بازدید 3005

حمایت یک نماینده از موسیقی خیابانی

کد خبر: ۴۲۷۹۷۷
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷ 22 August 2014
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در گذشته دوره گردان موسیقیایی از دولت پول می گرفتند و فارغ از مباحث مالی و فقر، برای شادی مردم در محلات به نواختن موسیقی می پرداختند که موسیقی آیینی هم جزئی از آن است.

علیرضا محجوب، عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با اشاره به سابقه طولانی موسیقی خیابانی در کشور، گفت: همه ما دایره زنگی را می شناسیم، آین آلت موسیقی خاصه برای دوره گردان موسیقیایی کشور در گذشته بوده است بنابراین موسیقی دوره گردی در کشور با سابقه است.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در به بیان جایگاه سنتی موسیقی در تاریخ ایران پرداخت و خاطرنشان کرد: باربد و نکیسا قدیمی ترین نوازندگان ایرانی هستند و این قضیه صحتی بر سابقه طولانی موسیقی در کشور دارد که به زمان اشکانیان و هخامنشیان باز می گردد.

وی افزود: در گذشته دوره گردان موسیقیایی از دولت پول می گرفتند و فارغ از مباحث مالی و فقر، برای شادی مردم در محلات به نواختن موسیقی می پرداختند که موسیقی آیینی هم جزئی از آن است.

محجوب با اشاره به موسیقی دوره گردی در زمان حال یادآور شد: در حال حاضر گاهی اوقات شاهدیم بعضی از این افراد دوره گرد که به امر موسیقی در خیابان ها می پردازند به مراتب حرفه ای تر از افرادی هستند که در کنسرت ها مشغول هنرنمایی هستند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر جامعه آماری موسیقی دوره گردی آنچنان بالا نیست که نیاز به ورود دولت باشد، گفت: به طور کلی ساماندهی این امور از آنجایی که ممکن است با مفاسدی همراه باشد لازم است اما لازم به ورود دولت نیز نیست بلکه شهرداری می تواند با برنامه ریزی این ساماندهی را انجام دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی در پایان تصریح کرد: مسئولان باید توجه داشته باشند اگر سنت ها تعطیل شود، از ناحیه دیگری به صورت قاچاقی خارج می شود، لذا بهتر است با ساماندهی به امور این چنینی از بروز مشکلات بعدی جلوگیری کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی