بازدید 5283

انتقاد نماینده بهبهان به برنامه نود

کد خبر: ۴۲۷۸۵۷
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۶ 21 August 2014
نماینده مردم بهبهان در مجلس با اعتراض به پخش کلیپی در برنامه نود درباره انتقال آب از سرشاخه های رودخانه کارون گفت: چرا مجری برنامه نود این برنامه را وسیله ای قرار داده که به صورت غیرکارشناسی آب رودخانه کارون را انتقال دهند.

به گزارش خانه ملت، محمدباقر شریعتی درباره برنامه نود گفت: در برنامه دوشنبه نود یک کلیپ در خصوص زاینده رود پخش شده که در پس این کلیپ درخواست تسریع در روند انتقال غیر کارشناسی آب از سرشاخه های کارون بیان شده است.

نماینده مردم بهبهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اهمیت کارون انکار ناپذیر است این رودخانه شناسنامه  و هویت مردم خوزستان می باشد و نقش کارون در رونق اقتصاد و کشاورزی ایران نیز مشخص است. متأسفانه آقای فردوسی پور از رسالت واقعی خود که واکاوی مشکلات فوتبال و ورزش است فاصله گرفته این در حالی است که  بهتر است وی به جای پرداختن به حاشیه و اقداماتی که با رسالت این برنامه هیچ گونه ارتباطی ندارد  در راستای بهبود وضعیت فوتبال کشور تلاش کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم ادامه داد: آیا آقای فردوسی پور و سازندگان برنامه نود از تبعات انتقال آب کارون  آگاهی  لازم را دارند؟ آیا روی این کلیپ کار کارشناسی شده؟ آیا حق مردم خوزستان باید بدینگونه و بصورت نرم از طریق رسانه ملی تضییع شود؟

شریعتی افزود: ما تا کی در رسانه ملی باید شاهد بی عدالتی ها باشیم . رسانه ملی باید فراگیر و ملی باشد و واقعا نگاه برنامه سازان باید  نگاهی برابر و در راستای تحکیم منافع ملی باشد ، برنامه نود  بدلیل داشتن مخاطب بالا بدون هیچ نظارتی یکه تازی می کند و به منافع ملی توجهی نمی کند و منافع یک قسمتی را غالب بر منافع ملی می داند.

شریعتی ادامه داد: یقین دارم که آقای فردوسی پور اطلاعات لازم را در خصوص کارون نمی دانند و گرنه اینگونه محبوبیت خود را در بین مردم فرهنگی و فوتبال دوست خوزستان خدشه دار نمی کرد. تولید 95 درصد برق آبی کشور، 80 درصد نفت و تولید گاز و شکر و محصولات کشاورزی تنها گوشه ای از خدمات خوزستان ایران سرفراز است .

وی گفت: کاش صدا سیما و  آقای فردوسی پور حالا که به مسایل غیر فوتبالی اهتمام جدی دارند  به شاخص های توسعه خوزستان در حوزه های بهداشت و درمان، آموزش، نرخ فزاینده بیکاری، میزان پرداخت تسهیلات بانکی، آلودگی ناشی از گرد و غبار و صنایع، فقر و محرومیت، میزان کشته شدن جاده ها و اعتیاد خوزستان نظری می افکند، نه اینکه با پخش  این کلیپ بخواهد جفای به مردم شریف و ولایتمدار  خوزستان راتسریع کنند.

شریعتی ادامه داد: آیا فردوسی پور درباره عوارض انتقال آب اطلاع دارد که این کلیپ را پخش می کند کاش مجری برنامه نود می گفت که انتقال 6 میلیارد مترمکعب آب از کارون می تواند منجر به نابودی خوزستان شود.

وی گفت: به عنوان نماینده مجلس خواهان توسعه متوازن همه استان های کشور هستم، در صورت اجرای انتقال آب کارون شاهد خشکسالی در خوزستان و کمبود جدی آب و همچنین افزایش بیکاری و مهاجرت اجباری خواهیم بود.

این نماینده مردم در مجلس نهم خطاب به فردوسی پور گفت: آقای فردوسی پور کارون را فدای نگاههای منطقه و غیرکارشناسی خود نکن.

وی ادامه داد: به نمایندگی مردم خوزستان یادآور می شوم برنامه نود به رسالت واقعی خود که بهبود وضعیت فوتبال کشور است بپردازد و مسائل حاشیه ای را دخیل نکند.

شریعتی ادامه داد: خوزستان با داشتن یک سوم از آبهای جاری کشور از نعمت آب آشامیدنی سالم محروم است، بخشی از زمین های کشاورزی به دلیل کم آبی بایر مانده این درحالی است که اراضی خوزستان قابلیت آن را دارد که یک سوم از غذای کشور را تامین کند.

وی گفت: چرا مجری برنامه نود این برنامه را وسیله ای قرار داد که به صورت غیرکارشناسی آب رودخانه کارون را انتقال دهد، امیدوارم فردوسی پور دوربین برنامه نود را به خوزستان ببرد تا محرومیت های آن را به تصویر بکشد و همچنین عوارض انتقال آب کارون برای خوزستان را بیان کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل