بازدید 8881

آیا خطر تعلیق تنیس ایران را تهدید می‌کند؟

سرپرست فدراسیون تنیس می‌گوید، تعلیق تنیس ایران از بیخ و بن شایعه است. هنوز ده روز هم نشده که مهدوی سرپرست فدراسیون تنیس شده‌ که برخی رسانه‌ها در آغاز هفته از تعلیق تنیس ایران به دلیل همین جابجایی سخن گفته بودند.
کد خبر: ۴۲۷۷۹۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۷ 21 August 2014
آیا خطر تعلیق تنیس ایران را تهدید می‌کند؟در روزهای اخیر، برخی رسانه‌ها‌ با مطرح کردن شایعاتی، از تعلیق تنیس ایران خبر دادند؛ خبری که با تأیید مدیران پیشین و کنونی این فدراسیون، شایعه‌ای بیش نبوده و در این میان، برخی با توجه به در پیش بودن انتخابات این فدراسیون، به دنبال ماجراجویی بودند که ممکن بود تبعات سنگین جهانی برای ورزش کشورمان در پیش داشته باشد.

به گزارش «تابناک»، سال گذشته و در جریان اجلاس سالیانه فدراسیون جهانی بین‌المللی تنیس در پاریس، ‌دخالت نکردن مسئولان دولتی کشورهای عضو ITF در فدراسیون‌های تنیس آن‌ها با ۹۸ درصد رأی موافق به تصویب رسید تا به این ترتیب، فدراسیون‌های تنیس هم در سرتاسر دنیا مانند رشته‌های چون فوتبال از دخالت دولت‌ها و نهادهای سیاسی در امان بمانند و به ‌سازمانی مستقل تبدیل شوند.

از سوی دیگر، مردادماه امسال نیز دوره چهار ساله ریاست مجید شایسته در فدراسیون تنیس ‌به پایان رسید. با توجه به اینکه در زمان ریاست او مجمع انتخاباتی فدراسیون برگزار نشده بود، ‌ابوالحسن مهدوی از بیستم مرداد‌، از سوی وزارت ورزش و جوانان سرپرستی این فدراسیون را بر عهده گرفت.

آیا خطر تعلیق تنیس ایران را تهدید می‌کند؟

بنا بر این گزارش، حضور کوتاه مدت مهدوی در رأس فدراسیون تنیس با انتصاباتی نیز همراه بود که برخی از آن‌ها روی خروجی سایت فدراسیون قرار گرفته و همین انتصابات ‌دست‌مایه شده تا برخی‌ها در آغاز هفته به شایعه تعلیق فدراسیون دامن بزنند.

در بخشی از خبری که در آغاز این هفته درباره تعلیق فدراسیون منتشر شده بود، می‌خوانیم: «اما این جابجایی و تغییر مدیریت از نگاه مسئولان جهانی تنیس پنهان نمانده است. آن‌ها در روزهای گذشته، نامه‌نگاری‌هایی ‌با فدراسیون ایران داشته‌اند و حتی پیگیر این موضوع از خود مجید شایسته نیز بوده‌اند. مدیران فدراسیون بین‌المللی تنیس اعلام کرده‌اند، ‌در صورت تأیید تغییر و برکناری مدیریت فدراسیون تنیس ایران بدون دلایل منطقی و قانونی، این فدراسیون را تعلیق خواهند کرد‌».

ماجرا از این قرار است، ‌تغییرات رخ داده در فدراسیون تنیس، مسئولان فدراسیون جهانی را نسبت به اتفاقات ایران کمی تحریک کرده و آن‌ها هم تلفنی از مجید شایسته، رئیس پیشین فدراسیون ایران پیگیر ماجرا شده‌اند؛ اما هیچ گاه در این زمینه نامه‌نگاری ‌نکرده‌اند. ‌

این گزارش می‌افزاید، با توجه به اینکه یک سال از تصویب قانون ‌دخالت نکردن دولت در فدراسیون‌های تنیس می‌گذرد، مسئولان فدراسیون جهانی اندکی با موشکافی به تغییرات فدراسیون‌ها نگاه می‌کنند و برای همین هم با توجه به اینکه تعیین سرپرست فدراسیون تنیس از سوی وزارت ورزش انجام شده، مسئولان این فدراسیون گمان کرده‌اند که دولت تغییراتی در این فدراسیون پدید آورده است.

در این باره، مجید شایسته ـ که بیستم مردادماه امسال، پست ریاست فدراسیون را واگذار کرده ـ در گفت‌وگو با ایسنا می‌گوید: «به صورت مکتوب چیزی را دریافت نکرده‌ایم، اما مسئولان فدراسیون جهانی تنیس‌، تلفنی با من تماس گرفتند و پرسیدند، استعفا داده‌ام یا توسط دولت برکنار شده‌ام که من نیز پاسخ دادم دوره چهار ساله من تمام شده است؛ بنابراین، سرپرست تعیین کرده‌اند و این مسأله مربوط به بحث انتخابات فدراسیون تنیس است.

شایسته در پاسخ به اینکه آیا فدراسیون جهانی تنیس با سخنان او قانع شده است، گفت: همین که نامه‌‌ ‌مکتوبی دریافت نکرده‌ایم نشان از این موضوع دارد‌».
 
گفتنی است، هرچند ‌دامن زدن به شایعه تعلیق تنیس ایران از سوی برخی رسانه‌ها در آغاز‌ این هفته، به نوعی خود‌زنی بود، با توجه به اینکه هنوز تاریخ مجمع انتخاباتی این فدراسیون مشخص نشده، ممکن است در ماه‌های آینده، اندکی برای تنیس ما‌ خطرآفرین باشد.

در واقع با اینکه وزارت ورزش و جوانان در ماه‌های گذشته، انتخابات برخی فدراسیون‌ها را به خوبی برگزار کرده، ‌در خصوص برخی فدراسیون‌ها چنان تعلل کرده که هم ورزشکاران این رشته‌ها به مشکلاتی خورده‌اند و هم خود آن رشته‌ها درگیر مسائل ناخواسته‌ای شده‌اند.

در پایان باید گفت، ‌‌اکنون‌ همان گونه که شایسته می‌گوید، شاید مسئولان فدراسیون جهانی با شنیدن سخنان شایسته قانع شده باشند، ولی اگر انتخابات این فدراسیون به زودی برگزار نشود، شاید بار دیگر حساسیت این فدراسیون را در پی داشته باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی