بازدید 2882

شناسایی هزار نفر از مردم که دارای خون نادر هستند

کد خبر: ۴۲۸۰۱۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶ 22 August 2014
مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران، از شناسایی هزار نفر از مردم که دارای خون نادر هستند، گفت: با توجه به این مهم، قرار است طی همکاری مشترک با سازمان انتقال خون سرمایه‌گذاری عظیمی را نسبت به پایگاه و جایگاه خون‌های نادر در کشور راه‌اندازی کنیم.

علی داودیان در گفت وگو با خانه ملت، با بیان اینکه موضوع بیماری‌های نادر یکی از بحث‌های مهم مردم و مجلس است، افزود: طی بررسی‌های انجام شده به تازگی حدود هزار نفر از افراد را شناسایی کردیم که دارای گروه خونی نادر هستند.

وی با بیان اینکه خون نادر جدای از گروه‌های خون روتین موجود مانند  a،  abاست، ادامه داد: گروه‌های خونی روتین به خون این افراد نمی‌خورد و هم‌اکنون نیز حدود هزار نفر از افرادی که دارای خون نادر هستند شناسایی شده‌اند که اکنون آزمایش‌هایی نیز روی آنها انجام داده‌ایم.

بنیان‌گذار و مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران، تصریح کرد: این خون‌های نادر در دنیا به خون بمبئی معروف هستند و ما نیز در اصطلاح آنها را گروه خونی نادر می‌دانیم.

داودیان افزود: با توجه به آزمایش‌های انجام شده از خون نادر این افراد،‌ قرار است طی همکاری مشترک با سازمان انتقال خون سرمایه‌گذاری عظیمی را نسبت به پایگاه و جایگاه خون‌های نادر در کشور راه‌اندازی کنیم و در اسرع وقت اطلاعات لازم را در اختیار مردم قرار دهیم.

بنیان‌گذار و مدیرعامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران، با بیان اینکه در مطالعات انجام شده متوجه شدیم که خون‌های نادر شناسایی شده 8 نوع هستند، افزود: دراین بررسی‌ها به این نتیجه رسیده ایم که تاکنون خون‌های نادر حدود 150 نفر از این افراد به یکدیگر می‌خورد اما خون 800 نفر از آنها نمی‌تواند به دیگری انتقال یابد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل