بازدید 3969

تامین اعتبار 45 طرح در کیش بدون فروش زمین

کد خبر: ۴۲۶۵۳۲
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰ 17 August 2014
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش :پس از30 سال اعتبار بیش از 45 طرح عمرانی کیش بدون فروش زمین تامین شد مهندس مونسان با اشاره به فروش زمین به عنوان تنها راه درآمد زایی درکیش در30 سال گذشته گفت : با ایجاد درآمدهای پایداراعتبار بیش از 45 طرح عمرانی درکیش بدون فروش زمین تامین شد.

به گزارش پارسینه، مهندس مونسان در تشریح فعالیت های این سازمان دردوره مدیریت وی گفت: در این مدت 25پروژه به بهره برداری رسیده و43 پروژه نیزدرحال احداث است وبیش از چهار هزار و 800 میلیارد تومان سرمایه گذاری جذب شده که بخش اعظمی از این سرمایه گذاری با محوریت گردشگری بوده است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش رسیدن این سازمان به درآمدهای پایدار را یکی از اهداف خود برشمرد و افزود: در حالی در 30 سال گذشته واگذاری زمین عمده ترین راه درآمد سازمان منطقه آزاد کیش بوده، امروز بدون فروش زمین توانسته ایم بیش از 45 طرح عمرانی را تامین اعتبار کنیم.

مونسان به برنامه ریزی های انجام شده برای افزایش جذابیتهای گردشگری کیش مانند نمایش تری دی مپینگ در کشتی یونانی اشاره و تاکید کرد: باید بر جذابیتهای جزیره کیش افزوده شود و در این مسیر طرحهای خوبی به مرحله اجرا خواهد رسید.

وی به رشد 4 درصدی ورود گردشگران ازمسیرهوایی در5 ماهه نخست امسال درمقایسه با مدت مشابه درسال گذشته اشاره کرد و گفت: میزان مسافران ورودی به جزیره کیش درمجموع دردوبخش هوایی ودریایی حدود یک درصد رشد داشته و در عین حال شاهد افزایش کیفی مسافران و گردشگران کیش نیز بوده ایم به نحوی که در تعطیلات نوروزی امسال کمتر شاهد مسافرانی بودیم که در کمپ های چادری اقامت داشته باشند.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه بر افزایش نظارت بر حوزه گردشگری خبر داد و گفت: هتل ها و رستوران ها و دیگر مراکز ارائه خدمات گردشگری به شدت تحت نظارت هستند تا شاهد  رضایت حداکثری مسافران و گردشگران باشیم.

مونسان همچنین نظارت بر کیفیت کالاهای وارداتی به جزیره کیش را یکی از اقدامات انجام شده توسط سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد و گفت:  نظارت کیفی بر محصولات ورودی به جزیره کیش به ویژه در حوزه سلامت و آرایشی و بهداشتی تشدید شده و تلاش شده است که با جلوگیری از اختلاف قیمت درعرضه اجناس و کالاهای کم کیفیت چینی با سرزمین اصلی زمینه نارضایتی گردشگران و مسافران از کیش به حداقل برسد.      

وی در ادامه سخنانش کیش را نمادی از یک جزیره سبز دانست و گفت: استفاده از انرژی های بادی و خورشیدی در دستور کار قرار گرفته وبه عنوان گام نخست روشنایی  معابر کیش با استفاده از انرژی خورشیدی تامین می شود.

مهندس مونسان با اشاره به افزایش بیش از 50 درصدی ظرفیت تولید برق در نیروگاه کیش گفت: با راه اندازی دو واحد نیروگاهی با ظرفیت 75 مگاوات مشکل تولید برق در کیش تا سال 1395 مرتفع شده است.

وی با بیان اینکه کیش مانند سرزمین اصلی به شبکه سراسری متصل نبوده و در زمان بروز مشکلات و تعمیرات به ناچار شاهد قطعی برق خواهد بود گفت: برای رفع این مشکل کلنگ احداث   دومین نیروگاه کیش با حضور مهندس ترکان در جنوب جزیره به زمین زده شد و در مدت زمان کوتاهی به تدریج به ظرفیت تولید برق افزوده خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش به اتلاف 47 درصدی آب به دلیل قدیمی بودن سیستم لوله کشی  در کیش اشاره کرد و گفت: با اصلاحات انجام شده در شبکه آبرسانی میزان اتلاف آب به 37 درصد کاهش یافته و در تلاش هستیم این میزان به 27 درصد که میزان معمول در سطح کشوراست کاهش پیدا کند.

مهندس مونسان همچنین به روند احداث تصفیه خانه 10 هزار متر مکعبی فاضلاب اشاره کرد و گفت: با بهره برداری از این تصفیه خانه در هفته دولت هفت هزار متر مکعب آب پسماند استحصال شده در اختیار فضای سبز قرار می گیرد و امکان افزایش دو برابری فضای سبزدر جزیره مهیا می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش همچنین درخصوص  اقدامات انجام شده در بندرگاه کیش افزود: ترمینال مسافری بندرگاه کیش که قرار بود نوروز سال 94 به بهره برداری برسد با تلاش شبانه روزی، نوروز 93 با زیربنایی به مساحت 12 هزار مترمربع و با ظرفیت پذیرش سالیانه یک و نیم میلیون مسافر به بهره برداری رسید ونگرانی های ترددمسافران از مسیر دریایی رفع شد.

مهندس مونسان با بیان اینکه هم اکنون بندرگاه کیش با وجود سه پست اسکله 12 هزار تنی امکان پذیرش کشتی های با ظرفیت حداکثر 5 هزار تنی را دارد به اجرای عملیات لایروبی بندرگاه کیش اشاره کرد و گفت: با اتمام اجرای این عملیات امکان پذیرش کشتی های 12 هزار تنی در راستای رونق تجارت در کیش فراهم می شود.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: لایروبی بندرگاه کیش توسط بزرگترین لایروب کشور پس از یک وقفه کوتاه به دلیل اعزام اجباری این پیمانکاربه ماموریت فوری وزارت نفت در منطقه کنگان بزودی دوباره از سر گرفته شده و تا پایان شهریور با اتمام لایروبی پهلوگیری کشتی هایی با ظرفیت 12 هزار تنی در بندرگاه کیش میسر خواهد شد.

وی اظهار داشت: با تکمیل بندرگاه 12 هزار تنی از واسطه گری بنادر امارات برای ورود کالاهای اساسی به کیش بی نیاز می شویم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه اظهار داشت: قرارداد اسکله 35 هزار تنی کیش نیز هفته آینده منعقد و عملیات اجرایی آن به زودی آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش در ادامه با بیان این که تجهیزات پیشرفته بندری نیز به زودی در بندرگاه کیش مستقر خواهد شد، افزود: مسیر قسمت های تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری از مصالح ساختمانی در بندرگاه نیز از هم جدا شد و بازوی اسکله شرقی تبدیل به مکان تخلیه و بارگیری مصالح ساختمانی و شن و ماسه شده است.

 وی در ادامه به احداث ترمینال جدید فرودگاه کیش اشاره کرد و گفت: با اتمام این پروژه با زیربنای 40 هزار متر مربع در کنار ترمینال فعلی فرودگاه ظرفیت پذیرش مسافر با پیش بینی افق 15 سال آینده به چهار و نیم میلیون مسافر افزایش پیدا خواهد کرد.

مهندس مونسان در خصوص سایت بازیافت نخاله های ساختمانی در کیش که قرار است در هفته دولت به بهره برداری برسد گفت: انتقال نخاله های ساختمانی به خارج از جزیره با توجه به رشد فعالیت های عمرانی در کیش تبدیل به معضل بزرگی در بندرگاه شده بود که با افتتاح سایت بازیافت نخاله های ساختمانی این مشکل مرتفع می شود.

وی این پروژه را درکشور منحصر به فرد دانست و گفت: بازیافت نخاله های ساختمانی در کیش می تواند نمونه و پایلوتی برای سرزمین اصلی باشد.  

 مدیرعامل سازمان منطقه آزادکیش در ادامه به سایت بازیافت زباله در کیش اشاره کرد و گفت: با اجرای طرحی جدید که طی هفته آینده اطلاع رسانی خواهد شد مشکل این سایت که مساحت زیادی از زمین های ارزشمند کیش را تبدیل به منظره ای نامناسب کرده، برطرف می شود.

مهندس مونسان در ادامه با اشاره به احداث پارک شهر در مدت زمان کوتاه گفت: بازپس گیری زمین واگذار شده پارک شهر و احداث این پارک در کمترین بازه زمانی یکی از اقدامات قابل توجه بود که خوشبختانه در حال حاضر مورد استفاده و استقبال خانواده های کیشوند قرار گرفته است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش درخصوص احداث پارک خانواده در غرب جزیره گفت : پس از افتتاح پارک شهر و استقبال خوب کیشوندان از این پارک، نیاز به ایجاد پارک مشابهی در منطقه میرمهنا نیز احساس شد که این مجموعه نیزدر هفته دولت به بهره برداری می رسد.

وی فعالیت خانه فرهنگ در پارک خانواده را یک امتیاز برای آن دانست و افزود: این پارک با تمام ویژگی های پارک شهر و با امکانات دیگری همچون دو آبنما همراه با رود خروشان، زمین بازی، رینگ دوچرخه سواری ، آمفی تئاتر، بازارچه بانوان و فضای سبز به بهره برداری می رسد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار