بازدید 3593

بانک ها دستورالعمل نرخ سودبانکی را رعایت نمی کنند

کد خبر: ۴۲۸۰۵۴
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷ 22 August 2014
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه خبرهای رسیده حاکی از آن است که بانکها مصوبه نرخ سود بانکی را به درستی اجرا نمی کنند، گفت: به نظر می رسد نرخ سودبانکی با توافق بانکها تعیین شده است از این روانتظار می رود که به درستی اجرا شود و نظارتها هم کافی باشد.

غلامرضا تاجگردون در گفت و گو با خانه ملت، درباره تخطی بانکها از نرخ سود مصوب توسط شورای پول و اعتبار، گفت: از بانک مرکزی انتظار می رود بر نحوه اعمال دستورالعمل نرخ سودبانکی نظارت کند.

نماینده مردم گچساران و باشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تجربه خوبی هم در این باره در سیستم بانکی نیست، افزود: به نظر می رسد نرخ سودبانکی با توافق بانکها تعیین شده است از این روانتظار می رود که به درستی اجرا شود و نظارتها هم کافی باشد.

به گفته وی خبرهای رسیده حاکی از آن است که بانکها مصوبه نرخ سود بانکی را به درستی اجرا نمی کنند.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه تنها تعدادی ازبانکهایی که در حیطه دسترسی دولت قرار دارند رعایت می کنند، گفت: ازکمیسیون اقتصادی مجلس می خواهیم که به این موضوع رسیدگی کند.

این نماینده مردم در مجلس در این باره که گفته می شود بانکها به دلیل زیان ده بودن نرخ سود را افزایش می دهند،‌گفت: اگر منابع ندارند یا ضرر می کنندمی توانند وام ندهند اما بالاتر از این نرخ هم نمی توانند وام بدهند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار