بازدید 4288
۱

نگاه شما: گزارشگران این روزهای فوتبال

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۲۷۳۵۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲ 20 August 2014
پویان اصغریان در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

چهاردهمین دوره لیگ برتر فوتبال ایران هفته های آغازین خود را پشت سر می گذارد و کم کم تب فوتبال در بین دوست داران این ورزش بالا می رود. در میان تمام هیجانات و زیبایی های این ورزش و بعضا اخبار ضد و نقیض و نا متناسب ، در چند سال اخیر به همت صدا و سیما این مسابقات بصورت پخش زنده پیگیری می شود . شبکه های استانی مسابقات داخلی و شبکه سه نیز بازی های استقلال و پیروزی را بصورت زنده پوشش می دهند. نمیتوان انکار نمود که کیفیت پخش سیر صعودی (هرچند اندک) داشته است اما نکته حائز اهمیت در این حوزه وجود زیر ساخت های لازم و گزارشگران درخور است. اگر نگاهی به مسابقات فوتبال داخلی و خارجی بکنیم ، متوجه خواهیم شد که یکی از مهمترین عوامل افزایش و یا کاهش تهییج و زیبایی پخش زنده بستگی مستقیم به نحوه گزارش دارد.

در عید نوروز امسال مسابقه ای تحت عنوان " آقای گزارشگر " به روی آنتن رفت که در ابتدا حرکتی خردمندانه و قایل تقدیر می نمود اما با پخش ، تبدیل به یکی از پر انتقادترین برنامه های نوروزی شد. هیئت داوران بحث برانگیز و سرانجام نامعلوم برندگان این مسابقه! هدف بازگویی و پرداختن به جزئیات آقای گزارشگر نیست که اگر اینگونه باشد ژست های دو گزارشگر با سابقه تلویزیون گاها عجیب و درخور تامل و بحث می باشد. اما روی سخن با حذف کلیشه گویی و پخش اینگونه برنامه ها در صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. نهادی که یقینا یکی از تاثیرگذارترین ها در حوزه فرهنگ سازی این مرز و بوم می باشد. اصرار بر حفظ گزارشگران قدیمی کاری عبث است که بازخوردهای آن را میتوان در شبکه های اجتماعی مشاهده نمود. اگر فینال لیگ قهرمانان امسال را مرور کنیم سایه سنگین گزارشگر قدیمی را بر این مسابقه سراسر هیجان و زیبا میبینیم که موجی از انتقادها را در پی داشت. کسی که گزارش ماندگار او در بازی تاریخی ایران و استرلیا در ملبورن را همگان به خاطر دارند اما این روزها حضور وی و دیالوگ های نا متناسب و عدم توجه کافی به اتفاقات و رخدادهای داخل زمین ، صدای دوستداران پای تلویزیون را در آورده است.

گروه ثابت گزارشگران در چندسال اخیر گویی نیاز به تغییر و تمایلی هم به انجام این کار ندارد.نیم نگاهی به مجریان جدیدالورود به وادی فوتبال بیانگر استعداد های این کشور بوده و اینکه توانسته اند رضایت مخاطبان را کسب نمایند. در این میان کسی از سرنوشت سه برگزیده مسابقه آقای گزارشگر نیز خبر ندارد و علی ماند و حوضش! پرداختن به گزارشگران استانی نیز بحثی جداگانه بوده که برخی مواقع به چرایی گزینش آن ها میتوان شک برد.

 امیدواریم که شاهد پخش مسابقات در سطوح بالا و با کیفیت  شایسته عاشقان فوتبال باشیم. هوادارانی که در فوتبال بیماراین روزها غنیمت اند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۱
موافقم...خوب بود
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر