بازدید 5004
۱

کارآفرینی اینترنتی؛ ایده و اجرا

توحید قهرمانی
کد خبر: ۴۲۷۴۱۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۶ 20 August 2014
اکثر ما فکر می کنیم برای داشتن یک ایده خوب برای یک کسب و کار می بایست روشی خاص را دنبال کنیم. روشی که ما و ذهن ما را خاستگاه یک ایده ناب و موفق کند. اما این فکر تا چه حد دقیق و درست است؟

شاید شما هم مانند من مقالات و داستان های زیادی در مورد نحوه شکل گیری شرکت های بزرگ مطالعه کرده یا شنیده باشید. نکته مشترک همه آن ها، تولدشان بر اساس یک ایده ناب است. از اپل گرفته تا آمازون و مایکروسافت، همه و همه زاییده یک ذهن خلاق و ایده ناب درون آن ذهن هستند.

اما آیا روشی خاص برای یافتن ایده های ناب وجود دارد؟

در پاسخ به این سوال باید بگویم که خیر! تقریبا هیچ روش ثابتی برای دست یافتن به یک ایده برای شروع یک کسب و کار وجود ندارد؛ اما مواردی هستند که می توانند شما را در راه رسیدن به یک ایده خوب و اجرایی کردن آن کمک کنند که در این مقاله به بیان آن ها و همچنین مواردی برای اجرایی کردن آن ها خواهم پرداخت.

در اولین قدم باید به خوبی راجع به موضوعی که به آن علاقه دارید فکر و تحقیق کنید. به طور مثال اگر می خواهید در رابطه با فروش اینترنتی یک نوع خدمات خاص ایده ای داشته باشید، باید اطلاعات دقیقی از آن خدمات و همچنین اطلاعات به روزی از فروش اینترنتی داشته باشید.

اطلاعات خوب و سلامت تا حد بسیار زیادی ضامن موفقیت شما در یک کسب و کار هستند. این را هرگز فراموش نکنید.

برای رسیدن به اطلاعات خوب، دقیق و درست باید از منابع مختلف تحقیق کنید. یکی از بزرگترین سرمایه های کارآفرینان اطلاعات آن ها از نوع فعالیتشان، بازار خدمات و یا محصولاتشان و فروش و بازاریابی است.

اصلا از کم بودن اطلاعاتتان در رابطه با موضوع مورد علاقه تان نترسید! به هیچ عنوان پرسش و مشاوره گرفتن را باعث خجالت ندانید. زمان های مناسبی را به مطالعه در مورد موضوع مورد علاقه تان اختصاص دهید. به روزترین منابع را انتخاب نمایید.

امروزه، اینترنت به عنوان منبع نا محدود اطلاعات در دنیا پذیرفته شده است و افراد علاقه مند می توانند به سادگی به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنند. اشتراک گذاری مطالب در این دنیای نامحدود به حدی محبوب است که هر روز شاهد تولد سایت ها و وبلاگ های جدیدی هستیم که به انتشار محتوا در مورد موضوعات مختلف می پردازند.

فکر کردن در رابطه با یک موضوع، باعث تجزیه و تحلیل اطلاعات شما در رابطه با آن موضوع می شود و همین مورد به شما کمک می کند تا بتوانید ویژگی ها و خصوصیات مثبت، موارد منفی، بازارهای هدف، خلاءهای موجود در بازار و سایر موارد مورد نیاز برای راه اندازی یک کسب و کار را بهتر بشناسید.

در حین همین تفکرات می توانید اهداف خود را بهتر و روشن تر بشناسید. اهداف چیزی هستند که مسیر شمار را مشخص می کنند. مسیری که با استفاده از ایده ها و همراه با برنامه ریزی روشن و قابل تردد می شود.

سعی کنید هر چند وقت یک بار پس از تفکر و تحقیق، از موضوع دست بردارید! این مسئله به ذهن شما اجازه می دهد تا مطالبی را که وارد آن کرده اید را دسته بندی و بایگانی کند تا در زمان مناسب بتوانید از آن ها بهره ببرید. در حین همین دسته بندی و بایگانی پاسخ بسیاری از سوالات خود را خواهید یافت و جرقه های اولیه ایده هایتان خواهد خورد.

اصرار بیش از حد روی یک موضوع می تواند ذهن شما را دچار مشکل کند.

مسافرت های کوتاه را در برنامه های ماهیانه خود بگنجانید. مسافرت هایی که در آن ها خبری از فکر کردن به کسب  کار نباشد.

قدرت ذهن انسان بی نظیر است. آن را دست کم نگیرید.

همیشه یک دفترچه کوچک و خودکار یا مداد به همراه داشته باشید. ایده هایتان را سریعا روی کاغذ بیاورید. هر چیزی را که در مورد یک ایده به ذهنتان خطور کرد را بلافاصله مکتوب کنید. نوشتن ایده ها و افکارتان علاوه بر اینکه باعث می شود تا در صورت لزوم در هر زمانی به آن ها دسترسی داشته باشید، شکوفایی بیشتر ایده ها را نیز موجب می گردد.

به راه های اجرایی ایده هایتان بیشتر فکر کنید. با توجه به رشد و پیشرفت تکنولوژی وب، هر روز ده ها ایده جدید پا به عرصه می گذارند و از میان آن ها ایده هایی موفق خواهند بود که با سرعت و قدرت بیشتر اجرایی شوند.

پروژه های مختلفی در دنیای مجازی فارسی بوده اند که به دلیل تعلل در اجرایی شدن و با از دست دادن سرمایه های زمانی، مالی و . . . با شکست مواجه شده اند.

بی گدار به آب نزنید! اما به همان میزان که برنامه ریزی می کنید، سریعتر عمل کنید.

ایده های شما برای خاک خوردن در ذهن و یا کشوی میز کارتان به وجود نمی آیند.

اگر فکر می کنید برای اجرایی کردن یک ایده باید منابع نا محدود مالی در اختیار داشته باشید، کافی است نگاهی به وب سایت های موفق بیندازید و با مدیران و موسسان آن ها صحبت کنید. تقریبا 99 درصد آن ها بدون داشتن سرمایه و پشتوانه مالی قوی وارد عمل شده اند و با ایمان به مسیری که در آن قدم گذاشته اند، ایده های خود را اجرایی کرده اند.

اگر واقعا در مسیری قدم بردارید که به آن علاقه دارید، هیچ مانعی نمی تواند شما را از حرکت باز نگه دارد.

اگر ایده و وب سایتی داشته اید که به هر دلیلی آن را رها کرده اید، دوباره به آن بازگردید. ببینید چه دلیلی باعث شده است تا از آن دل سرد شوید؟

شاید مشکلی که فکر می کردید شما و ایده هایتان را متوقف کرده است واقعا قابل حل باشد!

اگر فکر می کنید مشکلاتی نظیر کمبود منابع مالی، مشکلات فنی و از این دست فقط برای شما پیش آمده است کاملا در اشتباهید!

برای موفقیت باید پشتکار داشته باشید و یکی از نشانه های پشتکار توجه به حل مسائل به جای فرار از آن هاست.

کارآفرینی به معنی خلق یک کسب و کار از هیچ است! کارآفرینی اینترنتی هم از این قاعده مستثنی نیست. تمامی وب سایت هایی که ما با لذت فراوان از خدمات آن ها استفاده می کنیم، ثمره تلاش های شبانه روزی کسانی است که با یک ایده به دنبال بهتر کردن زندگی دیگران و خود بوده اند. کارآفرینی اینترنتی نمونه بارزی از خلق ایده های خوب و ساختن آن ها از هیچ برای رسیدن به یک نتیجه ایده آل است.

به میزان پولی که به دست می آورید زیاد فکر نکنید. شاید یک ایده و کسب و کار در ابتدا سود چندانی را نصیب صاحبان خود نکند، اما مسلما یه فکر خوب و به دنبال آن تلاش، پشتکار و اجرای خوب نتیجه شیرین و پرباری خواهد داشت.

زمان را از دست ندهید. برای بهتر شدن شرایط باید حرکت و تغییر کنید. از شکست ایده هایتان نترسید. حتی اگر نتوانید به هر دلیلی ایده هایتان را به موفقیت برسانید، در مسیر اجرایی کردن آن ها تجربیات فوق العاده ای کسب خواهید کرد. تجربیاتی که در گام های بعدی و ایده های بعدی برایتان بسیار مفید و کارآمد خواهند بود.

ایده هایتان را با افرادی که در زمینه مورد نظرتان تجربه دارند در میان بگذارید. مشورت کردن شما را با واقعیات بیشتری آشنا می کند. همچنین از مخاطبین هدف ایده تان نیز غافل نباشید. تا حد زیادی می توانید آن ها را در اطراف خود پیدا کنید. صحبت کردن با افرادی که می خواهید ایده ای را در ارتباط با آن ها اجرا کنید، نتیجه و بازار ایده تان را روشن تر خواهد کرد.

اینترنت دنیایی است که بر اساس ایده های افرادی مانند خود ما شکل گرفته است. پس شما هم ایده هایتان را برای بهتر شدن این دنیای بزرگ پرورش دهید.

در مقاله های بعدی در مورد برنامه ریزی برای راه اندازی کسب و کارهای اینترنتی صحبت خواهیم کرد.

منبع: عصر ارتباط
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
لطفا زود ارسال کنید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار