بازدید 6910

فناوری در خدمت موسپیدان

محققان همواره تلاش می‌کنند برای رفع مشکلات سالمندان محصولات، وسایل و خدماتی را به آنها ارائه دهند که کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشیده و توانایی آنها را برای زندگی آرام‌تر و بدون دغدغه افزایش دهد.
کد خبر: ۴۲۷۶۷۰
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵ 21 August 2014
سالمندان در جامعه همواره از احترام خاصی برخوردارند و اکثر افراد سعی می‌کنند با رعایت حقوق این قشر، حق آنها را ادا کنند. از این رو به خاطر بزرگداشت مقام سالمند در جوامع، 21 آگوست هر سال روز جهانی شهروندان سالمند نامگذاری شده تا علاوه‌بر حفظ احترام این افراد، نوعی یادآوری باشد برای کسانی که می‌توانند برای این قشر خدمات درخوری را انجام دهند و وسایل آسایش و راحتی آنها را فراهم آورند. در واقع، این کار علاوه‌بر احترام به سالمندان، استقلال آنها را نیز تامین کرده و آنها بدون وابستگی به اطرافیان می‌توانند کارهای خود را انجام دهند.

به گزارش فرهیختگان، محققان همواره تلاش می‌کنند برای رفع مشکلات سالمندان محصولات، وسایل و خدماتی را به آنها ارائه دهند که کیفیت زندگی آنها را بهبود بخشیده و توانایی آنها را برای زندگی آرام‌تر و بدون دغدغه افزایش دهد.

 BeClose

این سیستم نوعی فناوری نوین برای سالمندان تلقی می‌شود که به آنها کمک می‌کند همواره در دسترس باشند. در این سیستم از حسگرهای بی‌سیمی استفاده شده که در داخل منزل نصب می‌شوند. این دستگاه فرد سالمند را به نوعی پیگیری کرده و حتی فرزندان یا پرستاران افراد سالمند می‌توانند با استفاده از صفحات امنیتی و خصوصی وب، آنها را در منزل ردیابی کرده و حضور آنها را بررسی کنند و در صورت بروز هرگونه مشکلی، فرزندان یا پرستار این فرد، از طریق تلفن، ایمیل یا پیغام متنی از موقعیت احتمالی ایجاد شده مطلع می‌شوند. نصب و تنظیم این دستگاه به خاطر بی‌سیم بودن، راحت است.

 Fitbit
این فناوری نوین زندگی را فعال‌تر کرده و جسمی سالم برای سالمندان به ارمغان می‌آورد. این سیستم بی‌سیم با ثبت فعالیت‌های روزانه به‌عنوان مثال، گام‌های اولیه برداشته شده، فاصله محل تولد، مقدار کالری سوزانده شده، میزان فعالیت و کیفیت خواب سالمندان را ثبت می‌کند و از این طریق افراد می‌توانند وضعیت سلامت خود را مورد بررسی قرار دهند. نوع هوشمند Fitbit علاوه‌بر این کارها، قادر است وزن، درصد چربی بدن و شاخص BMI را مورد مطالعه قرار دهند. نوع هوشمند این دستگاه به قیمت 129 دلار و 95 سنت به فروش می‌رسد.

 سیستم GrandCare
این سیستم مراقبتی به‌طور مستقیم به اینترنت متصل شده و ازطریق حسگرهای بی‌سیم ارتباط شهروندان را با یکدیگر فراهم می‌کند. پرستارانی که مراقبت از سالمندان را برعهده می‌گیرند، می‌توانند برای ارتباط با سالمندان مورد نظر خود وارد وب سایت GrandCare شوند و از این طریق، فعالیت‌های آنها را مشاهده کرده و اطلاعات سالمندان را از راه دور کنترل کنند. همچنین در صورت بروز اتفاقات ناگهانی مانند باز ماندن در ساختمان در مواقع غیر معمول شبانه روز، عدم سازگاری سالمند با داروی مصرفی و حتی فعالیت غیر عادی او، پرستار با ایمیل یا پیغام متنی از آن مطلع می‌شود. علاوه‌بر این، دستگاه GrandCare فعالیت‌های دیگری نیز انجام می‌دهد به‌عنوان مثال، خانواده قادر خواهند بود عکس، ‌تصاویر، پیغام، ایمیل، قرارهای ملاقات، پیام‌های صوتی، فیلم‌های خانوادگی و موسیقی را از این طریق برای سالمندان خانواده ارسال کنند.

 GreatCall Responder
این دستگاه، به صورت بی‌سیم عمل کرده و از طریق آن می‌توان سالمندان را در داخل یا خارج منزل به نوعی ردیابی کرد. GreatCall Responder به وزن 51 گرم، ابعاد کوچک و رنگ‌های سیاه و نقره‌ای ساخته شده است. کاربران قادرند آن را به کیف یا کوله خود متصل کنند. با فشردن دگمه‌ای روی این دستگاه، کاربر بلافاصله به افراد پاسخگویی متصل می‌شود که مکان آنها را تعیین کرده و در صورت لزوم نیروهای کمکی را اعزام می‌کنند، به خانواده کاربر اطلاع داده، نیروهای اورژانس را مطلع کرده و کمک‌های دیگر را نیز انجام می‌دهد.

 MobileHelp
این دستگاه مجهز به دگمه‌ای است که افراد سالمند در هر مکان و موقعیتی که باشند با فشردن یک دگمه می‌توانند درخواست کمک کنند. در واقع، این دستگاه نوعی GPS است که سیستم پاسخگوی اضطراری شخصی دارد. MobileHelp مجهز به یک ایستگاه اصلی، دگمه مچی و یک دستگاه موبایل است و در منزل مانند سیستم هشدار پزشکی سنتی عمل می‌کند ولی کاربر در خارج از منزل می‌تواند موبایل این دستگاه را به همراه داشته و آن را روی جیب یا کیف نصب کرده یا روی کمربند قرار دهد.
فشردن دگمه این دستگاه کاربر را بلافاصله به اپراتور اضطراری MobileHelp وصل می‌کند و موقعیت دقیق کاربر را مشخص کرده و در صورت لزوم نیروی کمک اعزام می‌کند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل