بازدید 4396

مبادلات غیرقانونی کشورهای عربی در کوزوو

رسانه های خبری کوزوو گزارش دادند که بیش از 25 میلیون یورو درطی سال گذشته میلادی و6 ماه اول سال جاری از کشورهای عربی وارد این منطقه شده که گمان برده می شود از این پول ها برای کارهای غیر قانونی استفاده شده است.
کد خبر: ۴۲۷۹۰۵
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸ 21 August 2014
رسانه های خبری کوزوو گزارش دادند که بیش از 25 میلیون یورو درطی سال گذشته میلادی و6 ماه اول سال جاری از کشورهای عربی وارد این منطقه شده که گمان برده می شود از این پول ها برای کارهای غیر قانونی استفاده شده است.

به گزارش ایرنا به نقل ازروزنامه ˈزریˈ چاپ پریشتینا، مبلغی که ازکشورهای عربی به کوزوو درسال 2012 ارسال شده بیش از30 میلیون یورو و درسال 2013 میلادی 17 میلیون و 276 هزار یورو بوده ودر6 ماه اول سال جاری میلادی این مبلغ بالغ بر 8 میلیون یورو شده است.

بنا به این گزارش، آدریتا بگو مقام بانک مرکزی کوزوو در امور ارتباطات و پروتکل دراین مورد گفت که مبلغ های ذکر شده به اشکال مختلف ازجمله کالا، خدمات، حقوق، کمک های مالی وسرمایه گذاری مستقیم به کوزوو رسیده است.

این مقام تایید کرد که این پول ها از کشورهای امارات متحده عربی، بحرین، الجزایر، مصر، کویت، قطر، لبنان، لیبی، تونس، عربستان سعودی به کوزوو ارسال شده است.

براساس گزارش واحدهای مالی دررابطه با پولشویی وتامین مالی تروریستی در کوزوو، کاملا مشهود است پول هایی که ازکشورهای عربی وارد کوزوو شده به طور عمده برای تامین سازمان های غیر دولتی در این منطقه بوده که با سازمان های مختلف تروریستی از کشورهای خاورمیانه ارتباط داشته اند.

بنا به گزارش روزنامه ˈزریˈ در پریشتینا، یکی از سازمان های غیر دولتی که مرکز آن در کوزوو است به طور مداوم مبلغی را از یک سازمان دیگر از خاورمیانه دریافت می کرده است.

بنا به واحدهایی که بر کارهای پولشویی و تامین مالی تروریسم در کوزوو نظارت دارند، به نقل و انتقالات بین المللی از یک کشور خارمیانه با یک نهاد غیر دولتی در کوزوو که احتمال می رود که نام آن نهاد در فهرست سازمان ملل باشد سوء ظن وجود دارد که با القاعده و طالبان رابطه داشته اند.

بنا به این گزارش، تحلیل و بررسی های انجام شده بر روی معاملات و انتقالات بانکی با سازمان های غیر دولتی درکوزوو بخصوص انتقالاتی که بصورت نقدی انجام می شود به غیر قانونی بودن فعالیت و ارتباط چند سازمان و چند شرکت در کوزوو سوء ظن وجود دارد.

در گزارش روزنامه زری به نقل از ˈزوهید حیظریˈ امام منطقه پچ در کوزوو آمده که پول ازجهان عرب ازطریق انجمن ها و سازمان های مختلف بشر دوستانه به کوزوو رسیده است.

بنا به گفته امام منطقه پچ درکوزوو، این پول ها برای روزنامه های مختلف، مجلات ، فیلم برداری سخنرانی ها، برگزاری برنامه های مختلف درهتل ها، سمپوزیوم ها، کنفرانس ها وتمرینات در مناطق مختلف کوزوو هزینه شده اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر