بازدید 1936

نگاه ایران به امنیت آب و خاک ویژه است

کد خبر: ۴۲۷۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۹ 20 August 2014
نماینده مقیم سازمان ملل متحد در ایران از فعالیت‌های منابع طبیعی در ساوه بازدید کرد.

به گزارش ایسنا، گری لوییس در سفر به ساوه به همراه رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور و استاندار مرکزی و جمعی از مقامات استانی و شهرستانی از پروژه احیای منابع طبیعی جامعه‌محور در منطقه طراز ناهید این شهرستان بازدید کرد.

وی در این سفر ضمن بازدید از فعالیت‌های احیای منابع طبیعی جامعه‌محور از طرح‌های تولید و کاشت نهال آتریپلکس در راستای بیابا‌ن‌زایی این منطقه (طراز ناهید) طرح‌های منابع طبیعی، احداث خشکه‌چین و بوستان‌های روستایی بازدید کرد.

لوئیس نتیجه این بازدید را مثبت و گام مهمی در راستای ارتقای توانمندسازی پناهندگان افغانی ساکن در این منطقه دانست.

وی افزود: موضوع حفاظت از محیط‌زیست، احیای منابع طبیعی و امنیت آب و خاک از موضوعات شاخصی است که جمهوری اسلامی به آن توجه ویژه دارد.

در پروژه احیای منابع طبیعی جامعه‌محور در منطقه طراز ناهید ساوه؛ بیش از 100 هزار نهال آتریپلکس، 200 مترمکعب خشکه‌چین و 300 هکتار هلال‌های آبگیر به منظور جلوگیری از هرزآب اجرا شده است و این اقدام در سال جاری نیز در 200 هکتار با کاشت 70 هزار نهال آتریپلکس ادامه خواهد یافت.

در این سفر بازدید از فعالیت‌های احیای منابع طبیعی جامعه‌محور، بازدید از نمایشگاه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی در استان و توانمندسازی پناهندگان، حضور در جلسه هم‌اندیشی با موضوع بیابان‌زدایی و توجه به توانمندسازی پناهندگان از دیگر برنامه‌های گری لوییس خواهد بود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار