بازدید 7177
۶

شلیک اشتباهی به دوست در شکار آهو

کد خبر: ۴۲۶۶۱۱
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲ 18 August 2014
شلیک اشتباهی شکارچی آهو در اعماق جنگل‌های «فریم» کیاسر جان دوستش را گرفت.

به گزارش ایران، این حادثه هنگامی رخ داد که قربانی حادثه همراه دو تن از دوستانش برای شکار به جنگل‌های اطراف ساری رفته بودند.

بنابر این گزارش، سه مرد جوان با استفاده از تاریکی نیمه شب به عمق جنگل‌های اطراف مرکز استان مازندران واقع در منطقه فریم کیاسر رفته بودند.

این سه شکارچی جوان که از ساکنان منطقه روستای تلاوک دودانگه هستند در تاریکی شب به کمین آهو نشسته بودند که با دیدن طعمه یکی از آنها به سمت حیوان وحشی نشانه رفته و ماشه سلاح شکاری‌اش را چکاند.

 شکارچی جوان در حالی که به انتظار افتادن شکارش بود با فریاد‌های دلخراش دوستش دانست که حادثه ناگوارتری رخ داده است. عامل شلیک وقتی همراه دوستش به محل صدا رفت در کمال تعجب با پیکر خون آلود دوستش در حالی روبه‌رو شد که گلوله به ناحیه شکم وی اصابت کرده بود.

دو مرد جوان که وضعیت دوست خود را خطرناک می‌دیدند بسرعت او را به بیمارستان انتقال دادند اما تلاش‌های تیم پزشکی بی نتیجه ماند و او در آغوش مرگ فرو رفت. با مرگ این پسر جوان، پرونده‌ای در اداره آگاهی مازندران تشکیل شد و رسیدگی درباره علت و چگونگی وقوع حادثه در دستور کار قرار گرفت.

در همین راستا پزشکان قانونی پس از بررسی و مطالعه روی جسد قربانی حادثه که «عادل کاوه» نام داشت علت مرگ را اصابت ساچمه‌های شلیک شده به ناحیه حیاتی اندام قربانی حادثه اعلام کردند.

 «علی کلانه» محیط‌بان سابق پناهگاه حیات وحش دودانگه در این باره گفت: این ۳ نفر شکارچی غیرمجاز به صورت شبانه و به قصد شکار شوکا وارد جنگل‌های منطقه دودانگه شده شده بودند که به علت تاریکی هوا دو نفر از آنان اشتباهی به سمت نفر سوم شلیک کرده و وی را به قتل می‌رسانند.

وی افزود: شکارچیان با تقلید صدای شوکا، به راحتی این گوزن کوچک را در هر نقطه‌ای از جنگل به سمت خود کشیده و به محض حضور شوکا حیوان را هدف قرار می‌دهند. بنابراین شکارچیان در تاریکی هوا نیز در نقطه‌ای بدون حرکت نشسته و با کمک برگ درختان صدای شوکا را تقلید می‌کنند. پس از دقایقی شوکا از لابه‌لای پوشش انبوه جنگل در مقابل شکارچی ظاهر می‌شود. در این حادثه به احتمال فراوان شکارچیان پس از تقلید صدای شوکا آماده حضور حیوان و شلیک به سمت آن بوده‌اند اما به دلیل تاریکی هوا صدای تحرک نفر سوم را با صدای حرکت شوکا اشتباه گرفته و به سمت وی شلیک کرده‌اند.

شکارچیان در این حادثه که به دفعات اقدام به شکار غیرمجاز گونه‌های نادری چون مرال، شوکا و قرقاول کرده‌اند بارها تحت تعقیب محیط‌بانان قرار گرفته و هربار به نوعی موفق به فرار از دست مأموران شده بودند.

محیط‌بان سابق پناهگاه حیات وحش دودانگه در ادامه گفت: عامل اصلی قتل دقیقاً یک سال قبل در مردادماه ۹۲ توسط من و همکارانم در جنگل تعقیب و به همراه یک سلاح شکاری تک لول که متعلق به پدرش بود، دستگیر شد.

 علی کلانه گفت: در آن زمان به پدر این شکارچی که برای وساطت و آزادی پسرش به پاسگاه محیط‌بان مراجعه کرده بود گفتیم حمایت بی مورد وی از عمل غیرقانونی پسرش منجر به ایجاد دردسرهای بزرگتری در آینده برای او و خانواده‌اش خواهد شد که متأسفانه در نهایت اقدامات شرورانه‌ این فرد حدوداً ۳۲ ساله منجر به مرگ یک جوان دیگر شد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱
انتشار یافته: ۶
خدا رحمت كند شکارچی مقتول را ولى وقتى اقدامات سختگيرانه در مورد شکارچیان غير مجاز وجود ندارد و به راحتى ازاد ميشوند، خود طبيعت اين نابود كنندگان حيات وحش را تنبيه ميكند، از قديم ميگفتند كه شکارچی اخر و عاقبت خوبى ندارد.
آخه اين چه كاريه, هر كي يه اسلحه برداشته يا تو جنگل پرنده و حيوان شكار ميكنه يا تو شهر آدم! مردم چشون شده!؟؟؟!
به درک! لعنت الله علیه!
خدا رحمتش کنه.
از شما هم بابت آموزش نحوه شکار شوکا تشکر میکنم.
خود کرده را تدبیر نیست...
خدا جای حق نشسته
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر