بازدید 1601

کمپین قانونگذاران آمریکایی علیه فیبا

کد خبر: ۴۲۷۴۴۵
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰ 20 August 2014
 دو قانوگذار آمریکایی برای واداشتن فدراسیون بین المللی بسکتبال(فیبا) به بازنگری در سیاست منع استفاده از دستار در مسابقات بسکتبال کمپینی را به راه انداخته اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدام بعد از آنکه از دو بازیکن سیک تیم هند در یک مسابقه بین المللی بسکتبال خواسته شد دستار خود را بردارند انجام شده است.

جو کرولی و آمی برا اعضای کنگره آمریکا در نامه ای به رییس فیبا این سیاست را تبعیض آمیز بیان کردند و اعلام کردند دستار در عقاید آنها ضروری است. 

در این نامه نسبت به گزارشهای اخیر که نشان می دهد سیک ها درصورت بستن دستار قادر به شرکت در مسابقات فیبا نیستند ابراز نگرانی شده است و فیبا می خواهد این سیاست تبعیض آمیز را تغییر دهید. 

این نامه می افزاید: بسکتبال یک ورزش تیمی محبوب است که می تواند مردم را با هر زمینه ای بدون توجه به مذهب، فرهنگ، زبان و تاریخ آنها گردهم جمع کند. 

در جریان تورنمنت جام آسیا که ماه گذشته در چین برگزار شد، از دو بازیکن سیک تیم هند خواسته شد دستارهای خود را بردارند. 

به این بازیکنان گفته شد بستن دستار ناقض قوانین فیبا است که بیان می دارد بازیکنان نباید از تجهیزاتی که باعث آسیب به خود آنها یا سایر بازیکنان می شود، استفاده کنند. 

در این نامه با اشاره به سیاست فدراسیون بین المللی فوتبال که اجازه استفاده از دستار را به بازیکنان می دهد، آمده است: هیچ شواهدی که نشان داد دستار در مسابقات بسکتبال خطرناک است وجود ندارد. 

این دو قانونگذار آمریکایی اعلام کردند حمایت شمار دیگری از اعضای کنگره این کشور را پشت خود دارند. آنها امیدوارند فیبا در اجلاس ماه اوت خود این سیاست را تغییر دهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها