بازدید 2513

اخبار تائید نشده از استعفای نخست وزیر یمن

کد خبر: ۴۲۷۵۸۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۲۰:۲۳ 20 August 2014
 منابع نزدیک به ریاست جمهوری یمن از استعفای نخست وزیر این کشور در پی گسترش اعترضات مردمی در این کشور خبر دادند.

به گزارش تسنیم به نقل از رسانه‌های یمن، منابع نزدیک به ریاست جمهوری یمن از استعفای نخست وزیر این کشور خبر دادند.

پایگاه خبری حیات پرس به نقل از منابع نزدیک به ریاست جمهوری یمن اعلام کرد که محمد سالم باسندوه نخست وزیر این کشور در پی اعتراضات مردمی علیه دولت این کشور از سمت خود کناره گیری کرده است.

هنوز این خبر از سوری منابع رسمی تائید نشده است . این منبع یمنی در ادامه گفت که باسندوه استعفای خود را به رئیس جمهور تقدیم کرده است تا شخص دیگری به جای وی انتخاب شود.

انتشار این خبر در حالی صورت می‌گیرد که دولت یمن هیئتی بلندپایه که در راس آن معاون نخست وزیر قرار دارد را برای گفت‌و‌گو با رهبران انصار الله روانه استان صعده واقع در شمال یمن کرد.

این در حالی است که جمعیت گسترده مردم یمن در حال آماده شدن در اردوگاه‌های اطراف صنعا پایتخت این کشور برای تظاهرات علیه دولت یمن هستند.

عبدالملک الحوثی رهبر جنبش انصارالله پیش از این به حکومت یمن هشدار داده بود  که اگر به خواسته های مردمی تا روز جمعه پاسخ ندهد، با خیزش مخالفان به منظور سرنگونی روبرو خواهد شد.

در پی هشدار رهبر جنبش انصار الله هزاران یمنی طی دو روز گذشته در خیابان های صنعا پایتخت این کشور عیله سیاسیت‌های دولت تظاهرات کردند.

رسانه‌های غربی قصد دارند تا تظاهرات مسالمت آمیز مردم یمن که در اعتراض به سیاست های دولت این کشور صورت می‌گیرد را تلاش برای اقدام مسلحانه و تصرف صنعا جلوه بدهند.

از سوی دیگر تیپ چهارم ارتش این یمن که مقر آن در صنعا قرار دارد، روز گذشته به منظور بالابردن میزان آمادگی هجومی و اجرای هرگونه اقدام فوری نیروهای این تیپ، به حالت آماده باش در آمد.

درپی اعتراضات گسترده مردم یمن در روزهای جاری، شاه سعودی برای مهار اعتراضات و نجات دولت یمن به تکاپو افتاد و دستور اعطای نفت و پول فوری و بلاعوض به یمن را صادر کرد و همچنین تهدید کرده‌اند که در این کشور دخالت نظامی خواهند کرد.

درهمین حال، رئیس جمهوری یمن به منظور بررسی آخرین تحولات جاری در این کشور خواستار برگزاری نشست ملی فوری با هدف آنچه رسیدگی به مشکلات و حل چالش های موجود در یمن خواند، شده بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل