بازدید 2512

تاثیر باکتری‌های معده بر عادات غذایی

کد خبر: ۴۲۷۰۹۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۶ 19 August 2014
محققان دانشگاه دولتی آریزونا و نیومکزیکو در آمریکا در بررسی‌های خود دریافتند باکتری‌های موجود در معده بر عادات غذایی فرد تاثیر می‌گذارند.

به گزارش ایسنا، میلیون‌ها میلیون باکتری در معده انسان زندگی می‌کنند که نتایج بررسی‌های متعدد حاکی از آن است میکروب‌ها و باکتری‌های معده به فرآیند هضم غذا کمک می‌کنند.

در این بررسی محققان به بازبینی تمامی مطالعات انجام شده در رابطه با این موضوع پرداخته و مشاهده کردند این باکتری‌ها موجودات فعالی در معده هستند و برعملکرد سیستم بدن تاثیرگذارند.

طبق گفته محققان برخی از باکتری‌های موجود در معده به چربی‌ها و گروهی از آنها به مواد قندی تمایل دارند همچنین هرکدام از این باکتری‌ها سیگنال‌های مولکولی را به سیستم ایمنی و عصبی می‌فرستند که در نوع انتخاب مواد خوراکی موثر است.

محققان براساس بررسی‌های خود تاکید کردند: مصرف برخی مواد خوراکی خاص یا دنبال کردن یک نوع رژیم غذایی حتی برای کوتاه مدت نیز می‌تواند موجب تغییر در تعداد میکروب‌های معده شود.

به نقل از نچرال ورلدنیوز، «کارلو مالی» یکی از محققان این مطالعه گفت: رعایت رژیم غذایی مناسب حائز اهمیت است، چرا که تاثیر قابل توجهی بر تعداد و نوع میکروب‌های معده دارد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل