بازدید 2782

مخالفت ریاض با نامزدی عون برای ریاست جمهوری

کد خبر: ۴۲۷۶۳۴
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۸ 21 August 2014
روزنامه الریاض ارگان رسمی عربستان به نقل از یک دیپلمات عرب نوشت: میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح در سطح کشورهای عربی ، حوزه خلیج فارس و حتی بین المللی، شخصیت مورد قبلی نیست.

به گزارش  تسنیم، روزنامه الریاض عربستان به نقل از یک دیپلمات عربی که به هویت وی اشاره ای نکرد و اخیرا عازم بیروت شده بود، نوشت: میشل عون رئیس فراکسیون تغییر و اصلاح  نه در سطح عربی و نه کشورهای عربی خلیج فارس و حتی در سطح بین المللی مقبولیت نداشته و بهتر است به نفع فردی توانا از ریاست جمهوری صرف نظر کند.

به نوشته این روزنامه، این دیپلمات عرب که اطلاعات گسترده ای در این خصوص در اختیار دارد، اعلام کرد که بهتر است عون به نفع کسی که قادر است با گروههای لبنانی ارتباط برقرار کند، کنار برود، زیرا گشایش کانال‌های گفت‌وگو با جریان المستقبل بسیار دیرهنگام صورت گرفت.

به گفته این دیپلمات که ریاض به نام او اشاره ای نکرده است، عون می تواند شروط مشخصی را مطرح کند که مورد قبول قرار خواهد گرفت.

وی همچنین در مورد جایگزین عون نیز گفت: فهرست نام‌ها در این خصوص باز است و شخصیت مشخصی وجود ندارد.

تاکنون 10 جلسه پارلمان لبنان برای انتخاب رئیس جمهور برگزار شده ولی به‌دلیل عدم توافق گروه‌های سیاسی و سنگ اندازی جریان 14 مارس نتوانستند بر سر نامزد مورد نظر برای ریاست جمهوری به توافق برسند.

جریان 14 مارس همچنان بر نامزدی سمیر جعجع رئیس حزب نیروهای لبنانی در انتخابات اصرار دارد و به همین علت با عدم حضور نمایندگان خود در پارلمان مانع از به حد نصاب رسیدن نمایندگان پارلمان برای انتخاب رئیس جمهور می‌شود.

میشل عون رئیس جریان آزاد ملی و رئیس فراکسیون اصلاح و تغییر در پارلمان لبنان از گزینه های مطرح برای تصدی پست ریاست جمهوری است که از حمایت جریان 8 مارس و حزب الله لبنان برخوردار است. در گزارشی که اخیرا روزنامه لبنانی السفیر از جزئیات دیدار ولید جنبلاط رئیس دروزی های لبنان با دبیرکل حزب الله لبنان منتشر کرده از حمایت قاطع سیدحسن نصرالله از عون خبر داده است.

این در حالی است که برخی رسانه‌ها از"جان قهوه‌چی" فرمانده ارتش لبنان برای تصدی پست ریاست جمهوری نام می برند و بازگشت غیرمنتظره سعدالحریری رئیس جریان المستقبل به بیروت را در این راستا ارزیابی می‌کنند.

هنوز جریان 8 مارس (حزب الله و طرفدارانش) موافقت خود را با نامزدی قهوه‌چی اعلام نکردند. جریان 8 مارس میشل عون را بهترین و مناسب‌ترین گزینه در شرایط فعلی برای تصدی پست ریاست جمهوری می‌داند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار