بازدید 1971

حذف دلالان میوه با تقویت تعاونی ها

کد خبر: ۴۲۷۲۹۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۵۰ 20 August 2014
عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس گفت: برای حذف دلالان از بازار محصولات کشاورزی باید تعاونی های متعلق به کشاورزان را تقویت کرد.

علی ایرانپور در گفت و گو با خانه ملت، در واکنش به خروج دلالان از میادین میوه و تره بار و حضور آنها در مزارع کشاورزی گفت: برای پیشگیری از این وقایع، باید به فکر حذف دلالان از بازار محصولات کشاورزی بود و مهمترین راهکار حذف آنها، تقویت نقش تعاونی های متعلق به کشاورزان است، یعنی شرکت هایی که سهامداران آن، خود کشاورزان باشند باید ایجاد و تقویت شوند.

نماینده مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی افزود: شرکت های تعاونی می توانند محصولات را از کشاورزان خریداری و بدون حضور واسطه، به میادین عرضه کنند، اما اکنون به دلیل ضعف مالی تعاونی ها و کشاورزان، دلالان از آب گل آلود ماهی گرفته و با واسطه گری، سودهای کلان به جیب می زنند.

وی تصریح کرد: همچنین یکی دیگر از دلایل تمایل کشاورزان برای معامله با دلال، سختی شرایط نگهداری محصولات است که باعث می شود محصول خود را با قیمت نازل به واسطه فروخته و دلال نیز با هر قیمتی آن را در میادین میوه و تره بار عرضه کند.

وی ادامه داد: به هرحال آنچه که می تواند دلالان را از فرآیند واسطه گری حذف کند، تقویت تعاونی های وابسطه به کشاورزان و دولت است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلی همچنین در واکنش به حضور دلالان بر سر مزارع و چاله اندازی در فرآیند عرضه گفت: سازمان تعزیرات به عنوان دستگاه نظارتی، باید در این شرایط نقش پررنگ تری را ایفا کند و تا زمانیکه یک عزم جدی برای برخورد با واسطه گری وجود نداشته باشد، این معضل ادامه خواهد داشت.

نماینده مردم مبارکه در مجلس تصریح کرد: با حذف دلالان و اجرای فرآیند نزدیکی سفره به مزرعه، هم از مصرف کننده حمایت خواهد شد و هم از کشاورز، که منافع آن به جیب همگان سرازیر می شود، از این رو ضروری است که هرچه زودتر مقدمات آن فراهم گردد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل