بازدید 18725

آیا فردا رئیس‌جمهور به جلسه استیضاح می رود؟!+ تکمیلی

در آغاز نزدیک پنجاه نماینده با امضای نامه‌ای، درخواست استیضاح وزیر را مطرح ‌و موضوعاتی را برای این موضوع بیان کردند. سرانجام به وزیر فرصت یک ماهه داده شد تا انتظارات نمایندگان را بر‌آورده کند؛ اما گویا انتظارات‌ نمایندگان، به گونه‌ای نبوده ‌که ‌بشود آن را بر‌آورده ساخت!
کد خبر: ۴۲۷۱۲۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲ 19 August 2014
فردا رئیس جمهور به جلسه استیضاح نمی‌رود!پس از مدت‌ها کش‌و‌قوس بین وزارت علوم و نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سرانجام کار نخستین وزیر دولت یازدهم به استیضاح کشید و به این ترتیب، قرار شد نمایندگان مجلس شورای اسلامی‌، فردا این وزیر را ‌استیضاح کنند.

به گزارش «تابناک»، شاید بتوان این استیضاح را‌‌ یکی از پر‌‌حاشیه‌ترین استیضاح‌های کشور دانست که‌ از یک ماه پیش تاکنون، حواشی بسیاری را به خود جلب کرده ‌‌است. مهم‌ترین محور‌های مطرح ‌در موضوع استیضاح، بازگشت دانشجویان ستاره‌دار به دانشگاه‌ها و همچنین، بحث سه هزار بورسیه غیر‌قانونی در دانشگاه‌ها بوده است.

بنا بر این گزارش، در آغاز نزدیک پنجاه نماینده با امضای نامه‌ای، درخواست استیضاح وزیر را مطرح ‌و موضوعاتی را برای این موضوع بیان کردند. سرانجام به وزیر فرصت یک ماهه داده شد تا انتظارات نمایندگان را بر‌آورده کند؛ اما گویا انتظارات‌ نمایندگان، به گونه‌ای نبوده ‌که ‌بشود آن را بر‌آورده ساخت!

البته ناگفته نماند که ‌در این فاصله، رویدادهایی همچون‌ سخنرانی اخیر رئیس جمهور و انتشار اسامی بورسیه انجام شده که جو را آلوده‌تر کرد و باعث شد تا در شمار امضا‌های استیضاح تغییراتی پدید آید.

به گفته یکی از نمایندگان مجلس، امروز دو ‌نماینده امضای خود را پس گرفتند؛ البته در واکنش به این خبر، زارعی یکی دیگر از نمایندگان مجلس گفت: یازده نماینده دیگر به لیست امضا‌ها اضافه شده است.

به هر حال، قرار است فردا جلسه استیضاح برگزار شود و وزیر علوم ‌درباره ابهامات موجود به نمایندگان پاسخگو باشد.

در این زمینه، یکی از اعضای هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی‌ درباره نحوه اداره جلسه فردا گفت: نخستین دستور جلسه فردا، استیضاح وزیر علوم است.

این نماینده مجلس در پاسخ به این پرسش رئیس‌جمهور که آیا در جلسه فردا حاضر خواهد شد یا نه، گفت: تا کنون در این مورد خبری به هیأت رئیسه نرسیده ‌و تا این لحظه قرار نیست رئیس جمهور در جلسه استیضاح باشد.

این نماینده درباره نام‌نویسی کننده‌های موافق و مخالف نیز گفت: فردا صبح و پس از شروع جلسه نمایندگان می‌توانند ‌نام‌نویسی کنند، اگر تعداد ‌نام‌نویسی کنندگان بیش از حد نصاب باشد، بین داوطلبان قرعه‌کشی خواهد شد.

تکمیلی

آخرین اخبار حکایت از حضور رئیس جمهور در جلسه استیضاح فردا دارد، طبق شنیده های خبرنگار تابناک، به احتمال زیاد رئیس جمهور به جلسه استیضاح وزیر خواهد آمد و پس آز اتمام جلسه صحن علنی به اردبیل سفر خواهد کرد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان