بازدید 2623

زمین لرزه‌ها در ایلام تا دوماه آینده ادامه دارد

کد خبر: ۴۲۷۹۸۹
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۶ 22 August 2014
معاون پیشگیری و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تا دو ماه آینده زمین‌ لرزه‌ها در ایلام ادامه دارد.

به گزارش فارس، مرتضی اکبرپور درباره زلزله‌های متعدد در استان ایلام اظهار داشت: از کارگروه‌های تخصصی و پزشکان زلزله‌شناسی و همین طور مرکز تحقیقات ساختمان برای بررسی علت زلزله‌های متعدد در این منطقه درخواست کردیم و از روز گذشته یک تیم علمی در محل مستقر شده‌ است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از 400 زلزله و پس لرزه در استان ایلام به ثبت رسیده است، گفت: همچنان این لرزه‌ها ادامه دارد ولی چون کانون اصلی مناطق کوهستانی است به منطقه‌های شهری کمتر آسیب رسیده است.

اکبرپور با اشاره به اینکه شهر مورموری و آبدانان کاملا تخلیه شده است و ساکنان این مناطق در چادر به سر می‌برند، گفت: در حال حاضر تمام شریان‌های حیاتی در مناطق آسیب دیده متصل شده است و بطری‌های آب نیز در بین زلزله‌زدگان توزیع شده است.

معاون پیشگیری و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور بیان داشت: حدود 800 خانوار در شهر مورموری و بیش از 2 هزار خانوار نیز در شهر آبدانان در چادرهایی که هلال احمر تحویل داده است اسکان اضطراری شده‌اند.

اکبرپور در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه پس لرزه‌ها در منطقه ایلام تا به کی ادامه دارد، گفت: بر اساس بررسی‌های صورت گرفته تا دو ماه آینده این لرزه‌ها در منطقه وجود دارد و بعضی از کارشناسان معتقدند لرزه‌ها موجب تخلیه انرژی زمین می‌شود.

وی از مردم استان ایلام درخواست کرد: با توجه به اینکه در شرایط غیر عادی در این منطقه به سر می‌بریم انتظار می‌رود مردم همکاری بیشتری با نیروهای خدمات‌رسان داشته باشند.

معاون پیشگیری و مقابله سازمان مدیریت بحران کشور گفت: در حال حاضر گروه‌های ارزیاب بنیاد مسکن نیز در منطقه مستقر شده‌اند و خانه به خانه پرونده بازسازی واحدهای آسیب دیده را ارزیابی می‌کنند و به زودی کارهای عمرانی بازسازی و ساخت خانه‌ها آغاز می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار