بازدید 15884
هفته چهارم لیگ برتر فوتبال ایران

پیروزی شیرین استقلال در یک دیدار دیدنی و در دقایق تلف شده

دیدار استقلال و سایپا با برتری سه بر دو آبی پوشان به پایان رسید. گل های این دیدار را ابراهیم شکوری در دقیقه 5 و حامد شیری در دقیقه 48 برای سایپا و جاسم کرار در دقیقه 33 و امید ابراهیمی در دقیقه 63 و 90+1 برای استقلال به ثمر رساندند.
کد خبر: ۴۲۷۱۹۴
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۲ 19 August 2014
تیم فوتبال استقلال در هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر فوتبال به مصاف سایپا رفت که این بازی را با برتری 3 بر 2 به سود خود پایان داد. استقلال که دو بار از حریف خود عقب افتاده بود روی درخشش امید ابراهیمی در دقایق پایانی به پیروزی دست یافت تا به یک برد شیرین دست یابد.
 
 تیم‌های فوتبال استقلال و سایپا در چارچوب هفته چهارم رقابتهای لیگ برتر فوتبال از ساعت 19:15 امروز سه‌شنبه در ورزشگاه آزادی تهران به مصاف یکدیگر رفتند که این بازی با برتری 3 بر 2 به سود آبی ها خاتمه یافت. ابراهیم شکوری(6) و حامد شیری(48 - پنالتی) برای سایپا گلزنی کردند. جاسم کرار(33) و امید ابراهیمی(64 و 92) گل‌های استقلال را به ثمر رساندند.

نیمه نخست این بازی با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. دو تیم بازی را متعادل شروع کردند. استقلال در دقایق اولیه یکی دو حمله نصفه و نیمه انجام داد اما این سایپا بود که به گل رسید. شاگردان جلالی در دقیقه ششم بود که روی ضربه فنی و دیدنی ابراهیم شکوری از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال را باز کردند. یک دقیقه قبل از آن کاوه رضایی موقعیت خوبی را هدر داده بود.

بعد از این گل استقلال به حریف خود فشار وارد کرد ولی این سایپا بود که روی یک ضد حمله می‌توانست به گل دوم هم برسد. بهترین فرصت این تیم را شهباززاده در دقیقه 29 در حالت تک به تک با دروازه‌بان حریف به بیرون زد. شاگردان قلعه‌نویی پس از آن فشار خود را افزایش دادند تا اینکه در دقیقه 33 روی حرکت دیدنی جاسم کرار به گل تساوی دست یافتند. این بازیکن با یک استپ سینه و ضربه قیچی برگردان دروازه حریف را گشود. پس از آن دو تیم نتوانستند به گل دوم دست یابند تا نیمه نخست با همان تساوی خاتمه یابد.

با شروع نیمه دوم سایپا خیلی زود به گل رسید. این تیم روی یک هجوم همه جانبه به پنالتی رسید. مگویان، مدافع ارمنستانی که در دیدارهای قبل هم چندان مطمئن نشان نداده بود روی کاوه رضایی مرتکب خطای پنالتی شد تا حامد شیری در خلاف جهت حرکت فروزان آن را به گل دوم نارنجی پوشان تبدیل کند. این گل در دقیقه 48 به ثمر رسید. مجید جلالی که از ابتدا روی نیمکت نشسته بود بعد از این گل هم واکنش نشان نداد.

استقلال که بعد از این گل میدان را در دست گرفت و بعد از چند حمله روی دروازه حریف به گل تساوی دست یافت. در دقیقه 64 بازی بود که آبی ها پشت محوطه جریمه حریف صاحب یک ضربه کاشته شدند تا امید ابراهیمی با یک ضربه سهمگین و دیدنی دروازه حریف را باز کند. گل ابراهیمی بدون شکی یکی از زیباترین گل‌های لیگ برتر در چهار هفته ابتدایی بود.

آبی‌ها بعد از این گل استقلال فشار را روی دروازه حریف بیشتر کرد و اگر خوش شانس بود خیلی زود روی ضربه سر بیک‌زاده می توانست به گل دوم هم برسد. در دقیقه 68 بازی هم خسرو حیدری مانع ضربه زدن قاضی در محوطه جریمه حریف شد تا این فرصت هم از دست برود. شوت محکم کرار که از کنار دروازه سایپا به شکل خطرناکی به بیرون رفت دیگر موقعیت استقلال در این نیمه بود.

استقلال همچنان برای رسیدن به گل سوم حملات خود را تداوم بخشید تا اینکه در دقیقه 92 به گل سوم  خود رسید. امید ابراهیمی که ستاره جدید این تیم در خط میانی است این بار روی یک ضربه سر گلزنی کرد تا استقلال به دومین برد فصل دست یابد.

پیش‌بازی

باز هم رقابت امیر قلعه نویی و مجید جلالی؛ این تقابل همیشه جمله قلعه‌نویی که گفت "جلالی مرد است" را به یاد هواداران فوتبال می‌اندازد، جمله‌ای که قلعه‌نویی پس از قهرمانی تیمش در رقابتهای لیگ برتر به زبان آورد و به نوعی از از بازی جوانمردانه تیم جلالی مقابل تیم ذوب‌آهن تقدیر کرده باشد.

به گزارش تابناک، استقلالی‌ها که هفته پیش نخستین شکست خود در لیگ چهاردهم را در یکی از فینال‌های نیم فصل نخست تجربه کردند و جایگاه خود در رتبه دوم جدول را از دست دادند، برای جبران آن باخت به پیروزی مقابل سایپا می‌اندیشند. این برد استقلالی‌ها را تا حدودی به آرامش رسانده و بسیاری از حواشی ابتدای فصل را از این تیم دور خواهد کرد اما اگر آبی‌پوشان تهرانی در این بازی خانگی امتیاز از دست بدهند، روزهای سخت‌تری را پیش رو خواهند داشت. 

تیم سایپا هم جزو تیم‌های بدون برد و گل زده و گل خورده لیگ برتر است که با تکیه بر 3 امتیازی که از دیدارهای هفته‌های نخست لیگ گرفته، الان در رده نهم ایستاده است. آنها که در خط حمله تیم خود از وجود سیدمهدی سیدصالحی و میلاد میداودی مهاجمان پیشین تیم استقلال و کاوه رضایی سود می‌برند، امیدوار هستند در این بازی بزرگ دو طلسم را بشکند، کسب اولین پیروزی در لیگ چهاردهم. البته برنده شدن در این بازی سایپا را به نیمه بالای جدول و حتی بین تیم‌های مدعی لیگ می‌رساند.

ترکیب استقلال تهران:

محسن فروزان، هرایر مگویان، هاشم بیک‌زاده، میلاد فخرالدینی، خسرو حیدری، امید ابراهیمی، یعقوب کریمی، کرار جاسم، محمد قاضی، سجاد شهباززاده و آرش برهانی

سرمربی: امیر قلعه‌نویی

ترکیب سایپا:

حامد فلاح‌زاده، سجاد مشکل‌پور، حامد شیری، وحید محمد‌زاده، علی علیزاده، ابراهیم شکوری، مسعود ابراهیم‌زاده، بابک حاتمی، ابراهیم صادقی، علی زینالی و کاوه رضایی

سرمربی: مجید جلالی

گزارش بازی:

* پیش از آغاز بازی در سالروز ورود آزدگان سرافراز به کشور از تعدادی از آزادگان جنگ تحمیلی تقدیر شد.

۰۰:۰۰  با سوت یدالله جهانبازی و با ضربه بازیکنان تیم استقلال بازی آغاز شد.

۰۶:۰۰  گل برای سایپا. ابراهیم شکوری در دقیقه ششم بازی با یک شوت زیبا از پشت محوطه جریمه دروازه استقلال و محسن فروزان را باز می‌کند. پیش از به ثمر رسیدن گل هم بازیکنان سایپا موقعیت حساسی را روی دروازه استقلال داشتند که محسن فروزان با یک واکنش زیبا جبران آشفتگی خط دفاعی استقلال را می کند.

۰۸:۰۰  یک ضربه کاشته پشت محوطه جریمه سایپا نصیب استقلال می‌شود و جاسم کرار با یک ضربه کاشته دروازه سایپا را تهدید می‌کند اما توپ او راهی به دروازه فلاح‌زاده ندارد.

۱۲:۰۰  کاوه‌ رضائی با نفوذ به محوطه‌ی جریمه‌ی استقلال با یک ضربه‌ی زیبا دروازه‌ی فروزان را تهدید کرد که اگر کمی دقت چاشنی ضربه‌ی او بود گل دوم سایپا به ثمر رسیده بود.


۱۵:۰۰   هرایر مگوئیان پشت ضربه‌ی کاشته قرار گرفت و با یک شوت بی‌دقت توپ را به بیرون زد.

۱۸:۰۰  سانتر ارسالی خسرو حیدری از جناح راست روی سر محمد قاضی فرود آمد که ضربه‌‌ی سر این بازیکن با اختلاف زیادی به بیرون رفت.

۲۰:۰۰  بیست دقیقه ابتدایی بازی در حالی سپری شد که بازیکنان سایپا روی تزلزل خط دفاعی استقلال حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند و استقلالی ها مثل همیشه روی ارسال‌های خسرو حیدری. با این وجود بازی با رخوت خاصی پیگیری شد و غیر از گل زیبای شکوری بازی صحنه خاصی نداشت.

۲۸:۰۰  پاس عمقی محمد قاضی در داخل محوطه‌ی جریمه به سجاد شهباز‌زاده رسید که ضربه‌ی این بازیکن از کنار دروازه‌ی سایپا به بیرون رفت تا آه از نهاد امیر قلعه‌نوئی برخیزد.

۳۴:۰۰  گل برای استقلال. یک گل زیبا و استثنایی از جاسم کرار با یک ضربه آکروباتیک. پرتاب اوت دستی میلاد فخرالدینی با ضربه سر قاضی همراه شد و درست روی نقطه پنالتی جاسم کرار در میان مدافعان سایپا با خیال راحت استپ سینه کرد و با یک قیچی برگردون دروازه سایپا را گشود.

۳۵:۰۰  بلافاصله بعد از گل استقلال سایپایی‌ها با علی زینالی در موقعیت گلزنی قرارداشتند که توپ زینالی راهی به دروازه فروزان ندارد.

پایان نیمه اول بازی با تساوی دو تیم

۴۶:۰۰  بازی با تعویض برای استقلال آغاز شد. آندرانیک تیموریان به جای آرش برهانی به میدان آمد.

۴۸:۰۰  خطای مگویان روی کاوه رضایی با نظر داور پنالتی اعلام شد تا سایپایی بار دیگر در موقهیت گلزنی قرار بگیرند.

۴۸:۰۰  ضربه پنالتی بازیکنان سایپا تبدیل به گل شد تا سایپایی‌ها دو بر یک از استقلالی‌ها پیش بیفتند. حامد شیری گل سایپا را از روی نقطه پنالتی به ثمر رساند.

۶۳:۰۰  گل برای استقلال. استقلالی‌ها بار دیگر بازی را به تساوی می‌کشانند و باز هم با یک گل دیدنی. امید ابراهیمی با یک شوت دیدنی از روی یک ضربه کاشته دروازه سایپا را باز کرد.


۹۰:۰۰+۱  گل برای استقلال. یک گل زیبای دیگر در دقایق تلف شده بازی. باز هم این امید ابراهیمی بود که روی ارسال دیدنی خسرو حیدری با یک ضربه سر دروازه سایپا را باز کند و استقلال را در دقایق پایانی به گل برساند.


سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان