بازدید 1968

یک خبرنگار آمریکایی از افغانستان اخراج شد

کد خبر: ۴۲۷۵۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۵۶ 20 August 2014
دادستانی کل افغانستان خبرنگار روزنامه نیویورک تایمز در این کشور را به دلیل انتشار خبری در مورد امکان تشکیل دولت موقت در کابل، اخراج کرد.

به گزارش خبرگرازی مهر به نقل از رویترز، پس از انشتار خبری در مورد تشکیل دولت موقت در افغانستان در صورت مشخص نشدن تکلیف رئیس جمهور آتی این کشور تا چند هفته آتی، دادگستری کل این کشور حکم به اخراج خبرنگار نیویورک تایمز از کابل داد.

افغانستان پس از برگزاری دومین دور انتخابات ریاست جمهوری وارد یک بحران سیاسی شد چون "عبدالله عبدالله" که در دور اول بیشترین میزان آرا را کسب کرده بود در دور دوم از "اشرف غنی احمدزی" شکست خورد و به نتایج انتخابات اعتراض کرد. هر چند با میانجیگری آمریکا بازشماری آرا آغاز شده اما با این وجود افغانستان همچنان در یک بن بست سیاسی گرفتار شده است.

بر اساس تاریخ موجود، "حامد کرزای" رئیس جمهور فعلی افغانستان، باید تا چند روز دیگر جای خود را به فرد دیگری بدهد اما نظر به آنکه که هیچ از دو نامزد انتخابات، حاضر به پذیرفتن شرایط موجود نیستند آینده سیاسی این کشور در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.

در همین رابطه طی روزهای گذشته روزنامه نیویورک تایمز گزارشی در مورد احتمال تشکیل دولت موقت در افغانستان به سبب مشخص نبودن وضعیت ریاست جمهوری در این کشور منتشر کرده بود که این امر موجب ناراحتی مقامات کابل شد.

به نوشته رویترز، مشخص نبودن آینده سیاسی افغانستان بر روی تمام بخش های آن به ویژه اقتصاد تاثیر منفی گذاشته و از همین رو حامد کرزای روز گذشته از عبدالله و احمدزی خواست تا با اتخاذ تصمیم درست افغانستان را نجات داده و از بروز یک فاجعه اقتصادی در این کشور جلوگیری کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار