بازدید 63462
۵

داعش با دختران و زنان ایزدی چه می‌کند؟

برخی از ساکنان مجتمع "خانک" در شهر دهوک واقع در شمال عراق اعلام کردند که گروه داعش بیش از 2000 دختر ایزدی را ربوده و اقدام به فروش برخی از آن‌ها کرده است.
کد خبر: ۴۲۷۴۱۴
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۰ 20 August 2014
برخی از ساکنان مجتمع "خانک" در شهر دهوک واقع در شمال عراق اعلام کردند که گروه داعش بیش از 2000 دختر ایزدی را ربوده و اقدام به فروش برخی از آن‌ها کرده است.

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، برخی ایزدی‌های نجات یافته از دست گروه "دولت اسلامی" (داعش) در عراق در خصوص ربوده شدن هزاران دختر ایزدی و فروخته شدن آن‌ها توسط داعش اعلام کردند که مجتمع مسکونی "خانک" در شهر دهوک واقع در شمال عراق که متعلق به ایزدی‌ها بوده یکی از مجتمع‌های قدیمی است و در حال حاضر یکی از بزرگترین اردوگاه‌های آوارگان در شهر دهوک است و بیش از 2000 دختر ایزدی در این منطقه توسط داعش بازداشت شده‌اند که برخی از آن‌ها در زندان "بادوش" در موصل و بیشتر آن‌ها در شهر تلعفر هستند.

علی ایزدی که از ساکنان مجتمع خانک است، گفت: من تماس‌های تلفنی را با دو تن از دختران بازداشت شده ایزدی داشتم. یکی از این دختران ایزدی با استفاده از موبایلی که من توانستم به آن‌ها برسانم با عمویش تماس گرفت.

وی گفت که با 500 ایزدی دیگر از سنجار به زندان بادوش در موصل منتقل شده و داعش براساس سن آن‌ها اقدام به تقسیم بازداشت شدگان کرده است و کودکان، دختران و زنان ایزدی را در جاهای مختلف نگه می‌دارد.

علی ایزدی گفت: من با جوان دیگری در تلعفر نیز تماس گرفتم و وی گفت که 1310 زن زندانی در تلعفر هستند.

همچنین یک شیخ ایزدی گفت: من تماسی با یکی از دوستانم در موصل داشتم و وی اعلام کرد که داعش منزلی را به دختران جوان ایزدی اختصاص داده و اقدام به جهاد نکاح می‌کند و همچنین برخی از آن‌ها را می‌فروشد و برخی شیخ‌های قبایل عرب آن‌ها را به خاطر آزاد شدن از داعش می‌خرند.

میرفت، دختر 13 ساله عراقی نیز گفت: داعشی‌ها دخترعمویم را که همسن من بود، ربودند. من بسیار ترسیدم چرا که می‌گویند داعش به زنان و دختران ایزدی تجاوز کرده و اقدام به فروش آن‌ها می‌کند.

وی گفت: زمانی که صدای انفجار خمپاره‌ها در سنجار را شنیدیم همگی به سمت کوه‌های سنجار فرار و سه روز را بدون آب و غذا سپری کردیم تا اینکه پس از چهار روز از آنجا به شهر دهوک منتقل شدیم.

دلال، دختر 18 ساله عراقی نیز گفت: داعش عمویم و زن عمو و کودکانش را کشت.

حسین یکی دیگر از ایزدی‌ها گفت: داعش زن، دختر و کودکانم را ربود و من الان از سرنوشت آن‌ها بی‌اطلاعم.

سعاد 22 ساله نیز گفت: گروهی از داعشی‌ها به دخترعمویم تجاوز کردند و وی در حال حاضر در بیمارستان است.

بهزاد علی آدم، معاون استاندار دهوک نیز در این باره گفت: اقلیم کردستان در حال حاضر با آوارگان پر شده است و حدود 300 هزار آواره ایزدی و مسیحی وارد شهر دهوک شده‌اند و مدارس و اردوگاه‌هایی برای این آوارگان احداث شده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶۱
انتشار یافته: ۵
لعنت بر این گروه کثیف،وحشی،ملحد و بربر
ای خدااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
در دل خودم دارم فریاد ای خدا میزنم
تجاوز نه! استغفرالله جهاد نکاح
خداوند شرشان را به خودشان برگرداند.
ضمناً جالب بود اسمی یکی از ایزدی ها حسین است
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی