بازدید 27198

برادران «رایت» و رویای پرواز

برادران رایت، ارویل رایت و ویلبر رایت دو برادر آمریکایی اهل اوهایو بودند که به خاطر اختراع اولین هواپیما مشهور شدند.آنها سالها بر روی گلایدرها و وسایل نقلیه مشابه قبل از نخستین پروازشان کار می‌کردند. آنها همچنین بخاطر ابداع اولین روش منطقی برای هدایت هواپیما شهرت دارند.ارویل در ۱۸۷۱ بدنیا آمد و چهار سال از برادرش ویلبر بزرگتر بود. آنها فرزند سوم و ششم خانواده‌ای با هفت فرزند بودند.
کد خبر: ۴۲۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۱ 21 August 2014
تصاویر کم نظیر از برادران رایت و رویای پروازشان آنها ابتدا به دوچرخه فروشی و دوچرخه سازی روی آوردند. پس ازاینکه خبری در روزنامه مبنی بر مرگ یک گلایدر سوار خواندند ترغیب گشتند تا اطلاعاتی در این زمینه کسب کنند.

 در ۱۸۹۹ (میلادی) گلایدر مدل و در تابستان ۱۹۰۱ (میلادی) اولین گلایدر واقعی آنها برای آزمایش آماده شد. 

آنها چندین بار در تحقق رویای پروازشان ناکام ماندند. سپس مطالعات بیشتر روی این موضوع انجام دادند و دریافتند که مشکلات محاسباتی باعث عدم موفقیت آنها می‌شود. سرانجام آنها توانستند در ۱۷ دسامبر ۱۹۰۳ اولین هواپیمای خود را چهار بار به پرواز در آورند.

کتابخانه مرکزی کنگره آمریکا به مناسبت روز ملی حمل و نقل هوایی، تصاویر حاصل از چاپ نگاتیوهای بسیار تاریخی از این برادران مخترع منتشر کرده که در نوع خود کم نظیر می باشد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۲۲
انتشار یافته: ۵۹
حالا اگر تو ایران بود، باید اول مجوز اختراع می گرفتی، بعد مجوز پرواز می گرفتی، بعد هزار تا مجوز دیگر.

این کاغذ بازی ها جلوی بسیاری از ابداعات و اختراعات را می گیرد.

برادران رایت در سال 1901، هواپیما ساختند و ما در سال 2014، تن تاک ساختیم.
پاسخ ها
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
دست آخرهم از چین وارد می کردن...
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
متاسفم برای افکار تو ایرانی خودباخته.

اما ایرانی های زیادی هستند که تو همین شرایط هواپیمای پرنده بدون سرنشین تولید می کنن، قطعا اونا مثل تو خودباخته نیستن.
محمد جعفر
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
آقای ایرانی دانا! اختراع در ایران و هیچ جای دنیا مجوز نمی خواد، بلکه ثبت می خواد، پرواز کردن هم در همه جای دنیا مجوز می خواد، برای جلوگیری از سانحه و پرواز همزمان.

اینقدر بی وجود نباشین توروخدا، ایران رو ماها باید بسازیم، با این افکار به هیچ انگاشتن خود به جایی نمی رسیم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
تا میتونید مملکت خودتونو تحقیر کنید این بهترین راه پیشرفته که شما ارزوشو دارید!!!
واقعا توانایی کنونی ما تن تاکه؟
جواد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
واقعایکسال داستان این مجوز ها نباشه مملکت گل و بلبل میشه .همه رانت ها داخل این مجوز ها است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
تحریم ها همه چیز رو نشون داد. ما در هیچ مسئله ای پیشرفت نکردیم. وگرنه این همه گرونی و بدبختی به بار نمیومد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
کدام هواپیمای بدون سرنشین؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
ای کاش روحیه امید را تزریق کنیم
ناشناس
| Germany |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
محمد جعفر
ایرانیها سرنشین بدون هواپیما اختراع کردن کجای کاری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
جهان سوم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
آره محمد جعفر ايراني خود نباخته ميتونه 140 بسازه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
برای افرادی مثل محمدجعفر متاسفم که اینجوری راحت به امثال این آقایی که این نظر رو داده میگند خودفروخته و خودباخته !
امثال این آقای محمدجعفر فکر میکنند مملکت ارث باباشونه ، جلوی کوچکترین انتقادی رو گرفتند و شرایطی رو به وجود آوردند که یکی مثل من دوست داره یک کشور جهان سومی دیگه فقط بزاره که مملکتشون رو بهشون عطا کنم و از اینجا برم . اینجا مملکت من نیست مملکت امثال آقای محمدجعفر هستش
مسعود
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
آفرین محمد جعفر
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
همان تن تاک را هم که چینی ها ساختند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
ممد جفر جون تو حالت خوبه. ما هنوز چوب بستني رو از چين مياريم ميفهمي برادر؟؟!!! آنتانوف هم كه ديديم...
ایرانی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
بنده منکر توانایی جوانان و دانشمندان ایرانی نیستم. بلکه می خواهم بیان کنم، خیلی از تحقیقات و پروژه ها برای یک امضا، ماه ها و سال ها متوقف می مانند. یک مثال بارز: فیلم همشهری کین، بدون هیچ مجوزی توسط یک کارگردان 25 ساله ساخته شد و تقریبا بهترین فیلم تاریخ است، ولی در ایران باید هفت خوان رستم را پشت سر بگذاری، تازه مجوز فیلم ساختن را به شما بدهند. در طول مدت زمان دریافت این مجوز، 10 تا فیلم دیگر می توان ساخت.
در ایران هم برادران زنجانی شگفتی سال شدن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
الکاپون مگه یادتون نیست تو همه جای دنیا یه عده رند و دزد پیدا میشن مسئله اصلی اینه که تلاش و علمی نگاه کردن به زندگی در ما ایرانی ها جا نیافتاده
روحشان شاد، خدمت به جامعه بشري با تلاش و كوشش بسيار.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
ببخشید اشتباهی منفی دادم
محمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
ساده نباش. اولین بار هواپیما توسط مایاها طراحی و توسط چینیها تولید شد.
از ایران140 ایمن تر به نظر میرسه.
اینم مثله سفر به ماه ساختگی و فتوشاپه
پاسخ ها
من و من
| Iraq |
۱۱:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
یکبار که سوار ایران 140 بشی میفهمی ساختگیه یا نه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
خدا را شکر که به وجود چیزی به اسم فتوشاپ اعتقاد داری
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
اینجا تابناکه نه فارس نیوز
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
کلا ما هم خومون ساختگی و فتوشاپیم خبر نداریم.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
اگر به حرف شما باشه
باز هم اونا که اختراعاتشون را فتوشاپ میکنن
ما چی که از فتوشاپ فقط واسه تخریب هموطنامون استفاده میکنیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
شما بر چه اساسی این ادعا را میکنید؟
با منطق شما هر سند تاریخی باید دروغ و کذب باشد و هر چه در دنیا وجود دارد ، به یکباره بوجود آمده باشد.
aliousat
| United States |
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
يكي از بزرگترين دروغ هاي تاريخ جهان ژياده روي روي ماه است.كه بعضي از دوستان اون رو با سفر به مدار ماه اشتباه ميگيرن. اما پرواز برادران رايت واقعيه.
hasan
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
پس اگر این فعالیت برادران رایت فتوشاپه پس سوار شدنه ماها به هواپیما هم فتو شاپه:((
ناشناس
| Belgium |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
چی زدی
خوابی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
داشتم به تبلتم نگاه میکردم احساس کردم اینم فوتوشاپه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
چیزایی کا واسه ما آرزو واسه اونا خاطرست.اگر این مخترعین نبودن طولانیترین سفر شما تا شاه عبد العیم می بود.پس به جای نق زدن یه فاتحه بخون برای همه کسانی که این امنیت و اسایش و برای ما به وجود آوردن.
خدا خیرشون بده.....حداقل هواپیماشون 20 دقیقه تو آسمون موند. مثل تولیدات کشورمون با 50 مسافر 3 دقیقه تو آسمون نبود !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
ایران مگه هواپیما مسافر بری تولید میکنه؟
خیلی جالب هست که برای اولین هواپیما ، آشیانه هم ساخته اند!
بعد می خواهید ماها که عادت به کارهای "بزن و در برو" داریم پیشرفت کنیم
اگه ایران بود بسته به نظر مدیر کیهان این اختراع به عنوان ابزار جاسوسی مورد بررسی قرار می گرفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
احسنت... دمت گرم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
قبلا قرار گرفته که الان فقط هواپیماهای روسی سوار میشیم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
اگر زمین نمی خورد هم کیهان به زمینش میزد!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
شما خیلی با فرهنگی!!!!
بقول یه نفر اینجا که همه رو خودباخته میدونه و خودش رو خودنباخته
عزیز دل برادر بچه دستانی ما تو قابلمه اورانیوم غنی میکنه شما هنوز به توانایی خودتون شک دارید ؟!
روحشان شاد، خدمت به جامعه بشري
۱. پرواز با بالن و کشتی‌های هوایی خیلی قبلتر از اینها انجام می‌شده است، پس ادعای اینکه با اختراع هواپیمای برادران رایت «آرزوی پرواز» انسان محقق شد، نادرست است.

۲. به نظر شخصی من، هنوز هم «آرزوی پرواز» محقق نشده است. سوار شدن بر هواپیمایی که فردی دیگر در مسیر مشخص آن را هدایت میکند، «پرواز» نیست. وقتی به آرزوی پرواز می‌رسیم که هر شخص مثل یک پرنده، راحت و تنها بتواند پرواز کند. شاید روزی که Jet Packها بهینه‌تر و در دسترس‌تر شدند، بتوان گفت که به این آرزو دست یافتیم.
بترکه چشم حسود که فکر می کنه همش فتوشاپه
اونا 113 سال پیش هواپیماساختند که حدود بیست دقیقه باهاش پروازکردند..ما الان هواپیمایی ساختیم که فقط 4 دقیقه تونست پرواز کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
50 ساله با بیشترین حمایت ها خودروسازا دارن تولید میکنن هنوز که هنوزه یه ماشین به درد بخور نتونستن تولید کنن . اگه این حمایت رو مالزی از پروتون یا هر دولت دیگری از خودروسازاش میکرد برای خودشون صاحب برند شده بودن .
ای بابا من متخصص تولید انواع قطعات فوق پیشرفته موتورهای هواپیما هستم با امید به خدمت به ایران واسلام به ایران آمدم ولی دریغ از مسئولیت شناسی و همکاری مسئولان. فقط اطلاعاتمیخواستند و خود ما را هم دک میکردند و سر میدواندند گاهی هم وعده های سرخرمن میدادند و ...
موتور ایران ۱۴۰ را گذاشته بودند تو نمایشگاه تهران که قطعات آن ر ا کپی کنند توسط قطه سازان ایرانی. من با یک نگاه پی به اشتاه طراحی آن بردم وآن اینکه برای انتقال نیرو به پروانه گریبکسی در عقب موتور گذشتهاند و یک شافت که نیرو رابه پروانه برساند
اینها همه وزن اضافی است جواب مسئولین شرکت فوق تنها این بود که اینکار اگر اشتباه بود اکراینیها انجام نمیدادند. ساخت قطعات برای من بازی کودکانه است انوقت آقایان منتظر گدائی قطعه پیش پا افتاده از اوکراین هستند متٲسفم برای ایران که متخصصین نابش راهی جز مهاجرت ندارند. حالا بهد از سقو ط ایران ۱۴۰ باید کاشی به عمل بیاید که ایراد طراحی بوده و اکاین نقض قراردا؛ میکرده و قطعه نمیداده؟
اینها افتخار بشریتند ،یادشان گرامی و روحشان شاد.
چقدر جالب كه از اون موقع عكس هم گرفتند و نگهداري شده.
من که بیشتر اعتماد می کنم که سوار یکی از هواپیماهای ساخت این دو برادر بشم تا سوار پراید ساخت ایران بشم .
این زمان یعنی شروع سده بیست میلادی همزمان است با جنبش مشروطه در ایران. اگر دقت کنیم خواهبم دید علیرغم فقر و کمبود های علمی آن دودان، فاصله اجتماعی و تکنولوژیکی ما از امروز کمتر بود. بعبارتی علیرغم تمام پیشرفت های اجتماعی و فنی و اقتصادی، ایران به لحاظ جایگاه بین المللی در رده پایین تری به نسبت آغاز قرن بیستم قرار گرفته است..
محمد جعفر عشق است همیشه رو مخ است.
اون دوران از درخشان ترین و پرافتخارترین دوران های تاریخ بشریت بوده. در یک فاصله چهل پنجاه ساله ار بعد از جنگ های داخلی آمریکا، لامپ برق، تلفن، ماشین، هواپیما و ... اختراع و دنیا زیر و رو می شه. راستی می دونین در اون دوران تو کشورمون چه خبر بوده؟!
از هواپیمای برادران رایت تا مدل های پیشرفته مهندسان زیادی روی پروژه صنعت هوایی کار کردند خیلی از مهندسان با هواپیمای خود کشته شدند خیلی از مردم در سقوط هواپیماهای آزمایشی کشته شدند اما مردم باز از دانشمندان و مهندسین کشورشان حمایت کردند و هرگز به خود اجازه تمسخر و اعتراض ندادند چون منافع و پیشرفت کشورشان را در اولویت قرار میدادند همانی که ما بهش میگیم عرق ملی.اما مردم کشور ما هواپیمایی رو که سعی در بومی سازی آن داریم و مهندسان ایرانی سعی میکنن تا به خود کفایی در این زمینه برسند را با اولین شکستها آنچنان له میکنیم که دچار افسردگی بشه و بعد فرار از ایران.
اگر ایران بود و اون زمان بود، اول از همهمخالف شرع و دین شناخته میشد، بعدشم تمام دوستان و آشنا ها شروع میکردن به مسخره کردن و دست انداختن
آقاي خود نباخته... شما برو يك چوب كبريت توليد كن اونوقت ميفهمي توليد تو ايران يعني چي. تا زماني كه تجربه يك كاري رو نداري نظر نده. توليد يك چوب كبريت تو ايران از توليد يك هواپيما تو كشورهاي ديگه سخت تره
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی