بازدید 93699

پیام «سر بریده» خبرنگار آمریکایی برای اوباما+ ویدئو

چنین سوابقی سرنوشت دیگر گروگانی را نشان می‌دهد که اکنون در تهدید قتل به دست داعشی‌هاست. باراک اوباما سوار بر هواپیمای رئیس‌جمهور آمریکا بوده که خبر قتل فولی را شنیده است. یک شهروند آمریکایی گروگان در دست داعش، سرنوشت چندان روشنی پیش روی خود ندارد،‌‌ همان گونه که دولت اوباما و دیگر گروه‌های غربی که در دو سه سال اخیر از تروریست‌های تکفیری در منطقه حمایت کردند، گزینه‌های روشنی پیش روی خود ندارند.
کد خبر: ۴۲۷۵۲۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰ 20 August 2014
پیام «سر بریده» خبرنگار آمریکایی برای اوباما«جیمز رایت فولی» جدید‌ترین نام در فهرست بلند اتباع غربی است که در کشورهایی به قتل می‌رسند که ضمن حضور و دخالت وسیع نیروهای غربی، میدان حضور پررنگ عناصر تندرویی هستند که روزی آمریکایی‌ها از آن‌ها حمایت نیز کرده‌اند.

به گزارش «تابناک»، فولی ۴۱ ساله که عکاس خبرنگار گلوبال پست بود، دو سال پس از ربوده شدن در شمال سوریه، به دست اعضای داعش در بیابانی نامعلوم سر بریده شد که هشداری به مقامات آمریکایی باشد تا حملات هوایی خود به داعش را متوقف کند. داعشی‌ها تهدید کرده‌اند ‌در غیر این صورت، استیون سوتلوف دیگر شهروند غربی گروگان خود را نیز خواهند کشت.

در اوت ۲۰۱۳ سوتلوف، خبرنگار مجله تایم‌ در حلب (سوریه) به گروگان گرفته شده و احتمال می‌رود ‌به رقه در شرق سوریه و مقر حکومت داعش منتقل شده باشد! داعشی‌ها صریحا هشدار داده‌اند که آینده سوتلوف به تصمیم بعدی اوباما گره خورده است.

در ویدیوی منتشره توسط داعش پس از نشان دادن اعلام تصمیم اوباما در مورد حمله به داعش، جیمز فولی در لباسی مشابه زندانیان گوانتانامو، مجبور می‌شود که عاملان واقعی مرگ خود را دولتمردان آمریکا و سیاست‌های ایالات متحده بداند.

مقامات غربی، نه تنها اکنون با عواقب قتل وحشیانه یک خبرنگار رو به رو هستند، بلکه باید راهی برای دو چالش جدی‌تر پیش آمده در این ماجرا نیز پیدا کنند؛ نخست اینکه تروریستی که در ویدئوی منتشره، خبرنگار آمریکایی را سر بریده است، لهجه بریتانیایی دارد و اکنون سرویس‌هایی اطلاعاتی غربی در تلاش برای تعیین هویت او هستند و این خود به خود یادآور تهدید بازگشت تروریست‌ها از عراق و سوریه به کشورهای غربی نیز هست.

«داگلاس الکساندر»، وزیر خارجه دولت سایه انگلیس ضمن اشاره به قتل خبرنگار آمریکایی به دست یک شهروند بریتانیایی، هرچند نظر حزبی خود در مورد فرستادن نیروهای رزمی به منطقه را اعلام ننموده، ‌تأکید کرده که از تصمیم دولت کنونی انگلیس برای کمک‌های انسان‌دوستانه در عراق و کمک به اطمینان از وجود تسلیحات مناسب برای پیشمرگه‌ها برای درگیری با داعش حمایت خواهد کرد.

نکته مهم و دوم، جدیت و سطح بالای واقعی بودن تهدید داعشی‌ها برای کشتن دومین گروگان خود است. سابقه ده ساله حضور غربی‌ها در منطقه، نشان می‌‌دهد که جان سوتلوف نیز در تهدید جدی است.

گروه‌هایی که در سپتامبر ۲۰۰۴، کنت بیگلی بریتانیایی و جک هنسلی و اون یوجین آرمسترانگ را در المنصور بغداد ربودند، پس از برآورده نشدن خواسته آن‌ها سه گروگان غربی خود را کشتند؛ هرچند شورای مسلمانان بریتانیا تلاش زیادی کرد تا آن‌ها را نجات دهد.

بیگلی بریتانیایی نیز در شرایطی مشابه و در لباسی نارنجی رنگ سر بریده شد. دو شهروند آمریکایی نیز سر بریده شدند. ابومصعب زرقاوی علاوه بر آرمسترانگ، یک شهروند دیگر آمریکایی یعنی نیکولاس برگ را نیز شخصا سر برید.

چنین سوابقی سرنوشت دیگر گروگانی را نشان می‌دهد که اکنون در تهدید قتل به دست داعشی‌هاست. باراک اوباما سوار بر هواپیمای رئیس‌جمهور آمریکا بوده که خبر قتل فولی را شنیده است. یک شهروند آمریکایی گروگان در دست داعش، سرنوشت چندان روشنی پیش روی خود ندارد، ‌‌‌ همان گونه که دولت اوباما و دیگر گروه‌های غربی که در دو سه سال اخیر از تروریست‌های تکفیری در منطقه حمایت کردند، گزینه‌های روشنی پیش روی خود ندارند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۳
انتشار یافته: ۸۲
این گروه خشن !
تهیه کننده :عربستان
کارگردان : اسرائیل

بازیگران : کروموزومهای پرورش یافته جنایت ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
فكر كنم تو رشته ژنتيك خوندي همه جا همين رو نوشتي
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
این گروه جانی
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
طی چند روز اخیر BBC فارسی کلیه اخبار مربوط به این گروه فرا تروریستی رو با واژه دولت اسلامی نام میبره در صورتی که اکثر رسانه های برون مرزی از همون داعش استفاده میکنن !اونایی که دستشون به جای میرسه لطفا یه اقدامی انجام بدن تا نام اسلام برای این شیاطین استفاده نکنن!
سامی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
ژنتیک خونده یا نخونده قشنگ گفته چرا اینهمه حسود هست؟ خوب نیست
من کلیپشو نگاه کردم. صحنه سر بریدند اصلا واقعی به نظر نمیرسید. فرد داعشی کلی چاقو رو کشید ولی دریغ از یک قطره خون. فکر کنم جمیز رایت هم شده یکی از خودشون.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
راستدميگي اصلا كسي كه مي خواهد بميره بايد اينقدر ريلكس حرف بزنه !!
اين هم يك فيلم ديگه از امريكايي ها!!!!
ناشناس
| United States |
۱۷:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
باز هم تابناک و انتشار نظرات متوهم بعضی از هموطنان، عزیزم مگه داعش بار اولشه؟ این همه عراقی رو کشته حالا سر بریدن این آمریکاییه براش خیلی سخته که بخواهد صحنه سازی کنه؟ فیلم کامل سر بریدن رو نمی بینی برای اینکه خبرگزاری ها مجبورند قسمت هایی رو سانسور کنند چون فیلمش فجیعه، در ضمن 2 تا آمریکایی خبرنگار در اسارت داعش هستن که یکی امروز مرد و دومی رو زنده نگه داشتن برای بعد
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
بابا تو که دیگه چه دلی داری میتونی این چیزارو ببینی من که حتی گوسفند سر بریدن رو هم نمیتونم ببینم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
چقدر راحت نظر می دی. نشستی فیلم کشتن یک انسان را دیدی و نظریه کارشناسی ارائه می کنی؟! واقعاً جای تاسف داره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۹:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
در ضمن این عضو گروه داعش چقدر به زبان انگلیسی مسلط و با لهجه کاملا امریکایی صحبت می کنه
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۹
امیدوارم حق با شما باشد
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۱:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
محمدجعفر؟؟! :))
ناشناس
| Canada |
۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
داداش اولا اون لهجه بریتانیاییه،ثانیا تقصیره اروپاییاس که اره اوره شمسی کوره رو راه میدن تو کشوراشون.من بودم تمام مهاجرای مشکوکو مستقیم میریختم تو دریا.
اقاي اوباما كوش دادن به حرف اردوغان نتيجه اش همين ميشه اون همه در سوريه مظلومانه كشته شدن خون اونا دامان همه شما را خواهد گرفت
باید دید سناریو پشت پرده آمریکا برای حمله محدود به داعش و سر بریدن خبرنگار آمریکایی چیست
آمریکا و داعش هر کاری میکنند که نشان دهند به هم مربوط نیستند
داعش (دولت اسرائیلی عربستان و شیطان بزرگ)
پاسخ ها
ali
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
1-اسم خوبي گذاشتي2-ميخوام ببينم اين bbc و voaو...كه اينقدر دولت اسلامي دوليت اسلامي ميگن و تا حالا يه بار هم به داعش تروريست نگفتن،اگه يه روز خبرنگارهاشون رو داعش سر ببره بازهم همينو ميگن يانه.احتمالا يه روز داعش چنين كليپي رو خيابون هاي لندن بسازه.
اگر آمریکا می خواهد داعش را متوقف کند باید عربستان را تحریم نفتی کنه تا داعش به زانو در بیاد
اینهایی که الان آدم سر میبرن جزئی از همان گروه هایی هستند که ظرف سالهای گذشته ادعا میکرد میخواد دمکراسی برای مردم سوریه به ارمغان بیاره. هر چقدر ایران میگفت ما با جزییات کامل این گروه ها را مطالعه کردیم و اینها تروریست هستن، هیچ کسی باورش نمیشد و صبح تا شب جلسه و کنفرانس برگزار میکردن برای کمک به اینها، حالا ظاهرا بالاخره دستشون اومده با چه جانورهایی طرف هستن.
اقایان این افرد را خانم کلینتون گفتکه ما انها را تربیت کردیم حلا چی شد سر خودتان را میزند قتل در هر موقعی گناه است
از اونور آمریکایی ها هم سر خیلی ها رو در سراسر دنیا با پنبه می برن.
داعشی های احمق هم نمی دونن به نفع شرکتهای اسلحه سازی آمریکایی کار می کنن.
قاتل هم انگليسي زبان است!
اینها همه‌اش سیاسته که آمریکا ذهن‌ها از موضوع تظاهرات داخل آمریکا منحرف و احتمالا یک حمله سرتاسری بر علیه داعش انجام بدهد
بیشتر شبیه یک فیلم تبلیغاتی هست علیه اوباما به هرحال زمان زیادی تا انتخابات آمریکا هم نمانده.
خیلی دردناک بود
خود کرده را تدبیر چیست / نیست .
الهم شغل ظالمین به ظالمین (شر داعش دارد گریبان طراحانشان را می گیرد )
چاقویی را آمریکا وعربستان ساخته اند اکنون دارد دسته خودش را می برد(البته به امبد آنروز)
بچه ها باورکنید چاقویش پلاستیکیه زومش کنید متوجه میشید
عاقبت ابوبکر البغدادی هم همون عاقبت بن لادنه

منتها هنوز وقتش نرسیده که بخوان شرش رو کم کنن
در هر صورت این جنایات به اسم اسلام و مسلمانان در ذهن میلیاردها انسان نقش می بندد و باعث تنفر از دین اسلام می شود لذا بایستی بنا بر حکم قران بدون هیچ درنگی به این کافران واقعی حمله کنیم همانگونه که حضرت علی در زمان خودش چنین کرد یعنی با کافران واقعی که خود را آخر مسلمان بودن می دانستند جنگید .
چقدرم حرفه‌ای فیلم‌برداری کردن. اگه به طرف هر دو دوربین نگاه می‌کرد دیگه میشد فیلم سینمایی.
هیچ ترسی تو صورت فرد آمریکایی دیده نمیشه، به نظر من ساختگیه.
داعش توطئه صهیونیستها برای تخریب چهره اسلام است.
این اون نیست!
حالاکی اینارا به وجودآورده وچطوری به وجودآمده اند را ولش کنید .یه فکری برای مهارشان باید کرد .روش چنگیزخان مغول بعدازقرنها دوباره زنده شده فقط با این تفاوت که آن زمان با شمشیر بود الان با توپ وتفنگ
چقدر لهجه انگلیسی اون داعشیه به native ها نزدیکه!
پاسخ ها
ناشناس
| United States |
۰۲:۴۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
بابا زبان شناس..
از احساساتی که بنده خدا امریکایی برای گفتن چند کلمه .. تا دندون رو دندون گذاشتنش و حبس کردن نفسش واسه اینکه دردش کمتر شه نمی گی گیردادی به این موضوع ..از همه ی اروپا آدم دارین اینا
هدف تغییر دیدگاه مردم غرب نسبت به اسلام است
حالا چه صحنه پردازی باشد چه واقعی
کسی که سر رو می بره لهجه انگلیسی(بریتانیایی) داره که لندن هم متوجه این امر شده
این فیلم، ساختگی است.
یک دانشجو وقتی پای کلاس درس می رود کمی استرس دارد و این استرس در لحن و صحبت هایش نمایان است ولی این آقا انگار نه انگار که 2 دقیقه دیگر سر بریده می شود در ضمن صدای باد در صحبت های خبرنگار آمریکایی به گوش نمی رسد در حالی که در بیایان و در برابر امواج باد سخن می گوید...
خود كرده را تدبير نيست
اين گروه جاني و آدم كش را خود امريكا پرورش داده و حالا نوبت خودشه كه ضربه بخوره.
در چهره خبرنگاره هیچ گونه اضطراب و ترسی مشاهده نمیشه / آیا امکان داره همه اینا یه سناریو باشه و هدف از این چیه ؟ تبرئه امریکا در عدم همکاری با داعش و همینطور عدم حمله امریکا به داعش رو میتونه توجیه کنه
اينها استاد سر بريدنند طوري سر ميبرند كه خون نمياد اصلا دوره همين كارها رو ميبينن برادر
کلا این موضوع شبیه فیلمهای هالیودی زامبی هاست اصلا فیلمهای زامبی را هم من فکر میکنم برای پیش زمینه سازی هیمن موضوعات ساختن این نوع اسلام همون چیزیه که غربی ها دوست دارند از اسلام معرفی کنند. دقیقا مثل زامبی ها هر کی از هر نژادی با اونها تماس داشته باشه از خود اونها میشه و بتدیل به یک زامبی میشه. فیلم به نظرم زیادی حرفه ای بود همون قدر که موضوع 11 سپتامبر زیادی حرفه ای و هالیودی بود.
دیگه خیلی دور برداشته داعش.

اصلا هم اعتقاد ندارم که دست پرورده ی آمریکا یا اسراییل یا عربستان هستن. یه گروه عوضی هستن. که همه رو دشمن خودشون کردن و انشالله محکوم به نابودی هستن
پیام این کلیپ اینه که حملات هوای موثر بوده
امریکا باید ادامه بده
لعنت بر داعش
واقعا آمریکا حقشه. وقتی از یه گروهی حمایت کنی و اصلاً ندونی چه به چیه این‌طور میشه. دفعه اولش هم نیست. صدام رو خیلی خوب تو ذهن داریم.
به نام خدا
با سلام
کاملا واضح هست که فیلم بازی میکنن , چونکه این تروریست رفتارش خشمگین و عصبی واضطراب نداشت و گروگان نیز از او خونسرد تر و هدف فقط مخدوش کردن مسلمانان در جهان غرب با این همه هجمه تبلیغاتی که این کلیپ ساختگی امریکا راه انداخته .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۰
بر یوتوب بنویس daesh beheading تا کلی ویدیو سر بردین بیاد بالا و ببینی از این هم خونسردترن
در اصل چاقو دسته خودش رو برید
به نظر من همه اینهایی که به جنایت آدم کشی دست میزنند اتباع خارجی هستند تاچند سال پیش پای کامپیوترهاشون آدم میکشتند با بازیهای وحشتناک که غرب طراحی میکرد حالا از دنیای مجازی اومدند تو دنیای واقعی خاورمیانه و لذت آدمکشی واقعی رو میچشند اینها دستاوردهای غربه و یه عده اندک هم از مسلمونا زیر دست اینها با شستشوی مغزی از جمله کودک و نوجوان اما گرداننده ها و آدمکشها رو غرب تربیت کرده تا چند سال پیش هیچ خبری از این گروهها نبود این شکل جدید استعماره خود مردم منطقه رو نشونه میگیرند و جنگ به ظاهر راه میندازن من از این توحش میترسم اینها منو یاد گلادیاتورهایی میندازن که زمانی غربیها به عنوان برده به جون هم مینداختند و لذت میبردند از کشتن آدما
کلی مسلمون بیگناه با سیاستهای کثیف هموطن همینها کشته شدند.
بی شرف چند بار میگه مسلمین تا ملل غربی رو نسبت به اسلام بدبین کنه. سودش هم میره برای اسراییل و آمریکا
چقدر ریلکس دیالوگ میگه
چه واقعی چه دروغ ممنونم که صحنه سر بریدنو نشون ندادین مردم و زنده شدم تا کلیپ تموم شد اینا انسان نیستن وحشی و خونخوارن
آنکه باد مکارد طوفان درو میکند.
ويشاندى عزيز
نه تنها كليب سر بريدن را ديدى بلكه دنبال ديدن خون هم بودى و بنظر ميرسد كمى مايوس شدى كه خونى در كار نبود. ايا ما ايرانيان تا اين درجه قساوت را دوست داريم؟ اميدوارم روزى حداقل ابراز انزجار از اينكونه اعمال حيوانى از شما ببينم
دیگه باید گفت:گروه زامبی های داعش
چقدر لباساشون ترو تمیزه
تابلوه که ساختگیه
بی انصافا چندبار اسم اسلام و مسلمین رو میگن! خیلی خوب بچه هاشونو از شنیدن اسم اسلام به وحشت میندازن
اسمشون هم شده Islamic State
واقعا سناریوی قشنگیه
بنظرم افرادی که تا این حد خشونت اعمال میکنند انسان نیستند.حتی قرار دادنشان در رده حیوانات نیز توهین به حیوانات است چون حیوانات هم با گونه خودشان اینچنین وحشی گری ای روا نمیدارند.
مشکل اینجا بود که عراق دیگه نه صلاح شیمیایی داشت و نه صدام حسین. کاخ سفید باید یه بهونه خوب برای لشکر کشی مجدد به عراق پیدا میکرد و این بهونه رو ساخت. این بهترین بهونه ممکن بود چون مردم آمریکا هم با این کلیپ و این فضا سازی، الان از تلافی و تجاوز حمایت میکنن. با توجه به شرایط حاد این روزهای آمریکا، قطعا برای هر گونه تجاوزی به حمایت مردمش نیاز داره و چقدر خوب این بهونه و حمایت مردم آمریکا را با مرگ یه خبرنگار ایجاد کرد.
چرا انقد سطحی فکر میکنید این داعش ساخته هر کی هس الان بقله گوش ایرانه مشکله امریکا یا اروپا تنها نیس اونا اگه عراق رو بگیرن دودش اول تو چشمه ما ایرانیاس پس لطفا دیدتون وسیع باشه
خدا لعنتشون کنه و شرشون رو به خودشون و حامیانشون برگردونه.
سلام
فقط به تاثیر رسانه نگاه کنید
هزاران شیعه سر بریده و تکه تکه می شود و به زنانشان تجاوز می شود ولی هیچ عکس العملی وجود ندارد اما سربریدن یک آمریکایی (که البته همه ما از آن متاسفیم) چقدر بزرگ و جهانی می شود
بنظر می رسد همه اینها تبلیغات و ساختگی باشه / برای صنعت سینمای غرب خیلی ساده است که اینچنین فیلمی را بسازه و اگر در فیلم دقت کنید هیچ اضطراب و ناراحتی در صدا و چهره هم مقتول و هم قاتل مشاهده نمیشه و انگار دارن نقش بازی میکنن و با بکار بردن کلمه اسلام مردم رو به دین و مذهب بدبین می کنند و همینطور در این موقعیت همه افکار عمومی را از درگیری های امریکا و غزه به این موضوع معطوف کردن
فیلم قشنگی بود و مسخره
خدا لعنتشون کنه...
خیلی طبیعی هست داعش ساخته امریکا انگلیس اسرائیل عربستان و ....

اینها می خوان مثلا به اصطلاح خودشون با منجی عالم بشریت مقابله کنند

زهی خیال باطل او می اید و وعده الهی محقق خواهد شد
یا مهدی (ع)
به نظر من داعش رو آمریکا راه انداخته که با تارومار کردنش بار دیگر اعتماد مردم عراق بدست بیاره و دوباره نفت های عراق رو چپاول کنه
خدا لعنتشون کنه و شرشون رو به خودشون و حامیانشون برگردونه.
چه نمایش مسخره ای!
باور کردین شما؟!
با سلام
خودکرده را تدبیر نیست.داعش را خود انگلیس و آمریکا و بعضا اسراعیل با حمایت وهابی ها پدید آوردند و بالاخره خودشان هم مبتلا شدند!
اوباما یک موجود نادانی بیش نیست .....دیشب جلو دوربین ظاهر شد و جرات نداشت حرفی محکم بزنه و دفاع کنه برای کشته شدن این آمریکایی ......به نظر من آه مردم بی دفاع سوریه و عراق اوباما رو میگیره و به زودی آمریکایی بعدی رو هم میکشند .........
75 میلیون ایرانی لازم است همیشه هشیار باشند. تا این گروه جانی پیشاپیش حساب کار خودشان را بکنند.
حتی این فیلم اگر هم ساختگی باشه نشانه توحش این حیوانات است که اسم انسانیت و اسلام هرگونه لجنی را توجیه می کنند . مرگ بر این گروه کثیف حیف است حتی اسم حیوان روی شماها گذاشت .
فیلم بود تمام.
اصلا سرشو نبرید دروغ گوها
یک ضرب المثل هست که میگه
عمر سگ که بسر برسد نان چوپان را می خورد !!!
داستان بریدن سر این امریکایی همان دادستان برخورد هواپیما به برجهای دو قلو است .... فیلمی برای توجیه حمله و حضور امریکار در منطقه .................
من که میگم فیلم آمریکاایاست که بگن ما پشت این جریانات نیستیم ول اگر واقهی هم باشه اصلا" ناراحت نشدم این ا همشون سرو ته یه کرباسن برید ببینید تو عراق و افغانستان چه جوری رو جنین زنای حامله شرط بندی میکردن حالا اگه واقعا" به جون هم افتادن برای من یکی باعث خوشحالیه
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی