بازدید 3185

تأثیر بازی‌های فکری رایانه‌ای بر درمان افسردگی

کد خبر: ۴۲۶۷۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹ 18 August 2014
به گفته کارشناسان، بازی‌های فکری رایانه‌ای برای درمان و بهبود وضعیت افسردگی در سالمندان بیشتر از درمان‌های معمولی موثر است.

به گزارش فارس، در مطالعه‌ای توسط کارشناسان آمریکایی و چینی مشخص شد بازی‌های فکری رایانه‌ای در برخی از افراد مسن که مبتلا به افسردگی شدید هستند موجب بهبود وضعیت آنها می‌شود.

افسردگی روی بسیاری از سالمندان اثر می‌گذارد که باید روان درمانی شوند و داروهای ضد افسردگی استفاده کنند؛ با توجه به گفته کارشناسان این درمان‌ها برای برخی از آنها اثر اندکی  دارد؛ داروهای ضد افسردگی اغلب به کندی عمل می‌کنند و اغلب ناقص و نتایج بی‌ثباتی دارند و بهبودی تنها در یک سوم این بیماران رخ می‌دهد.

کارشناسان آمریکایی و چینی برنامه آموزش شناختی کامپیوتر ایجاد کردند و 11 نفر بین 60 تا 89 ساله را به منظور بهبود مهارت‌های یادگیری و حافظه مورد آزمایش قرار دادند.

آنها نتایج به دست آمده را بررسی کردند و در مطالعه دیگر روی 33 فرد مسن به کمک کامپیوتر آزمایشاتی انجام دادند.

«سارا موریموتو» مدیر موسسه روانپزشکی سالمندان در نیویورک نوشته بود: نتایج نشان دادند این نوع آزمایش مغز در کاهش علائم افسردگی موثر است که بیماران به جای 12 هفته با سرعتی زیاد در 4 هفته بهبود پیدا کردند؛ در واقع 72 درصد بیماران بهبودی کامل پیدا کردند و دیگر افسردگی نداشتند.

محققان در یک مطالعه بالینی بیماران مبتلا به افسردگی اعتراف کردند برای تأیید این یافته‌ها باید مطالعات را گسترش دهند و درمان‌های جایگزین برای افسردگی را به اثبات برسانند زیرا این نتایج نشان دادند پیری مغز و عملکرد مجدد حافظه و یادگیری از دست رفته را می‌توان از طریق تمرین زیاد بازی‌های ویدئویی بهبود بخشید همانطور که در آزمایشات مشاهده شد این عملکرد موجب بهبودی کامل می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر