بازدید 2661
۲

بیماری‌های قلب و عروق در آقایان بیش از خانم‌ها

کد خبر: ۴۲۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲ 22 August 2014
رئیس شانزدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های قلب و عروق گفت: ضریب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در مردان ۴۰ سالگی و برای زنان ۵۰ سالگی است و زنان ۱۰ سال دیرتر از مردان به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.

به گزارش فارس، مسعود قاسمی در نشست خبری شانزدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های قلب و عروق، گفت: فوق تخصص فلوشیپ نارسایی قلب به شاخه‌های این رشته اضافه شده است؛ هرچند که این کنگره طی 4 روز برگزار می‌شود و زمان آن به ظاهر کافی است، اما گستردگی مطالب زیاد بود بنابراین دستچینی از اطلاعات سالانه را انتخاب کردیم.

وی افزود: در این کنگره، آخرین دستاوردهای پزشکی اثبات شده، به جامعه پزشکی جهانی ارائه می‌شود مثلا در مورد فشار و چربی خون که ناشی از مطالعات گسترده مراکز پزشکی بزرگ دنیاست، اطلاعاتی به شرکت‌‌کنندگان داده خواهد شد.

رئیس شانزدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های قلب و عروق ادامه داد: کشور ایران تنها گیرنده این روش‌های راهنما نیست، بلکه در ایفای آن نقش مؤثری دارد.

قاسمی گفت: در این کنگره سیستم پاسخ الکترونیکال داریم و بیمار معرفی می‌شود تا حضار روش‌های تشخیصی و درمانی مطرح شده را با ریموت انتخاب کنند؛ در همان لحظه انتخاب‌ها توسط رایانه ثبت و آمار کلی ارائه می‌شود که این روش از بعد آموزشی و عملی مؤثر است. همچنین گزارش عملیات زنده از کارهای مهم پزشکی خواهیم داشت. امسال دو بیمار که به طور داوطلبانه در این کنگره شرکت می‌کنند را خواهیم داشت و تعبیه دریچه شریان ریوی را در مورد آنها انجام خواهیم داد.

رئیس شانزدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های قلب و عروق با بیان آمار بالای مرگ و میر انسان‌ها در جهان بر اثر بیماری‌های قلبی و عروقی گفت: متأسفانه تعداد زیادی از افراد بر اثر این بیماری‌ها جان خود را از دست می‌دهند و بیماری‌های قلبی و عروقی رتبه اول در مرگ و میر افراد را به خود اختصاص داده است.

قاسمی تصریح کرد: ضریب خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در مردان 40 سالگی و برای زنان 50 سالگی است؛ در زنان با توجه به دوره تولید مثل و یائسگی موجب شده است که 10 سال دیرتر از مردان به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا شوند.

وی افزود: هرچه سن جوانتر باشد، احتمال حادثه قلبی کمتر است اما شدت آن بیشتر می‌شود، بنابراین جوان‌ها از نظر آماری کمتر به بیماری‌های قلبی و عروقی مبتلا می‌شوند.

رئیس شانزدهمین کنگره بین‌المللی بیماری‌های قلب و عروق اظهار داشت: یکی از عوامل شروع‌کننده بیماری‌های قلبی و عروقی سن است و چنانچه مردان در محدوده سنی 40 سالگی و زنان در محدوده سنی 50 سالگی قرار دارند، یا زمینه ژنتیکی و یا فاکتورهای خطرساز مثل دیابت و فشار خون بالایی دارند، باید نسبت به این موضوع دقت بیشتری داشته باشند.

وی ادامه داد: بیماری‌های قلبی و عروقی چند عاملی هستند و چنانچه ژن مستعد این بیماری‌ها در محیطی مساعد قرار گیرد، فرد به احتمال بیشتری به این بیماری‌ها مبتلا خواهد شد.

قاسمی اظهار داشت: به نظر می‌رسد در صورت افزایش سن عوامل زیادی در ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی دخیل می‌شوند؛ با افزایش سن، فرد باید بیشتر به فکر سلامتی خود باشد؛ علت ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد جوان بیشتر اجتماعی است زیرا آنها و حتی کادر پزشکی توقع کمتری برای بروز حادثه قلبی در جوان‌ها دارند، متاسفانه گاهی افراد دیر مراجعه می‌کنند و هر قدر زودتر مراجعه کنند، نتیجه بهتری خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این موارد فرد برای اطمینان از سلامتی خود تند می‌دود و علاوه بر اینکه زمان را از دست می‌دهد، به عضله قلب او نیز آسیب وارد می‌شود؛ شیوع بیماری‌های قلبی و عروقی در بین جوان‌ها و افزایش امکانات تشخیصی نشان می‌دهد که آمار ابتلا به بیماری‌های قلبی و عروقی در افراد زیر 40 سال رو به افزایش است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
آقایون سلام به فرشته ها و بر و بچه ها برسونید...
برای اینکه همه بار زندگی بر دوش مردان است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار