بازدید 5231

آبگرفتگی معابر عمومی در 11 استان کشور

کد خبر: ۴۲۶۸۲۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۰ 18 August 2014
مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور نسبت به بروز آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در 11 استان کشور هشدار داد.

به گزارش ایسنا، احد وظیفه براساس نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی طی دو روز آینده در برخی مناطق شمال غرب، دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس و بصورت ضعیف در ارتفاعات البرز، ابرناکی، رگبار موقتی باران گاهی با رعد وبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی با بیان این که شدت بارش‌ها در روزهای دو‌شنبه و سه‌شنبه در استان‌های واقع در دامنه‌های مرکزی و جنوبی زاگرس بیشتر خواهد بود، افزود: در این مدت در برخی مناطق استان هرمزگان و جنوب استان کرمان نیز افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. همچنین در روز چهارشنبه ناپایداری‌ها در نواحی ذکر شده با شدت کمتری ادامه خواهد داشت.

تحلیل داده‌های هواشناسی ، رشد ابر همراه با رگبار موقت باران گاهی با رعد وبرق و وزش شدید باد را از بعد از ظهر امروز تا اوایل شب در دامنه‌های زاگرس دراستان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، ارتفاعات خوزستان، لرستان، هرمزگان، ارتفاعات بوشهر، همدان، زنجان و ارتفاعات مرکزی، و ارتفاعات غرب اصفهان پیش‌بینی می‌کند.

وی با اشاره به این که آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی و مسیل‌ها در این نواحی پیش‌بینی می‌شود، افزود: ضروری است که اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از خسارات احتمالی به عمل آید.

به گفته وی، در دو روز آینده دریای عمان و خلیج‌فارس مواج خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور در ادامه به وضع هوای تهران اشاره کرد و گفت: بر این اساس، آسمان تهران در روز سه‌شنبه کمی ابری و دربعدازظهر افزایش ابر در شهرهای شمالی رگبار و رعدوبرق و وزش باد همراه خواهد بود. همچنین حداقل و حداکثر دما در این روز به 27 و 37 درجه سانتی‌گراد بالای صفر می‌رسد. در روز چهارشنبه نیز آسمان پایتخت کمی ابری در ارتفاعات همراه با افزایش ابر و بارش پراکنده یا رعد و برق گاهی وزش باد پیش‌بینی شده است و حداقل و حداکثر دما در این روز به 27 و 38 درجه سانتیگراد خواهد رسید.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار