بازدید 2992

پاسخ فدراسیون هندبال به باشگاه ثامن الحجج

کد خبر: ۴۲۷۴۴۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰ 20 August 2014
فدراسیون هندبال در پاسخ به اظهارات سرپرست تیم ثامن الحجج بیانیه رسمی صادر کرد.

به گزارش ایسنا، سایت فدراسیون هندبال نوشت: حمید شجاع مربی تیم باشگاهی ثامن الحجج دیروز سه شنبه 1393/5/28 در مصاحبه با خبرگزاری ایسنا مطالبی را در ارتباط با حاشیه های به وجود آمده این روزهای هندبال عنوان نموده که نیازمند صبر و تامل و پاسخی مناسب است. روابط عمومی فدراسیون با ملاحظات تمام وجوه اقدام به دادن پاسخ به ایشان و کلا تفکری که حمید شجاع و اشخاصی مثل ایشان را وادار می نماید تا تهمت و افترا و دروغ را در جامعه پاک ورزش توسعه دهند، می‌نماید.

در ابتدای مصاحبه حمید شجاع با ایسنا آمده: "ما تا به حال سکوت کرده ایم و چیزی نگفته ایم تا از یکسری جوان سو استفاده نشود."

عجبا معنای سکوت را هم فهمیدیم. باشگاه ثامن الحجج و تمامی عوامل اداری و اجرایی و فنی آن پس از حکم کمیته انضباطی از تمامی لابی ها و قدرت نفوذ خود حتی در مجلس شورای اسلامی و وزارت ورزش و جوانان استفاده نموده و سعی در تخریب فدراسیون و حکم آن داشته است. این آیا اسمش سکوت است؟ تیم ملی جوانان ایران در آستانه رقابتهای قهرمانی جوانان آسیا در تبریز است و شبانه 2 بازیکن با تماس مستقیم مسئولان باشگاه ثامن الحجج از اردو می روند؟ این سکوت است؟ این خود مصداق سو استفاده از احساسات پاک جوانان ایران زمین است. آیا واقعا وقتی در خلوت خود به وجدان رجوع می‌کنید پاسخی مناسب دارید؟

آقایان کلاهتان را کمی بالاتر بگیرید.دشمنی با شخص رئیس و یا سرپرست فدراسیون یه بحث است و خلاف منافع ملی و حیثیت نظام حرکت کردن بحثی دیگر که ما در جایی که میزبان هم هستیم سهمیه رقابتهای قهرمانی جوانان جهان را نگیریم. البته و صد البته که تیم ایراد فنی هم داشته و یکی از عوامل عدم صعود بوده است اما از خود پرسیده اید که خروج شبانه دو بازیکن را چه فرد و یا افرادی طراحی کردند؟

آقای حمید شجاع لطفا معنای انصاف و این واژه را درک نمایید که در جایی از مصاحبه خود اظهار نموده اید: "فدراسیون به دنبال تبرئه خود است." مگر فدراسیون و کادر اجرایی آن چه خبطی صورت داده که به دنبال تبرئه باید باشد؟ چند سری بازیکنان به تمرینات دعوت شده اند و به پیراهن مقدس تیم ملی پشت کرده اند و اکنون مطابق قانون، کمیته انضباطی حکم داده است. آیا انتظار دارید بازیکنان متمرد تشویق شوند؟ اصلا چطور است مدال افتخار به آنها بدهیم؟

بر هیچ کس زحمات باشگاه ثامن الحجج در رشته های مختلف پوشیده نیست و خدمات ارزنده ای که انجام داده است. اما تا آبدارچی فدراسیون را هم حق نظر دادن دارد و می تواند عزل و نصب نماید؟

مدیران غیر ورزشی که امروز با شمشیر از رو بسته به دنبال فرجام خواهی حق خود در باشگاه ثامن الحجج هستید و صحبت از شکایت به دادگاه بین المللی ورزش و سازمانهای مشابه می نمایید کمی منصف باشید.

آیا واقعا تفکر شما تفکر برده داریست؟ بلی زحمت می کشید و جوانان این مرز و بوم را در رشته های مختلف به ورزش می کشانید و با این شرایط سخت باشگاه داری می کنید. اما به چه قیمت؟ به قیمت اینکه برای فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان و حتی فراکسیون ورزش مجلس خط و نشان بکشید. مسابقات لیگ برتر کشتی سال قبل و حاشیه های رشوه دلاری به یکی از کشتی گیران باشگاه ثامن الحجج و قهرمانی مشکوک آن را که حتما در خاطر دارید. اگر امروز کسی در کوچه و برزن نامی از موسسه ثامن الحجج می شنود مسلما بخش زیادی از آن را مرهون تبلیغات تیمداری در ورزش می باشید و این خود نعمت بزرگی برای این موسسه است. و صدالبته که سود مشارکت این موسسه در ورزش های مختلف دو طرفه بوده و هم فدراسیون مربوطه منتفع شده و هم موسسه ثامن الحجج.

مربی محترم تیم ملی در جام ملتهای آسیای سال قبل؛

اشاره کرده اید برخی بازیکنان صغر سن داشته و شما لطف کرده و به خاطر عدم به وجود آمدن حاشیه برای تیم بعد از اتمام مسابقات تبریز عنوان کرده اید. چرا تا قبل از رقابتهای جوانان این موضوع را مطرح نکردید؟ اصلا بازیکنان صغر سنی که شامل حال باشگاه شما هم شده و خود هم دچار آن هستید. می خواهیم بدانیم صغر سن مگر پدیده جدیدی است که فریاد وا اسفا سرداده اید؟ در بسیاری از رشته های ورزشی ایران و نه فقط ایران در جای جای دنیا این پدیده شوم وجود داشته و متاسفانه با به روز رسیدن سخت افزار هم هنوز مدیریت ورزش جهانی در برخورد با این موضوع مشکل دارد. فدراسیون هم اگر کارت بازی برای آنان در این رده صادر کرده بازیکنان دارای شناسنامه و پاسپورت قانونی بوده اند و از طرف فدراسیون هندبال آسیا مجوز بازی داشته اند. و به مانند فوتبال و کارت معافیت برخی بازیکنان لیگ برتر مشکل جای دیگری می باشد.

باید برای شما بگویم فدراسیون در تمام مدت بررسی موضوع باشگاه ثامن و عدم حضور برخی بازیکنان در تمرینات تیم ملی دارای مدارک و سند های معتبر بوده و از روی هوا و هوس حرفی به میان نیاورده است. از مستندات تصویری گرفته تا شنیداری و مکتوب بگیرید تا دیگر اسناد موجود است و به وقت لازم قابل ارائه. اصلا به طور خلاصه اشاره کنیم به دو دوره حضور بازیکنان و کادر مدریتی فدراسیون در دفتر شخص مدیر عامل موسسه ثامن الحجج در تهران که قصد پرداختن به صحبتهای مطرح شده در آن را نداریم. نکند این موضع را هم تکذیب می کنید؟ اصلا دلیل حضور بازیکنان در اوج تمرینات در دفتر مدیر عامل موسسه ثامن الحجج چه بود؟ صحبتهای مطرح شده را خاطرتان هست؟گریه های رافائل به خاطر دخالتهای بی‌جای مدیر عامل موسسه در ارنج تیم را که فراموش نکرده اید؟ شما سنگ مربی اسپانیایی را به سینه نزنید که بدرقه بدی از او پس از رقابتهای جام ملتهای بحرین شد.

ما آبرو داری کرده ایم نه شما که مدارک موجودمان را به عرصه تاخت و تاز رسانه ها از جمله رسانه ملی وارد نکرده ایم. شما که با نفوذ عوامل بی شمار خود در رسانه های مختلف یک طرفه به قاضی رفته و دم از بی گناهی می زنید.

معنای سکوتتان برای آبروداری را هم فهمیدیم .معنی تشویش اذهان عمومی را هم همینطور. آقایان عوام فریبی بس است. ای کاش قدرت پول و عنوان و منصب بی حد و حصر نگاهتان را نمی بست و فکرتان را از شما نمی گرفت.

آقای حمید شجاع! در روز انشای رای نهایی کمیته انضباطی به این دلیل شما تبرئه شدید که نقشی در ماجرای تهمت و تطمیع بازیکنان نداشته اید؟

آیا این موضوع برای شما عجیب است؟

با شما می گویم اگر در مقطعی فدراسیون اقدام به برکناری مربی تیم ملی و جا به جایی آن می کند قصد ضربه زدن به باشگاهی را دارد؟ این نهایت کوته فکری است. مگر از این کار چه سودی به فدراسیون می رسد؟ آنهم برای باشگاهی مثل ثامن الحجج که انصافا کمک حال مالی خوبی در طی این مدت برای فدراسیون بوده است. آیا واقعا فدراسیون دوست داشته خود زنی کند؟

بازیکنانی که در تمرینات تیم ملی حضور پیدا نکرده اند تا قبل از این مشکل ورودشان را جلال کوزه گری و شخص ایشان می دانستند. حال که او نیست پس دلیل عدم حضورشان چیست؟

جامعه ورزش و هندبال به خوبی می‌داند درد این بازیکنان و مدیران باشگاهی آنان این است که نتوانسته اند با دادن پول مربی و کاپیتان و دیگر اعضای تیم ملی بزرگسالان را تعیین کنند. افتخارات این بازیکنان را به ما گوشزد نکنید که ما خود بهتر از شما می دانیم چون اینها بخشی از زحمات فدراسیون هندبال در طول دورانهای مختلف بوده اند و ارزش حفظ سرمایه را بهتر از شما درک می کنیم.

آقایان به خود بیایید و دست از عناد با جامعه ورزش و هندبال بردارید. چه طور به خود اجازه می دهید از هم اکنون بگویید تیم ملی در بازیهای آسیایی پیش رو نتیجه نمی گیرد. چرا با منافع ملی در تضاد هستید؟ در جایی گفته اید وزیر به این موضوع ورود کند. اتفاقا شخص وزیر در بازدید از تمرینات تیم ملی عنوان کرد: "حامیان مالی را تا جایی که مدیریت ورزش را زیر سوال نبرند در خود جای دهید و اگر پای خود را از حد خود فراتر گذاشتند برخورد کنید. پس از بلیط وزارت خرج ننماید که آب در هاون کوبیدن است."

در پایان باز هم می گوییم اگر بعضا جواب برخی مصاحبه و بیانیه ها و مطالب از این دست را نمی‌دهیم به این معنی نیست که پاسخی نداریم.

به خود بیایید و تا دیر نشده دست از لجاجت بی مورد بردارید و همه دست در دست هم دهیم و برای ورزش کشور در میادین بین المللی تلاش کنیم. ذکر این نکته هم الزامی است تمامی احکام کمیته انضباطی بر اساس مستندات موجود بوده و اگر جایی لازم باشد قابل ارائه است نه به خواست شما و همکاران در رسانه ملی.

چه زیباست این عبارت: هرچه بگندد نمکش میزنند وای به روزی که بگندد نمک
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار