بازدید 3268

ضرورت توجه به بیماری کهولت چشم

کد خبر: ۴۲۶۸۱۹
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۷:۳۶ 19 August 2014
‌یک متخصص چشم در خصوص بیماری کهولت چشم یا نقطه زرد، گفت: مراجعه به پزشک در مراحل اولیه این بیماری بسیار حایز اهمیت است.

به گزارش ایسنا، آرمان فکری اظهار کرد: بیماری کهولت چشم یکی از بیماری‎های چشم مخصوص سالمندان است که از عوامل نابینایی در بزرگسالی و به ویژه پیری است. در واقع این عارضه بر دید مرکزی اثر می‌گذارد و بیشتر در افراد بالای 70 سال دیده می‌شود.

وی افزود: رسوباتی که در چشم ایجاد می‌شود، آناتومی چشم را برهم می‎زند. بسیاری از مبتلایان به این بیماری در خواندن، رانندگی کردن و انجام کارهای روزمره که نیاز به دید مرکزی دارد دچار مشکل می‌شوند. در حقیقت در دید کلیات مشکل خاصی ندارند، ناگفته نماند که در موارد پیشرفته کار خاصی نمی‎توان کرد و لیزردرمانی هم فقط سیر بیماری را کند می‎کند.

فکری در خصوص علت این بیماری، تصریح کرد: تاکنون علت بیماری به طور کامل شناخته نشده است، اما دوربینی بالا، نور آفتاب و سیگار کشیدن از عوامل تأثیرگذار در این بیماری است. همچنین فقر ویتامین نیز بی‌تأثیر نیست.

این متخصص چشم، یادآور شد: بیماری کهولت چشم تمایل به جنس خاصی ندارد، ولی آمارها نشان می‌دهد که در پیرمردان بیشتر دیده شده است. پس از تشخیص این بیماری وسایلی نظیر ذره‎بین و عینک‎های مخصوص در اختیار بیماران قرار می‎گیرد تا بیماری‏ قابل کنترل‎تر شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل