بازدید 66272

به‌زودی پیاده از دریای خزر رد می‌شویم!

ما دوست داشتیم در مقابل هجوم همه اقوام وحشی و اهلی ایستادگی کنیم. در مقابل عراقی‌ها، در مقابل آمریکایی‌ها، در مقابل اسراییلی‌ها و هر متجاوزی که بخواهد به ایران دست‌درازی کند. اما حالا قوم آزتک به ما حمله کرده. اشتباه نکنید، آزتک‌ها منقرض نشده‌اند!
کد خبر: ۴۲۶۶۶۹
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۰ 18 August 2014
نیره توکلی در شهروند نوشت:

در حمله مغول و دیگر اقوام وحشی به ایران خیلی چیزها از میان رفت و به آتش کشیده شد و سوخت و خیلی از مردم کشته شدند، اما خداییش دریای خزر سرجایش مانده بود.  با این حال، ما ایرانی‌ها، که چو ایران نباشد تن ما مباد، هیچ وقت نه اسکندر را می‌بخشیم که می‌گویند تخت‌جمشید را به آتش کشید، نه مغول‌ها را که ایران را تاراج کردند و نه دیگر اقوام بربر و تاتارها را.  ما دوست داشتیم سرزمینمان را حفظ کنیم و آرش جان تیرانداز جانش را بگذارد توی کمان و مرز کشورمان را تا می‌تواند ببرد آن‌ورتر. 

ما دوست داشتیم در مقابل هجوم همه اقوام وحشی و اهلی ایستادگی کنیم. در مقابل عراقی‌ها، در مقابل آمریکایی‌ها، در مقابل اسراییلی‌ها و هر متجاوزی که بخواهد به ایران دست‌درازی کند.  اما حالا قوم آزتک به ما حمله کرده.  اشتباه نکنید، آزتک‌ها منقرض نشده‌اند! منظورم آن قوم آزتک مظلوم و بی‌آزار، که بی‌سر و صدا منقرض شد، نیست. منظورم قوم«آزتَک» است. یعنی قومی که آزش در دنیا تک است. تکِ تک. بدجوری تک. این قوم با درخت پدرکشتگی دارد، با نبات، با دریا، با زمین و زمان.  همه چیز را می‌فروشد و تبدیل می‌کند به برج و مستغلات.  شکر خدا کار و بارشان هم توپ توپ است و کم و کسری ندارند.  در کشورمان هم، برخلاف همه جای دیگر دنیا که جلوی کسب و کار مردم را می‌گیرند و هی قوانین و مقررات بیخودی و دست و پا گیر، مثل مالیات و حریم دریا و جنگل و زمین مزروعی و محدوده منابع ملی وضع می‌کنند و هی سنگ محیط‌زیست و میست به سینه می‌زنند، آزادی کامل وجود دارد که قوم «آز تَک» بتواند نان دربیاورد.  از آب و کوه و دریا. 

حالا من کجا خوردم به پست این قوم آز تک. خدمتتان عرض کنم که چند روز پیش پیامکی دریافت کردم حاکی از این‌که تعداد محدودی از برخی سوییت‌های سلمانشهر (متل قو)، به فروش می‌رسد. از سر فضولی زنگ زدم ببینم متری چند. آقایی که گوشی را برداشت، خیلی محکم و با اعتماد به نفس حرف می‌زد.  خوشحال شد که صدای خانمی را از این طرف می‌شنید.  فکر کنم که چون لابد معروف است به این‌که خانم‌ها سوییت‌خرهای بهتری‌اند و لابد غش می‌کنند برای سوییت کنار دریا و پنت‌هاوس و از این حرف‌ها. اما قیمتی که گفت الحق خیلی خوب بود.  باورتان نمی‌شود: فقط متری نوزده تومن.  سوییت‌ها هم ٥٠متری بود.  اما من که حساب و کتابم خیلی تعریفی ندارد، باز هم پرسیدم: «یعنی کلش می‌شود چه قدر؟» تعجب کردم که گفت:  «٩٨٠ میلیون».
 گفتم:«آخر متری ١٩ تومان چه جوری می‌شود ٩٨٠میلیون؟»
جواب داد: «عوضش سالی چهار هفته در اختیارتان است.»
گفتم: «چه خوب! ولی من هنوز نفهمیدم که چرا می‌شود ٩٨٠میلیون؟»
گفت: «بقیه ‌سال را برایتان اجاره می‌دهیم و اجاره هم می‌دانید که شبی یک‌میلیون تومان است.»
من هنوز تو نخ این بودم که « چرا یک سوییت ٥٠ متری در شمال، از قرار متری ١٩هزار تومان، می‌شود ٩٨٠میلیون؟»
وی، که فکر می‌کرد لابد خانم‌های سوییت‌خر باهوش‌تر از این حرف‌هایند، ادامه داد:  «٧٠‌درصد اجاره را می‌ریزیم به حسابتان و بقیه مال ماست.»
گفتم: «چه خوب! ولی متری ١٩ تومان چه جوری می‌شود ٩٨٠میلیون؟»
بالاخره از کوره در رفت و گفت:  «خانوم، متری ١٩‌میلیون تومان.»

جا خوردم، اما چون آدم دست و پاداری هستم، زود دست و پایم را جمع کردم و گفتم:  «باریکلا، واقعاً، در سلماس، معدن الماس کشف کردید. هر کی هم از این سوییت‌ها بخرد، جداً منفعت می‌کند.  سالی چهار هفته در کنار دریا، همه‌اش با ٩٨٠‌میلیون تومان.  تا سی چهل‌سال بعد هم سرمایه اولیه برمی‌گردد.»
گفت: «شاعرید؟ سلماس کجا بوده، ما داریم برج می‌سازیم، نه قافیه برای شما.  سلمانشهر، الماس... ، همان متل قو.»
از لجم پرسیدم:  «اقلاً، محوطه‌سازی و دار و درخت دارید؟»
گفت:  «بله، دریا را خشک می‌کنیم و محوطه می‌سازیم.»
خیلی از اعتماد به نفس این آقا خوشم آمد. یاد غول داستان احمد شاملو افتادم که می‌گفت: «دریا را خواهم بلعید. دنیا را خواهم بلعید.»
گفتم: «توی روزنامه‌ها می‌نویسم، همه باید بدانند که شما می‌خواهید دریا را هم ببلعید.  شما غول آزید.  لابد به‌زودی مرز ما با کشورهای شمالی دیگر مرز آبی نخواهد بود. به جای شناکردن و با قایق و کشتی رفتن، با اتوبوس هم می‌شود رفت، چه خوب! عوضش سوییت و هتل تا دلتان بخواهد داریم.»
گفت: «آن قدر توی روزنامه بنویس که باد کنی.»
حالا من دارم توی روزنامه می‌نویسم که باد کنم.
امضا:  نیتا بانوی سوییت‌نخر.

پانوشت: قوم «آز تک» قومی است که دارد خاک تهران را به توبره می‌کشد. زمین‌های زعفرانیه و تجریش و ولنجک را هم همین‌طور. رشته‌کوه البرز را هم دارد عین کیک تکه‌تکه می‌کند و نجویده قورت می‌دهد.  آن طرف کوه البرز، جنگل‌های مازندران را هم.  جنگل که چه عرض کنم، تک‌تک درخت‌های مازندران را.  خلاصه...
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۲۴۸
انتشار یافته: ۸۷
ولمون کن بابا دلت خوشه. دریا میخوام چیکار؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
سلام . واسم خیلی مهمه بپرسی شما بچه کجا هستی و متعلق به کدام قسمت ایران . لطفا جوابم را بدهید .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
نکنه تو هم آزتکی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
این از اون آزتک ها هستش
اي كاش گوش هايي كه بايد حرف شمارابشنوند زنگ خطر رادريابند
پاسخ ها
جیم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
منکه دلواپس شدم
امير
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دلتمردان هم زورشان به آنها نميرسد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
نكته جالب توجه اينكه در اين وانفسا كه دريا را خشك مي كنند، زمينها را مي خورند، جنگلها را آتش مي زنند، كوهها را به محل برج سازي تبديل مي كنند و ميخورند و ميخورند و ميخورند .... بعضي ها به فكر افزايش جمعيت هستند.
كدام نسل آينده، كدام سازندگان وطن. نسل آينده دو دسته هستند يك عده كساني كه بايد بر روي خاكسترجنگلها و زمينهاي خشك شده دريا ها قدم بگذارند و در ميان برجهاي سربه فلك كشيده به دنبال لقمه اي نان باشند و گروه دوم فرزندان و نوادگان كساني كه همين شرايط را سبب شده اند.
شايد اين جمعه بيايد ... شايد
گزارش شما عالي بود. عين حقيقت. ديگر سفر به سرزمين‌هاي شمالي با سفر به شمال تهران خيلي تفاوتي نمي‌كند. لا به لاي برج‌ها گير مي‌كنيد.
از كنار همين رودخانه‌ كرج- چالوس كه مي‌گذريم. بليعدن شروع مي‌شود. ديگر سهمي از تماشاي آن نداريد. دقت كنيد خيلي كه دقت كنيد فقط گاه گاهي صداي ضعيفي مي‌شنويد كه مي‌فهميد آبي جريان دارد.
پاسخ ها
حمیدرضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
خانم توکلی یادش رفت از دره های مابین تهران و کناره دریای کاسپین که توسط هین قوم آز تک ، یاجوج و ماجوج و با کمک مسئولین دولتی منطقه ( دره های فیروزکوه ، دره هراز ، دره لواسانات ، دره هزارچوم و چالوس و ....) بلعیده میشوند یادی بنمایند!!!
درود عالی بود مسولین هم مثل من می خوانند و فقط میگویند عالی بود
سرکارخانم محترم . ما مردم اورمیه سالهاست که پیاده از دریاچه اورمیه عبور میکنیم .
پاسخ ها
جام
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
چه ربطی به قضیه مورد بحث داره خدا میدونه .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
شما چرا درياچه را خشك كرديد؟!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
جناب جام شما واقعا ربط موضوع را متوجه نشدید؟؟؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
واقعا ربطش رو نمیفهمی ؟
بعضی کارهایمان از کارهای آمریکا و اسرائیل فجیع تر است آنوقت خودمان را گول میزنیم می گوییم مسلمانیم!!!!!!!!!!!......
ما میدونیم
بنظرت چه کنیم؟
پاسخ ها
فيروز
| Netherlands |
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
بريم شمال براي عشق و حال.
بزن بريم از اين شهر
اين ديار پر از زهر
اگه زهر نمي خواي
بزن برو به كوه به دشت
ما با یک فاجعه بزرگ روبروییم
فاجعه محیط زیست
فاجعه محیط زیست
خودمون داریم خودمون رو نابود میکنیم

رو به انقراضیم
واقعا" دردناکه ، چرا هیچ کس جلوی این زیاده خواهی که طبیعت سبز شمالمون و نابود میکنه نمیگیره؟چه کسی باید جواب بده؟
در ضمن قلم و نگارش نویسنده خیلی زیبا بود،با
سپاس از ایشون.
واقعا درد دارد. کو گوش شنوا؟؟؟!!!!
وای بر ما
سخت گیری دریا بر مردم و در اختیار نبودن دریا برای مردم باعث حدیث ویلا کتار دریا شده!!! چند سال دیگر مردم را به دریا راه نمیدن!!!! چون خصوصی میشه
درود به شرفت بانو
هزاران آفرین بر این خانم نویسندة با ذوق و طناز. و سپاس از تابناک برای گزینش و درج آن.
خواهرم از دل مانوشته ای دیروز توتابناک میخوندم که آقای بیلگیس وزاکربرگ دونفرپولداربدنبال درمان بیماریهای ناعلاجند واقعا برای خودم متاسف شدم خدایا چرادرکشورمن اکثرسرمایه داران بجای خدمت به کشورمایه شکست کشورنددست آخرم کارشون که باایران تمام شدپولاشونوبرمیدارندازاین مملکت میرن.باشماهاهستم چقدرعمرمیکنید؟آیامال دنیااینقدرارزش داردکه برای بدست آوردن آن همه قواعدزندگی و انسانیت رالگدمال کنید.
خیلی خیلی خندیدم اما خنده تلخ تلخ تلخ تلخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
واقعا ناراحت کننده اس
جمعیت زیاد این پیامد ها را هم دارد . تو کویر که نمیشه رفت زندگی کرد . میشه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
شما دوبی رفتی یه سر ؟؟؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
ربطی به جمعیت نداره جانم
ربط به پول زیاد بادآورده داره که اصلا بلد نیستن درست خرجش کنن و ویلا زیاد می کنن.
ربط به یه عده آدم از نژاد سودجو داره که تازگی ها خیلی زیاد و معروف شدن. اصلا تازگی ها هر جا پا میذاری یه سودجو هست. با استفاده از تشبیه هومن برق نورد در سریال دودکش: اینطوری که سودجو ها سراسر کشور رو پوشش می دن بازیکنان بارسلونا نمی تونن زمین رو پوشش بدن!!
بخور بخوره
فکر میکنین یه نفر از پشت کوه با یه کیسه پول اومده بدون محاسبه همه چیز اینکارو میکنه؟
نه خواهر من، پشتش شهردار هست بخشدار هست اداره آب و فاضلاب هست اداره برق هست محیط زیست هست آب هست هوا هست شرخرای محترم هستن، فقط مردم بیچاره نیست که اونا هم جرأت اعتراض ندارن. البته تابناک هم هست که جرأت چاپ نداره.
کو گوش شنوا ؟!
حالا هی بگید جمعیت باید بشه 200 میلیون!!!!!!!!!!!
بذارید راحت باشیم برجمونو میسازیم کاری هم به کسی نداریم کاری نکنین بریم سراغ ارز و سکه ها!
هموطن سوييت نخر عزيز، ماجراي ما شده ماجراي شتر ، كجايش صاف است.
سال گذشته از ايران خودرو يك سمند خريدم كه 18 بار ظرف كمتر از 9 ماه به تعميرگاه رفت و دست آخر به دليل نگرفتن ترمز در جاده هراز كه نزديك بود به لقا الله بپيوندم كه متاسفانه نشد ، بالاخره فروختمش. امثال گفتم از كرمان موتور بخرم كه نگم بهتره.
آب و برق را صادر مي كنيم ، بعد ميگيم آب كم داريم، كولر گازي استفاده نكنيد برق ميبره ، شير آب داره (البته بجز پالم)، آب نيتروژن داره، هوايي كه بايد نيتروژن داشته باشه سرب داره ، روغن استخون داره ، استخون پوكي داره، بنزين ناخالصي داره ، هوا امواج الكترومغناطيس داره، سبزي سرب داره، برنج راديواكتيو داره، راديو اكتيو تحريم داره، هواپيما و قطار و خودرو داخلي خطر داره...
طرف تو خيابون قير آب ميكنه براي قيرگوني پشتبام، هم دود زمين و آسمونو ورداشته هم آسفالتو خراب كرده ، زنگ زدم به زمين و آسمون از شهرداري تا حفاظت محيط زيست ، لازمه بگم چي جواب گرفتم؟!!!
گفتن تو ارتفاعات ساخت و ساز نشه ، بالاي پارك پرواز خدا ميدونه چه خبره ، اون پياده رو اي كه جنابعالي فرموديد تا كشورهاي همسايه شمالي از همينجا شروع ميشه ، دارن كوهو صاف مي كنن. با اين تفاسير نميدونم چرا جاده تهران شمال ساخته نميشه. فكر كنم بايد بدن دست كساني كه تو كار ساخت و سازن! اونا بلدن چكار كنن.
گویی مملکت به تاراج گذاشته شده یا به مزایده.دریا ،جنگل،آب ،خشکی،خیابان وکوچه ووووووووووو؟!!!
آقا محمد شما که می گید دریا می خواهیم برای چی این ها از نعمت های خوب خداست که باید برای ادامه زندگی باشد ، این قدر خنثی نباشید ، قصد جسات ندارم ولی همین طرز تفکر ها بود که باعث تخریب لایه ازون شد و گرمای هوا خشکسالی بی آبی و بسیاری حوادث دیگر را ما باعث شدیم بله دوست عزیز خشکی دریا برابراست با ویرانی جنگل ها خشکی رودها و ... این ها اکوسیستم های طبیعی و لازم در آفرینش خدای مهربان است که نبود هر کدام تخریب دیگری و در نهایت فاجعه انسانی در پی دارد.
دیگه ایران و ایرانی بودن افتخار نیست...... هیچ کجای دنیا اینقدر بی در و پیکر نیست....... از زمانی که هامون خشک شد و دریاچه رضاییه به کویر تبدیل شد و زاینده رود خشک شد و جنگلها بیابان شد و چاهها و قناتها بی آب شدند باید میدونستیم که نوبتی هم باشه نوبت دریاست که خشک بشه!!!!!!
وقتی به خداوند اعتماد نمی کنیم و از آینده می ترسیم و با ساختن سدها دل خوش می کنیم ه آب ذخیره داریم و مانع نفوذ آب به سفره های زیرزمینی می شویم بارندگی کم می شود و محاسباتمان به هم میریزد قدیمتر گاز سوخت اصلی نبود و مردم هم فکر امروزشان را برای آینده خراب نمی کردند چون میدانستند خدا روزی رسان است . نسل امروز را برای مصرف در تنگنا و دلهره می گزارند که برای نسل آینده بگزارید مگر ما روزی نسل آینده را میدهیم . همین تفکرات است که غضب خداوند را در پی دارد و باعث بی برکتی منابع موجود می شود .
با تشکر از گزارش شما،انشاءا... به گوش مسئولین محترم برسد.
واقعا متاسفم . در ایران کمر همت به نابودی طبیعت بسته اند . خدا به این سرزمین رحم کنه .
گوش اگر گوش تو و ناله اگر ناله من انچه بجایی نرسد فریاد است بانوی دوستدار طبیعت کو گوش شنوا بیا گردنه حیران را ببین .مسیولان گیلان خوابند کاش گردنه حیران را به اردبیل میدادند تازمینخواران میفهمیدند...
فقط اعدام
اعدام همه برجها
اعدامن دریا
............
.....
..
نگویید دریای خ ز ر بگید دریای مازندران یا کاسپین
تو این کشور کسی صدایم را نمی شنود. می شنونند اما وانمود می کنند کرند.
من خیلی خوشحالم که انگلیسی ها آثار تاریخی مارو بردن خصوصا منشور کوروش رو چون اگر در کشور ما بود تا الان چند دست چرخیده بود و معلوم نبود چه بلایی سرش میومد. حداقل دولت انگلیس با کسی درباره آثار تاریخی و منابع طبیعی شوخی نداره و محکم و استوار جلوی متخلف رو میگیره .
اگر هم جلوي اينكار را بگيرند يك عده ميگويند در ايران نميشود كاري كرد!!! اين كشور جاي زندگي نيست!! جوانها بيكار شده اند!!! و ....
دوست عزیز هرکسی که نوشته شما رو بخواند دلش کباب میشود ولی کو همتی که بتواند جلوی این زمینخواری ها رو بگیرد........
دریاچه ارومیه را خشکاندیم . حالا خزر هم روش چه فرقی می کند ما که در لحظه ها زندگی می کنیم و آینده رو نمی بینیم
خواهشمند است مسئوولین به همین 75 میلیون نفر تربیت شده از نوع آزتک رضایت دهند و گرنه کجا آنها را جا دهیم و آب برایشان بیاوریم ، دریاچه ارومیه خشک شد ، زاینده رود خشک شد ، بیشتر روستاها با تانکر آب می برند و ..... و فکری به حال محیط زیست کنیم ، رسانه فقط جای تبلیغ پفک نمکی نیست، برای با سوادی و آگاه کردن مردم و لزوم یاد گرفتن زندگی در این شرایط جدید و حفظ محیط زیست نیز بدرد می خورد.
از این سرمایه داران مالیات بگیرید مالیات بگیرید مالیات بگیرید مگر اینکه کارآفرینی کنند و برای محیط زیست کاری انجام دهند اما همه چیز برعکس است.
چون نیک نظر کرد چر خویش در آن دید
گفتا: زکه نالیم که از ماست که برماست!
مشکل خودمون هستیم و هیچ
حالا نوشتيد و اين سايت هم درج كرد فكر مي كنيد اينها بيدي هستند كه با اين بادها بلرزند . كي به حرف و درد دل منو شما گوش مي كند . لطفا كليپ سخنان وزير نفت در مورد بخور بخورهاي دولت قبل با بابك زنجاني را ببينيد و بشنويد تازه اين يكي از هزار است.ولي باز هم احسن كه دم فرو نميبنديد و در حد توان خود جلوي اين آز تك ها مي ايستيد احسنت . تابناك درج كن خانم نويسنده بخوانند
تو رو خدا یکی هم به فکر زاینده رود باشه
دیگه اسمشو گذاشتن کویر زاینده رود...
حالا نوشتيد و اين سايت هم درج كرد فكر مي كنيد اينها بيدي هستند كه با اين بادها بلرزند . كي به حرف و درد دل منو شما گوش مي كند . لطفا كليپ سخنان وزير نفت در مورد بخور بخورهاي دولت قبل با بابك زنجاني را ببينيد و بشنويد تازه اين يكي از هزار است.ولي باز هم احسن كه دم فرو نميبنديد و در حد توان خود جلوي اين آز تك ها مي ايستيد احسنت . تابناك درج كن خانم نويسنده بخوانند
با توجه به الودگی محیط زیست و مواد غذائی و اب و هوا لطفا از خوردن و اشامیدن و نفس کشیدن خودداری کنید تا سالم وسلامت و زنده بمانید
با سلام از اونجاي كه تابناك دوستدار محيط زيست زياد داره بهتر يه سرى به زمينهاي حاشيه مرداب انزلي كه بعد از زدن كمربندي معرف انزلي باعث خشكي مقدار زيادي از تالب شده بزنيد تا متوجه بشيم باجه سرعتي دارن زمينارو به اسم شركتهاي مثل ،،،،،،،، سند زدن،ادرس انزلي روستاي تربكوده ١٠٠٠ هكتار يه روزى اونجا محل جراى هزاران دام براى فصل كم ابى بود
ما فكر مي كنيم كه آمريكا و اسرائيل قراره به ما حمله نظامي كنن.
اما نمي دونيم كه اونا خيلي وقت حمله را شروع كردن فقط ما حاليمون نيست.
شما نگاه كنيد ناسا چند سال پيش اعلام كرد خاورميانه بزودي دچار بحران خشكسالي ميشه. درسته كه زمين داره گرم ميشه اما فقط خاور ميانه بايد دچار كم آبي بشه؟
تازه اين يكي از صدها حمله اي كه به ما شروع كردن حالا شما سونامي سرطان به علل مختلف،‌ از بين رفتن محيط زيست توسط عوامل طبيعي و انساني، درجا زدن صنعت به علل مختلف، ازبين رفتن كشاورزي، سونامي فساد، كاهش زاد و ولد، افزايش مرگ و مير، افزايش اختلافات قومي، كاهش ذخائر نفت و گاز و.... در نظر بگيرن و وضع مملكت را در 50 سال آينده در نظر بگيرين. البته يادمون باشه اونائيكه ما هميشه به عنوان دشمن ازشون ياد مي كنيم هميشه برنامه بلند مدت دارن و به فكر 50 تا 100 آيندشون هستن.
واقعا" دردناکه ، چرا هیچ کس جلوی این زیاده خواهی که طبیعت سبز شمالمون و نابود میکنه نمیگیره؟چه کسی باید جواب بده؟
در ضمن قلم و نگارش نویسنده خیلی زیبا بود،با
سپاس از ایشون.
نادان ، طبیعت خراب کنیم که می خواهیم ویلا برای عشقو حال یکسری خاص بسازیم ،
متاسفانه بعد از سی سال شاهد رمین خواری رانت خواری نابودی فضای سبز تراکم جمعیت در استان تهران فقر ناشی از مهاجرت روستانشینان به شهر ها برای بدست آوردن رفاهی که حقشان است وبا آباد کردن روستا باید به سهمشان از رفاه اجتماعی میرسیدند و.......هستیم مثلی هست که میگوید سیبی که از درون کرم بگذارد دیگر احتیاج به دشمن بیرونی نیست پس حق نسلهای آینده چه میشود؟
باید جمعیتی برای دفاع از محیط زیست تشکیل شود وگرنه شاهد فاجعه در کشور میباشیم
من یه سوئیت دارم ارزونتر حساب میکنم ... هرکی میخواد بگه!!!هرچی حیاط بخواد براش میسازم.خخ
توی تمام دنیا یه چیزی هست به نام حریم رودخانه,حریم دریاچه و حریم ساحل دریا.تو ایران با پول میشه همه حریمها رو شکست و مال خود کرد!
قلم بسيار شيوايي داريد.
حرف دل زدي ممنون، تنها فضاي سبز آذربايجان جنگل هاي تنك ارسباران است كه گه گاهي دلمان را شاد مي كرديم ما هم تفرج گاه ، حياط وحش، رودخانه و جنگل داريم دو هفته پيش 15/5/93 گذرم به اين خطه زيبا افتاد آه از سر در آمد كجايند متواليان ،دولت ،نهاد ها . اين همه ويلا در عرض يك سال ، ارسباران نابود شده است جنگل هاي وينق، ايلانكش ، يوسفلو، حيدر آباد، ستن، عاشقلو ة گرمناب واي گرمناب واي چه اوضايي ، اينالو ، آلاجوجه ،جانانلو ..........به خدا يكسال نخواهد گذشت تنها زيباي آذربايجان توسط اين قوم آزتك ويران خواهد شد.درياچه اروميه با تمام خاطراتش نابود شد لااقل در مورد ارسبارن چاره اي بانديشيد چرا براي خوشگذراني يك عده مفت خور پولدار بيت المال با همه زيبايي هايش و به نام (.....) عزيز نابود مي شود.
شما تا وقتی به دریای کاسپین بگی دریای خزر ( برگرفته شده از یه قوم وحشی ) معلومه باید در آینده با پیاده رد بشیم از دریا !
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
دریای خزر

متنتون خیلی گستاخانه بود نژاد پرستانه بود حیففففففففففففففففففف
ما همگی شدیم اهل کوفه، واقعیت را می دانیم و هیچ اقدامی انجام نمی دهیم. منفعل شده ایم. منابع طبیعی و سرمایه های ملی تو روز روشن توسط یک عده سودجو و سوداگر دارند نابود می شن. می گیم به ما چی. ولی باید بگم دودش تو چشم همه ما میره وتاوانشو همه ما باید پس بدیم!
خوب بود. مسئولین هم مثل همیشه رسیدگی میکنند!!!!
اینها همش از کمبود جمعیت است اگر تا 20سال اینده جمعیت دوبرابر بشه که به سه برابر هم میرسه و منابع اب شیرین زیر زمین تمام بشه اب شیرین کن میاریم و اب دریاچه را شیرین میکنیم و اونوقت هم راهت تر میشه برج و ویلا ساخت و اینقدر هم برامون خرج نداره چون بزودی ایران پراز کویرنورد میشه
این مجوزها را کی میده؟
من سال 76 مرزن آباد سرباز بودم - سال پیش که داشتم می رفتم اردبیل از چالوس رد شدم خیلی عوض شده بود دیگه صفای اون قدیما رو نداشت- دلم خیلی سوخت چالوس 76 کجا و چالوس 92 کجا در عرض 16 سال کل تغییر کرده بود
سلام و درود خوب بود هم قشنگ نوشتید هم مساله قابل پرداختی است . ولی افسوس که گوش شنوایی نیست.
مملکت ازتکها -کشور بی قانون و قانون بی پشتوانه -بیچاره قانون....................
دیگر اقوام وحشی به ایران ؟ یعنی چی؟
إيراني در مملكت خود غريب است. إرزو داشتم لااقل ١٠ يا ٢٠ كيلومتر إز سواحل درياي خزر را اختصاص مي دادند به ملت تا قدم مي زديم، روي نيم كت مي نشستيم ، خوراكي مصرف مي كرديم. اما هزار افسوس هر جاي شمال مي روي به دور دريا ديوار بي نام و نشان كشيده اند.
وقتی همه خواب بودیم!!!!
زمين هاي بالاي 1800 متر ولنجك به سرعت باد تبديل به برج هاي 20 طبقه ميشوند و مسوولين شهرداري هم با بي تفاوتي اعلام ميكنند كه اينها از ماده 5 استفاده كرده اند!!!!
دریای آلوده و ترافیک سرسام آور وگرانی کالاها متری یک تومن نیز زیادشان است
ديروز از وسط درياچه اروميه پل شهيد كلانتري رد ميشديم در طي مسير درياچه از درد گريه ميكردم مسافران شهرهاي مختلف در حين رد شدن پياده وبا افسوس محو تماشاي جان دادن اين درياچه نمك بودن ديگه فقط جاي عميقش يه كمي آب داره كه اون هم ازبس نمك داره مازسفيدي مثل قطب پوشيده از برف به نظر ميامد مردم خيلي متاسف بودن كه دولت ما با عدم مطالعه برروي اين درياچه پلي زد وعامل ازبين رفتن طبيعت خدادادي شد وبعد هم سدهاي فراواني روش ايجاد كرد بدون اينكه به عاقبت اين كار فك كنه اما كو گوش وچشم شنوا كه ما همه چيز را مثل موش آزمايشگاهي نگاه مي كنيم
قبلا سیستان فردوس سبزی بودبا دریاچه ای پر از اب ولی امروز با خشک شدن دریا ان فردوس تبدیل به جهنمی از طوفان شن شده که برسرمردم فرود میایدوپدیده مهاجرت را به ارمغان اورده اینها همه نتایج دست اندازی به طبیعت است
سلام شمال کشور را برج ساز ها تخریب کرداند مرکز کشور را معدن دار ها تخریب دارند خوشحالیم وزارت منابع طبیعی و000داریم ای ملت همه کشکه پپپپپپپپپپپپپپپپپپپول کجاست نسل بعد برن از چین منابع طبیعی بیاورند
این معوقات بانکی که گرفتند و پس نمیدند باعث و بانی این مسایل است اینا با پول ملت این کارا را میکنند و خودشان پول پارو میکنند.خدایا فریادرسی نیست خودت ما را دریاب
عالی بود خانم نیتا
هم از لحاظ نگارش و هم از نظر احساس مسئولیت . موفق باشید
نه آز تكيم نه از اين سر كاريها خوشمون مياد اما اينجا قانون جنگله هر كي هركيه طرف دانشگاه ابرقو الكي يه مدرك گرفته شده رسمي شركت نفت با پارتي بازي منم دانشگاه دولتي هم پولش و نداشتم بليط و كتاب و مانتو و .... بخرم با قالي بافي خرج تحصيلم و جور كردم مدرك گرفتم و بي كارم هر 10 سال هست دنبال كارم ميگن كار نيست حالا درياي خزري كه تا حالا تو عمرم نديدم رو غصه اش رو بخورم
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل