بازدید 1725

بارزانی: آماده جذب مسیحیان برای جنگ با داعش هستیم

کد خبر: ۴۲۷۱۴۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۹ 19 August 2014
رئیس اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که مقامات این اقلیم آماده اتخاذ اقدامات لازم جهت جذب مسیحیان داوطلب برای مقابله با گروه داعش هستند.

به گزارش(ایسنا)، به نقل از شبکه خبری سومریه نیوز، مسعود بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در بیانیه‌ای پس از دیدار با جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان در اربیل اعلام کرد که این اقلیم آماده انجام اقدامات لازم برای جذب مسیحیان داوطلب جهت همکاری با نیروهای پیشمرگ برای مقابله با گروه "دولت اسلامی" (داعش) است و تمامی امکانات لازم را برای مسیحیانی که از حملات داعش فرار کرده‌اند، فراهم می‌آورد.

وی از مسیحیان خواست به ترک وطن و مهاجرت فکر نکنند چرا که تهدید تروریسم موقتی است و تروریست‌ها خیلی زود از بین خواهند رفت.

بارزانی اظهار داشت: مردم کردستان یا همگی با هم در آزادی و امنیت زندگی می‌کنند یا اینکه همگی با هم می‌میرند.

همچنین جالد جمال البیر، مدیر امور مسیحیان در وزارت اوقاف اقلیم کردستان گفت: ما مخالف مهاجرت مسیحیان از استان نینوا هستیم و امیدواریم جامعه جهانی به آوارگان عراقی کمک کند تا در سریع‌ترین زمان ممکن به خانه‌های خود بازگردند.

البیر گفت: براساس برآوردهای ما در حال حاضر بیش از 15 هزار خانواده مسیحی آواره در اقلیم کردستان هستند که 6000 تن آن‌ها در شهر اربیل ساکن هستند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان