بازدید 2369

چرخه دوم انتقال‌خون در کشور معیوب است

کد خبر: ۴۲۷۹۹۰
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶ 22 August 2014
رئیس سازمان انتقال خون گفت: باهمکاری موسسه آموزش عالی انتقال خون و دانشگاه پاریس فرانسه دیپلم طب انتقال خون ارائه می‌شود.

به گزارش ایسنا، علی‌اکبر پورفتح‌الله در نشست مشترک مسئولان شهرستان سبزوار و مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران که در محل سازمان نظام پزشکی سبزوار برگزار شد با بیان اینکه یکی از مهمترین مسائل مهم در حوزه تامین خون و فرآورده‌های خونی مطرح شده بحث چرخه دوم انتقال خون در کشور اظهارداشت :آنچه که در کشور ما وجود داردوجود خلاءچرخه دوم انتقال خون در کشور است که در هفته گذشته تفاهم نامه‌ای بین سازمان انتقال خون و نظام پزشکی برای تدوین دستورالعمل‌های مصرف خون و فرآورده‌های خونی بسته شده است.

وی بابیان اینکه چرخه دوم انتقال خون در کشور ما معیوب است ادامه داد: ما تولید کننده محصولات خونی هستیم، اما مصرف این محصول و جایگاه و جانشین‌های خون مصرف در دانشگاه‌های علوم پزشکی در این دستورالعمل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان انتقال خون ایران بابیان اینکه در شهریورماه امسال دیپلم طب انتقال خون توسط موسسه آموزش عالی انتقال خون و دانشگاه پاریس فرانسه ارائه خواهد شد خاطرنشان کرد: متاسفانه متخصصان به مساله خون و طب انتقال خون توجه کمتری دارند.

وی ادامه داد: با استقرار مشاوران انتقال خون در بیمارستان‌ها نیز بخشی از کار همکارانمان در سازمان انتقال خون کاهش خواهد یافت.

سازمان انتقال خون امید به زندگی بیماران هموفیلی و تالاسمی افزایش داده است

وی با بیان اینکه جشن 40 سالگی اهدا خون در ایران در شهریور ماه امسال برگزار خواهد شد اظهارداشت: سازمان انتقال خون در زمینه افزایش امید به زندگی بیماران هموفیلی و تالاسمی به دستاوردهای مهمی دست یافته است تصریح کرد: امید به زندگی این بیماران از 10 سال به بیش از 50 سال افزایش یافته است که این دستاورد مهمی در حوزه سلامت است.

رئیس سازمان انتقال خون با بیان اینکه ایران از کشورهای پیشتاز در حوزه اهدا خون داوطلبانه در جهان است خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران بیش ازهفت سال است که به این برنامه پیوسته و براساس برنامه‌ریزی سازمان بهداشت جهانی تا سال 2020 اهدا خون داوطلبانه باید در سطح کشورهای جهان فراگیر شود.

پورفتح الله با بیان اینکه اهدا خون منشاء تحولات اجتماعی و بشر دوستانه در جامعه است یادآورشد: اهداکنندگان در حقیقت ایثارگران عرصه نجات انسان ها هستند و میتوانند چهره جامعه را نیز در حوزه اخلاق مداری تغییر دهند.

این مسئول با بیان اینکه اهدا کنندگان خون عمل گرا هستند یادآورشد:این افراد با روحیه ایثارگرانه‌ای که دارند میتوانند سبک زندگی افراد را نیز تغییر دهند و تعهد گرایی و وفاداری را در میان خانواده ها تبلیغ کنند.

وی بابیان اینکه امروز سازمان انتقال خون در حوزه تامین خون بیمارستان ها و بیماران تصادفی و نیازمند مانند در حقیقت یک فعالیت امدادی انجام می دهد عنوان کرد : موقعیت جغرافیایی سبزوار و عبور زائران حضرت رضا(ع) از این محورهای مواصلاتی این شهرستان باعث شده تا مجموعه انتقال این شهر بتواند مدیریت بحران خوبی را در حوادث،سوانح و نیاز بیمارستان ها با تامین گروه های خونی مورد نیاز داشته باشد.

رئیس سازمان انتقال خون یادآورشد: باید به این شهرستان توجه ویژه‌ای شود و رفع نیازهای آن در دستور کار سازمان استان قرار گیرد تا بتواند به ماموریت خود در حوزه تامین خون شهرستان‌های اطراف و مشهد ایفای نقش کند.

پورفتح الله در خصوص ساختمان پایگاه انتقال خون سبزوار نیز گفت: امیداوریم با تامین اعتبارات از سوی شهرستان، سازمان انتقال خون، دانشگاه علوم پزشکی و خیران شاهد احداث این ساختمان در سال آینده باشیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی