بازدید 1515
رئیس سازمان امداد و نجات:

کاهش تلفات تنها با پیشگیری ممکن است

کد خبر: ۴۲۷۶۸۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۲ 21 August 2014
‌رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر، گفت: هلال‌احمر مسوول و متولی مستقیم رسیدگی به انواع حوادث نیست.

به گزارش ایسنا، پیرحسین کولیوند اظهارکرد: برخی افراد تصور می‌کنند که در پی وقوع انواع حوادث هلال احمر مسول و متولی مستقیم رسیدگی به تمامی نیازهای آسیب دیدگان است، ولی وظیفه اصلی و ذاتی این جمعیت در حوادث امداد و نجات، اسکان و تغذیه اضطراری است.

وی افزود: امدادرسانی و رسیدگی هنگام بروز حوادث و بحران‌ها آن هم در سطح ملی و کشوری از عهده یک دستگاه فراتر بوده و نباید برخی افراد ناآگاه بگویند که فقط جمعیت هلال احمر مسوول خدمات رسانی به آسیب دیدگان و متاثرین انواع حوادث در کشور است.

کولیوند ادامه داد: جمعیت هلال احمر به عنوان بزرگترین سازمان مردم نهاد، سازمانی کمک رسان و معین دولت در انواع حوادث و سوانح تعریف شده است و هر جا که سایر دستگاه‌های دخیل در امر مدیریت بحران و سانحه توان مقابله با بحران را نداشته باشند وارد عمل خواهد شد.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با تاکید بر حمای‌ های چند لایه از حادثه دیدگان حوادث طبیعی و غیر مترقبه خاطرنشان کرد: در موقعیت های اضطراری عمومی و پیچیده، افراد از زوایای مختلفی تحت تاثیر حادثه و بحران قرار می گیرند و نیازمند حمایت های متفاوتی هستند که یک راه حل مناسب برای سازماندهی از آنان، حمایت های چند لایه از سوی تمام اعضای عضو کارگروه های مختلف مدیریت بحران است.

کولیوند افزود: این حمایت‌های چند لایه شامل حمایت‌های مکمل خدمات پایه و امنیت، حمایت گروهی و خانوادگی، خدمات متمرکز غیر تخصصی و خدمات تخصصی است.

وی با بیان اینکه مسوول کلی مقابله با بحران ها، شورای عالی مدیریت بحران کشور و سازمان مدیریت بحران است که بسیاری از دستگاه ها و سازمان ها عضو آن هستند تصریح کرد: در کنار این شورا، شورای هماهنگی مدیریت بحران فعالیت می‌کند که یکی از زیرمجموعه های حساس آن، کارگروههای تخصصی است.

کولیوند با اشاره به اینکه دو کارگروه تخصصی امداد و نجات و آموزش همگانی زیر نظر جمعیت هلال احمر فعالیت می کند، افزود: در حال حاضر برای مقابله با حوادث و بحران های ملی به ویژه وقوع زمین لزره و نظایر آن در کشور، آمادگی خوبی از سوی جمعیت هلال احمر وجود دارد که ارتقای این آمادگی نیازمند توجه بیشتر مسوولین دخیل در امر مدیریت بحران و سوانح است.

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر علت پایین بودن تلفات و آسیب‌های ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله در کشورهای توسعه یافته را توجه جدی مسوولان آنها به امر پیشگیری عنوان کرد.

وی آمادگی واحدهای مختلف امداد و نجات را تنها یکی از دلایل کاهش تلفات ناشی از حوادث عنوان کرد و گفت: مهمترین علت کاهش آسیب ها پرداختن به مقوله پیشگیری است.

رییس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر تاکید کرد: دستگاه های مسوول باید در موضوع پیشگیری کارهای جدی تر انجام دهند و در خصوص آمادگی برای مقابله با حوادث طبیعی و غیرمترقبه نیز به مردم توصیه می شود نسبت به آموزش‌های امدادی آگاهی یابند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها