بازدید 2621

لزوم بررسی پیشنهادات پیش از ارائه به وزیران

معاون اول رئیس‌جمهور گفت: انتظار از کمیسیون‌های دولت این است که پیشنهادات دریافتی از دستگاه‌های اجرایی را به دقت بررسی و موشکافی کنند.
کد خبر: ۴۲۷۵۷۹
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۸ 20 August 2014
 معاون اول رئیس‌جمهور گفت: انتظار از کمیسیون‌های دولت این است که پیشنهادات دریافتی از دستگاه‌های اجرایی را به دقت بررسی و موشکافی کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی ریاست‌جمهوری، اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور شامگاه سه‌شنبه در جلسه‌ای با حضور دبیران کمیسیون‌های دولت با تاکید بر اهمیت کار آنها، عملکرد یک ساله و اقدامات صورت گرفته توسط کمیسیون‌های دولت را رضایت‌بخش و قابل قبول ارزیابی کرد و گفت: مجموعه پیشنهاداتی که تاکنون در اختیار دولت قرار گرفته، پیشنهاداتی جامع و کارشناسی بوده که معمولا بدون تغییر به تصویب هیئت وزیران می‌رسد و تنها در مواردی اندک، مصوبات با نظر دستگاه اجرایی مربوطه، ممکن است پیش از تصویب، تغییراتی جزئی داشته باشد.

معاون اول رئیس‌جمهور بر لزوم افزایش هرچه بیشتر بنیه علمی و توان کارشناسی کمیسیون‌های دولت تاکید کرد و از دبیران این کمیسیون‌ها خواست حتماً در برنامه‌های خود از صاحب‌نظران برجسته و علمی کشور استفاده و شرایط را برای اظهارنظر آنان فراهم کنند.

جهانگیری بر نقش کمیسیون‌های دولت در پرورش نیروهای زبده و کارشناس تاکید و خاطرنشان کرد: کمیسیون‌ها زمینه و فرصت پرورش نیروهای مجرب و برجسته را برای تبدیل شدن به مدیرانی آگاه و مطلع برای آینده کشور مهیا سازند.

معاون اول رئیس‌جمهور با اشاره به پیشنهاداتی که در جلسات شوراهای عالی به تصویب می‌رسد و بعضاً ممکن است این مصوبات از استحکام لازم و پشتوانه علمی کافی برخوردار نباشند، از دبیران کمیسیون‌های دولت خواست ضمن ارتباط مستمر با دبیرخانه‌های شوراهای عالی مرتبط به خود، هم‌فکری و تعامل لازم را برای تدوین مصوباتی دقیق و متناسب با قوانین داشته باشند.

در این جلسه دبیر هیئت دولت نیز گزارشی از اقدامات صورت گرفته برای بهبود عملکرد کمیسیون‌های دولت و ارتقاء توان کارشناسی و علمی آنها ارائه کرد و به تشریح سازوکارهای طراحی شده برای پردازش متون، دسته‌بندی موضوعی پیشنهادات و مصوبات، بهبود ادبیات نگارشی مصوبات و تکمیل زیرساخت‌های سخت افزاری و نرم‌افزاری دبیرخانه هیئت دولت پرداخت.

در این نشست دبیران کمیسیون‌های دولت نیز هر کدام در سخنانی به ارائه گزارشی از نحوه دریافت پیشنهادات از دستگاه‌های اجرایی و بررسی‌های کارشناسی پرونده‌ها در کمیته‌های تخصصی فرعی و اصلی پرداختند.

دبیران کمیسیون‌های دولت در خصوص زمان برگزاری جلسات هر یک از کمیسیون‌ها‌، تعداد اعضای شرکت‌کننده در جلسات و نحوه رسیدگی به پرونده‌ها و امور مربوطه توضیحاتی ارائه کردند و ضمن بیان برخی موانع و مشکلات موجود، پیشنهاداتی در راستای ارتقاء عملکرد دبیرخانه هیئت دولت مطرح نمودند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر