بازدید 2770

گرد و غبار تهران را فرا می‌گیرد

کد خبر: ۴۲۷۱۴۵
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۸ 19 August 2014
کارشناس مرکز پیش‌بینی سازمان هواشناسی کشور، گفت: براساس شدت وزش باد در استان مرکزی در استان‌های البرز و تهران، کاهش دید و گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش ایسنا، امین‌حسین نقشینه گفت: در استان مرکزی به دلیل شدت وزش باد در ساعات پیش، آسمان شهرستان دلیجان طوفانی شده و سپس این باد در استان‌های تهران و البرز با کاهش دید و بروز گرد و غبار همراه شده است که انتظار داریم با رشد ابر به صورت رگبار موقتی در چند ساعت آینده بهبود آسمان را پیش‌بینی کنیم.

وی ادامه داد: رگبار موقت باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید طی روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه کماکان در ساعات بعدازظهر در بعضی نقاط استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس شامل چهارمحال و بختیاری، کهکیلویه و بویراحمد، غرب اصفهان، لرستان، ارتفاعات خوزستان، فارس، هرمزگان و آذربایجان غربی همچنین در روز چهارشنبه استان‌های آذربایجان شرقی و اردبیل پیش‌بینی می‌شود. از این رو آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در این نواحی دور از انتظار نیست و ضروری است که اقدامات پیشگیرانه برای کاهش خسارت ‌احتمالی به عمل آید.

نقشینه با بیان این که شدت بارش‌ها در استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس بیش‌تر خواهد بود، افزود: براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی سه روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس و بصورت ضعیف در ارتفاعات البرز، ابرناکی، رگبار موقتی باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وی، در این مدت در برخی مناطق استان هرمزگان نیز افزایش ابر و رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز جمعه ناپایداریها در نواحی ذکر شده با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس، آسمان تهران در روز چهارشنبه کمی ابری در بعدازظهر باد و گردوخاک در ارتفاعات افزایش ابر همراه خواهد بود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 26و 37 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز پنجشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری در بعدازظهر باد و گرد و خاک در ارتفاعات همراه با افزایش ابر پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 25 و 36درجه سانتیگراد خواهد رسید.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان