بازدید 19616

خانه شما ‌روی مریخ به این شکل خواهد بود!

اکنون چند سالی است ‌زندگی ‌روی کره مریخ، به شکل جدی در دستور کار دانشمندان قرار گرفته ‌و روز به روز که معضلات زندگی بر روی کره زمین به دلیل فشارهای فعالیت‌های انسانی بیشتر می‌شود، این موضوع نیز بیش از پیش در مرکز توجه قرار می‌گیرد؛ اما آیا تاکنون اندیشیده‌‌‌‌اید که اگر قرار باشد بشر ‌روی کره مریخ زندگی کند، خانه‌ها به چه شکل خواهند بود؟ NASA پاسخ شما را می‌دهد.
کد خبر: ۴۲۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۰ 19 August 2014
خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!
اکنون چند سالی است ‌زندگی ‌روی کره مریخ، به شکل جدی در دستور کار دانشمندان قرار گرفته ‌و روز به روز که معضلات زندگی بر روی کره زمین به دلیل فشارهای فعالیت‌های انسانی بیشتر می‌شود، این موضوع نیز بیش از پیش در مرکز توجه قرار می‌گیرد؛ اما آیا تاکنون اندیشیده‌‌‌‌اید که اگر قرار باشد بشر ‌روی کره مریخ زندگی کند، خانه‌ها به چه شکل خواهند بود؟ NASA پاسخ شما را می‌دهد.

به گزارش «تابناک»، اکنون مدت زمان زیادی است که NASA به دنبال پروژه‌های تحقیقاتی رفته ‌که هدف اصلی آن‌ها کشف علایم حیاتی ‌روی کره مریخ، نزدیک‌ترین سیاره برای زمینی‌هاست. اینکه اساسا آیا حیات ‌روی این کره وجود دارد یا اینکه علم توان ایجاد حیات مشابه زمین را بر روی این کره دارد یا نه؟

هرچند هنوز شاید زمان زیادی ‌مانده ‌که بتوان از زندگی به شکل زمینی بر روی کره مریخ یا هر سیاره دیگریسخن گفت، ولی این موضوع مانع از آن نمی‌شود که NASA همه چیز را از هم اکنون برای آن زمان تدارک دیده باشد. از همین روی است که این نهاد با همکاری Makerbot اقدام به برگزاری مسابقه‌ای با نام Mars Base کرده ‌که هدف از آن ارائه طرح‌هایی از چگونگی سکونت بر روی کره مریخ است. طرح‌هایی سه بعدی قابل چاپ از زندگی بشری بر روی کره مریخ با ‌منابع این سیاره یا وسایلی که از کره زمین به آنجا برده می‌شود.

۲۲۸ طرح برای این مسابقه ‌نام‌نویسی کردند که از میان آن‌ها سه طرح جوایز اول تا سوم را از آن خود کرده‌اند‌. جایزه اول به Nova Hornberger اختصاص یافت که طرح خود را با نام Queen B ارئه و به شکل سه بعدی چاپ کرده بود.

خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!

طرح وی، ‌ساختمانی با دو اتاق خواب و دو حمام به شکل شش ضلعی است و به گونه‌ای رقم خورده ‌که بشر را از تابش پرتو‌های کیهانی با استفاده از پنل‌های تخلیه شده اورانیوم حفاظت کند. این طرح همچنین با ‌یک رآکتور شیمیایی حرارتی که در زیر زمین تعبیه شده است، حرارت و گرمای منزل را تأمین می‌کند.

خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!

«نواه» در خصوص طرح خود گفته است: تلاش کردم در طرح خود‌ بیش از همه از نظریات علمی استفاده ‌و آنها را با استفاده از چاپ سه بعدی اثبات کنم؛ چیزی را طراحی کرده‌ام که از زندگی در آن بر روی کره مریخ برای چند سال احساس رضایت کنم.

خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!


خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!


خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!

اما طرحی که جایزه دوم را در این مسابقه از آن خود کرده، ‌از سوی شخصی با نام Valcrow و با نام Martian Pyramid یا هرم مریخی ارائه شده است. این طرح نیز از ویژگی‌های خاصی برخوردار است؛ از جمله اینکه از شکل هندسی سه‌گوشه با‌ثبات، ‌سیستم علمی برای تولید غذا و خوراک‌ و همچنین ‌پنل‌های خورشیدی برای تولید انرژی و نیز یک منبع ذخیره آب برخوردار است.

خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!

رتبه سوم اما به طرحی اختصاص یافته که از سوی Chris Starr ارائه شده و بیش از همه قوام و استحکام آن مورد توجه قرار گرفته است. نام این طرح Mars Acropolis است که برداشتی از بنای تاریخی آکروپولیس در یونان است و به گونه‌ای طراحی شده که در ساختار آن فلزات کامپوزیت استفاده شده است.

خانه شما بر روی مریخ به این شکل خواهد بود!

در این طرح سه گلخانه با اهداف تهیه و تولید خوراک و غذا و همچنین منبع تولید اکسیژن در نظر گرفته ‌‌و در بالا‌ترین نقطه ساختمان مکانی برای ذخیره آب تعبیه شده است. این آب از بخارات موجود در اتمسفر مریخ تولید خواهد شد.

‌«بری پتیس»، مدیر اجرایی Makerbot در خصوص این مسابقه گفته است: ما از دیدن طرح‌هایی که به شدت از ساختمان‌های موجود بر روی کره زمین الهام گرفته شده‌اند، هیجان‌زده شدیم. طرح‌هایی که در برابر گذر زمان و تغییرات شدید آب و هوایی استحکام و مقاومت دارند. انتخاب تنها سه طرح برگزیده از بین ۲۲۸ طرح ارائه شده کار سختی بود، ولی خوشبختانه مهندسان JPL از NASA در کار قضات کمک بسیاری به ما کردند، زیرا NASA این مسابقه را بسیار جدی دانسته است.

گفتنی است، هرچند هنوز برای رفتن به کره مریخ بسیار زود است، ‌شاید بتوان گفت که اگر زمانی بشر برای زیستن پا به کره مریخ بگذارد، احتمالا در بناهایی شبیه به این‌ها سکونت خواهد گزید.

برای دیدن اطلاعات کامل این مسابقه بخصوص پیرامون طرح برگزیده آن به اینجا مراجعه کنید.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۴۱
انتشار یافته: ۲۸
آقا مریخ چرا برید؟ بیاین تهران واسه همتون جا داره،تازه اینجا خونه از مریخ هم گرونتره.
پاسخ ها
امیراسد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
خیلی باحال بود، دم شما گرم، برای همینه که طرح انتقال پایتخت رو ملغی کردند دیگه چون تا 10 ساله دیگه به امید خدا همه جمعیت 90 میلیونی ایران ، تو تهران جمع میشن، خوب نمیشه که جمعیت یه کشور رو جابجا کرد که!!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۸
کلا ایران تراکم بدین تو تهران به همه یک سانت فصا می رسد
اونجا چون جاذبه نیست پس نیازی نیست همه چی رو کف اتاق باشه و یا راه برن کف اتاق. اینو در نظر نگرفتن
تابی جون، ما به مسکن مهرمون که سه ساله هنوز آماده نیست، هر ماه هم خداتومن قسطاشو میدیم، راضی هستیم
ما رو زمین که پول نداریم نمی تونیم زمین و خونه بخریم . داوطلب سفر بی بازگشت به مریخ هستیم بلکه اونجا به تیکه مریخ بتونیم بگیریم یه چیزی بسازیم بعد ازدواج کنیم
خوب اگر قراره با این شکنجه زندگی کنید ، همین تاسیسات رو توی بیابونای زمین بسازید دیگه . هم آبادشون میکنید هم اینکه هیچی نباشه ، لازم نیست فشار اتمسفر رو جبران کنید همینطور وجود اکسیژن رو.
همانا آدمی تا مرض نداشته باشند به فکر مریخ زندگی کردن نمی افتد همانا.
مریخ نرید. بیائید برید شمال. اینقدر حال میده.
این خبر به چه درد میخوره واقا"
هاچ زنبور عسل کوش پس ؟؟ نمی بینمش !
تو طرح سوم شاتل رو بيرون پارك كردن . براي پاركينگ تراكم ندادن
خونه تو مریخ از ایران ارزان تر هست
خدا کنه پای بساز و بفروش ها و دلالان ایرانی به آنجا باز نشود !!
منری چند ؟
شنیدم سفر به مریخ بدون بازگشته.برای اونایی از این زنگی بریدن خوبه!
انسان عجیب و غریب زمین زیر پاشو داره از بین میبره بعد فکر درست کردن مریخه، واقعا دیوانگیه. خب شماها خودتون بزرگترین اسیب رسانان کره زمین هستید ، چه مرگتونه؟؟؟؟
ما جامون تو زمین خوبه.
این خونه شماست تو مریخ!!!
وزن آدم اونجا 200 کیلواٍ.نمیتونه خودش رو تکون بده.به نظر من که زندگی در مریخ بیشتر شبیه یه شوخیه
من از مامانم اجازه بگیرم میام
فکر کنم اول از همه ایرانیها برن مریخ چون دیگه با این قیمتهای نجومی خونه خریدن یعنی یک عمر دغدغه و قسط و قرض
من تو شهر خودم نمی تونم خونه بخرم چه برسه به مریخ. تو شهری که یه واحد آپارتمان 70 متری رو بدن 200میلیون تومن ، خونه دار شدن از محالاته، قیمت تهران هم که حتما بالاتره...
واسه راهسازیش برنامه ندارن؟
گرایش ارشد من راه سازی فضائیه
اگه لازم بود به ناسا خبر بدید من هستم خیالشون راحت
چرا به شکل هرم ؟؟
آقا متری چنده؟
تا گرون نشده من خریدارم.
مريخ يا هر سياره اي . هر جا بهتر از اينجاست. اينجا كه يك آپارتمان 60 متري حداقل يك و دويست اجارشه.
ما الان تو بیابونهای زمین جرات زندگی کردن نداریم و هزارو یک عارضه نصیبمون میشه چه برسه بیابونهای مریخ.
ناسا اول درست زندگی کردن رو زمین رو بیاموزید بعد واسه مریخ تصمیم بگیرید!
خوب خدا رو شکر مشکل مسکن ما تو مریخ هم حل شد...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار