شیعه و مسیحیان، کودک و زن رحم نمی‌کنند، آنها در حق مردم کشور عراق نسل کشی می‌کنند.

در باب اظهارات رئیس جمهوری امریکا ذکر دو نکته و یک نتیجه گیری ضروری است:

یکم؛‌ مردم ایران،‌ملت های منطقه و آزادیخواهان جهان با نام سرطان و غده سرطانی از دهه ها پیش به خوبی آشنا هستند. حضرت امام خمینی (ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران بلافاصله پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال 1979 (بهمن 1357) در نطقی که بعدها به تئوری دنیای اسلام و نهضت های آزادی بخش تبدیل شد از وجود غده ای و ضرورت نابودی آن سخن گفت که این غده 29 سال قبل با حمایت پنج قدرت پیروز در جنگ جهانی دوم از جمله آمریکا در منطقه محل تولد اسلام ایجاد شد. اسرائیل غده سرطانی مورد نظر حضرت امام (ره) 67 سال پیش با قتل و کشتار و کوچاندن ساکنان اصیل فلسطین در فلسطین جعل شد.  امام راحل 33 سال پیش (مرداد1359) فرمودند: « امروز قبله اول مسلمین ، به دست اسرائیل این غده سرطانی خاورمیانه افتاده است . امروز برادران فلسطینی و لبنانی عزیز ما را با تمام قدرت می کوبد و به خاک و خون می کشد . امروز اسرائیل با تمام وسایل شیطانی تفرقه افکنی می کند . بر هر مسلمانی لازم است که خود را علیه اسرائیل مجهز کند» (صحیفه نور ، ج 12 ، ص 276) امام در تحلیل چگونگی رهایی از این غده سرطانی نیز اظهار داشتند: « شما ملاحظه کردید در لبنان یک دولت پوشالى دو میلیونى یعنى اسرائیل در مقابل یک میلیارد مسلمان ایستاد و حمله کرد و آنقدر جنایت کرد که در تاریخ کم نظیر است. آنوقت مى‌بینیم که دولت‌هاى اسلامى در تلاشند که آن را به رسمیت بشناسند. ما مى‌گوئیم اسرائیل باید از صفحه روزگار محو شود و بیت المقدس مال مسلمین و قبله اول مسلمین است.» (صحیفه نور ، ج 17،‌صفحه 14).

دوم؛ اگر رئیس جمهور آمریکا با بریدن سر یک خبرنگار آمریکایی به صرافت نامگذاری داعش افتاده و او را سرطان فرض کرده است بد نیست نگاهی به کارنامه سیاه  غده سرطانی اسرائیل علیه خود و سایر ملت های دنیا بیندازد.آمریکایی ها باید علل و بسترهای بروز و ظهور داعش را به خوبی بکاوند زمینه هایی که ریشه در جعل سرطان اسراییل در منطقه دارد.  آمریکایی ها احتمالا قتل عام خدمه کشتی لیبرتی در آب های دریای مدیترانه به سال 1967 و یا له شدن راشل کوری دخترک جوان آمریکایی زیر شنی های بلدوزر اسراییلی در غزه به سال 2003 م را به یاد دارند. این رژیم از ابتدای حضور در قلب دنیای اسلام تاکنون هزاران کودک و بزرگسال مسلمان و غیر مسلمان (مسیحی) از فلسطینی گرفته تا مصری،‌ اردنی،‌ سوری،‌ عراقی، ‌لبنانی،‌ تونسی، ‌آمریکایی، ‌ایتالیایی، فرانسوی، ‌انگلیسی، و... به قتل رسانده است. صدها خبرنگار، ‌فعال حقوق بشر،‌ فعال ضد جنگ را از دم تیغ گذارنده و مقر دهها نهاد بین المللی را با خاک یکسان کرده است. صدها باب مسجد و کلیسا و اماکن مقدس توسط این رژیم ویران شده است. صدها تن بمب بر سر مردم بی دفاع منطقه  طی شش دهه موجودیت بر سر ملت های منطقه ریخته است. وقیح تر اینکه برخی از این بمب ها بر سر شهروندان آمریکایی ریخته شده است. افکار عمومی جهان هنوز حادثه حمله جنگنده های اسرائیلی به کشتی لیبرتی آمریکا و قتل عام خدمه آن را در سال 1967 م از یاد نبرده اند. و یا قتل فجیع راشل کوری دختر جوان آمریکایی در غزه توسط  بلدوزرهای اسرائیلی پرونده ای است که هنوز در دادگاههای آمریکا باز است. از این دست نمونه ها در کارنامه وحشی گری صهیونیست‌ها بسیار زیاد است. از کشتار مردم فلسطینی دیر یاسین گرفته تا فاجعه قانا و صبرا و شتیلا در لبنان و ترور دانشمندان عراقی و ایرانی و مصری و... نشان می دهد که این غده چرکین تا کجا پیشرفته است و چقدر نهادهای مامور در برقراری صلح و امنیت جهانی در نابودی این غده سرطانی کوتاهی کرده است. اضافه کنید به این لیست بلند بالا قتل محمد الدره کودک 11 ساله فلسطینی در نوار غزه در سال 2001 م که دوربین های شبکه تلویزیونی بی بی سی هنگامی که او پشت پدرش پناه گرفته بود اما توسط نیروهای اسراییلی به شهادت رسید را به ثبت رسانده و نمایش جهانی دادند. و یا گریه های «هدی غالیه» دخترک هشت ساله اهل رفح وقتی که روی جنازه هفت تن از اهالی خانواده اش شیون می کرد و رسانه های غربی ان را به نمایش گذاشتند.

نتیجه

اگر نامگذاری دیرهنگام داعش توسط  اوباما به عنوان «سرطان» را بپذیریم که در سرطانی بودن آن شکی نیست بنابراین باید پذیرفت که اینک دو سرطان در یک اقلیم و منطقه جانمایی شده است. یکی سرطان اسرائیل و دیگری سرطان داعش. و اگر باز بپذیریم گفته های رییس جمهوری آمریکا مبنی بر لزوم نابودی  این سرطان را آنگاه سه  پرسش اساسی مطرح می شود، ‌یکی اینکه «چرا نابودی داعش پس از سه سال جنایت برای واشنگتن ضرورت یافته؟» دوم اینکه « از بین این دو سرطان کدام یک بدخیم تر است؟ » و دیگر اینکه «نابودی کدام سرطان اولویت دارد، سرطان اسرائیل  یا سرطان داعش که مسببش اسرائیل بوده است؟»

ملت های منطقه که اینک دو غده سرطانی را پیش روی خود می بینند انتظار دارند ابتدا ریشه غده ای را بکنند که سبب ساز غده دومی شده است. بنا دارند ابتدا غده ای را که چرکین تر است از پیکره منطقه جدا کنند غده ای که برای جنایاتش در هر پنج قاره دنیا خاصه قاره آمریکا و اروپا (اشاره به اعتراضات علیه راه اندازی جنگ اخیر ضد مردم غزه) تحصن اعتراضی برپا می کنند. غده ای را دوست دارند ابتدا محو کنند که دُمل چرکینش تا دل و جان بشریت تسری یافته است . آقای اوباما اگر حمایتش از داعش را بردارد - همان حمایتی که سال قبل برای استمرارش قرار بود ماجراجویی نظامی علیه سوریه براه اندازد - ملت های منطقه خوب می دانند کدام‌یک بردیگری اولویت دارد و چگونه از شرّ این دو غده سرطانی رهایی یابند. ابتدا محو غده سرطانی اسرائیل و سپس ریشه کنی دُمل چرکین اندیشه تکفیری داعش.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار