بازدید 6340

مهندسان ناظر کشاورزی استخدام می‌شوند

کد خبر: ۴۲۷۶۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۳ 20 August 2014
وزیر جهاد کشاورزی گفت: تلاش و کوشش بر این است که همه مهندسان ناظر وزارت جهاد کشاورزی استخدام شده و جذب این مجموعه بزرگ شوند.

به گزارش فارس، محمود حجتی عصر امروز در بازدید از طرح‌های مختلف جهاد کشاورزی در اردبیل اظهار کرد: با استخدام این نیروها توانمندی و کارآمدی بخش کشاورزی به ویژه در استان‌هایی نظیر اردبیل بیشتر می‌شود که ما مجوز لازم برای جذب و تأمین منابع اعتباری این نیروها را با همکاری معاونت منابع انسانی و برنامه‌ریزی رئیس جمهور انجام دادیم.

وی با بیان اینکه در استان اردبیل نیز بیش از 290 مهندس بخش کشاورزی به استخدام در می‌آیند، تصریح کرد: جهاد کشاورزی امروز از ظرفیت خوب فارغ‌التحصیلان دانشگاهی و مهندسان این بخش حمایت جدی کرده و در همه زمینه‌ها از توان آنها بهره می‌برد.

وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه وزارت جهاد کشاورزی برخی آشفته‌بازارهای تولید محصولات کشاورزی نظیر سیب‌زمینی را امسال ساماندهی می‌کند، گفت: برخی از سیب‌زمینی‌کاران در استان اردبیل نگران فروش محصول خود با قیمت پایین هستند اما نباید نگرانی در این زمینه وجود داشته باشد.

حجتی از تجدید نظر در قیمت سیب‌زمینی و نرخ‌گذاری جدید در این زمینه خبر داد و افزود: قیمت 3 هزار و 600 ریالی خرید این محصول به صورت تضمینی در سال‌های گذشته پیشنهاد شده بود که به نظرمان رقم پایینی است و باید در این زمینه اصلاح نرخ انجام شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: آنچه که در این زمینه برای ما مهم است قطع دست واسطه‌ها در چرخه تولید و عرضه سیب‌زمینی است چرا که هم اکنون در بازارهای مختلف قیمت این محصول به نسبت قیمت مزرعه تا چهار برابر بیشتر عرضه می‌شود.

حجتی سیاست و رویکرد وزارت جهاد کشاورزی را قطع دست واسطه‌گران و دلالان در این چرخه تولید اعلام کرد و ادامه داد: ما سیاستی را اعمال کردیم تا فاصله تولید و مصرف کم شده و با حذف واسطه‌ها منافع تولید به جیب تولیدکننده برود.

وی در ادامه اضافه کرد: در صورت نیاز سیب‌زمینی‌ها در انبارها و سردخانه‌ها نگهداری می‌شود تا به تدریج و به تناسب نیاز به بازار عرضه شود.

حجتی متوسط تولید سیب‌زمینی را در اردبیل پایین اعلام کرد و گفت: متوسط این تولید می‌تواند از 30 تن افزایش پیدا کند در حالی که در سطح کشور این متوسط تا 90 تن در هر هکتار رسیده است.

وی استفاده از نهاده‌های مناسب،‌ مصرف بهینه آب، ‌بهره‌گیری از ماشین‌آلات پیشرفته، ‌استفاده از بذر‌های مناسب و بها دادن به شرایط اقلیمی منطقه را در افزایش سطح تولید این محصول بسیار ضروری و حیاتی اعلام کرد.

وزیر جهاد کشاورزی افزود: ‌وزارت جهاد کشاورزی از طرح‌های توسعه آبیاری مدرن و همچنین صنایع تکمیلی بخش کشاورزی حمایت می‌کند و ما تلاشمان بر این است تا استان اردبیل به عنوان قطب تولید کشاورزی بتواند در توسعه کشاورزی مدرن و صنعتی گام‌های جدی و قدم اساسی را بردارد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی