بازدید 2019

بررسی وقایع "فرگوسن" در کمیسیون امنیت ملی

کد خبر: ۴۲۶۴۹۷
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰ 17 August 2014
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی از برررسی وقایع شهرفرگوسن آمریکا در کمیسیون متبوعش خبر داد و گفت: از مجامع بین‌المللی انتظار داریم برای دفاع از حقوق انسان و حقوق بشر در قبال رخدادهای این‌روزهای آمریکا که کمتر از جنایت نیست، سکوت نکنند.

سید حسین نقوی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم با اشاره سرکوب اعتراض مردمی در شهر فرگوسن و یکصد شهر دیگر آمریکا توسط نیروهای ضدشورش آمریکا، گفت: برخوردی که در آمریکا با سیاه پوست‌ها صورت می‌گیرد، مصداق تبعیض نژادی و نقض حقوق انسانی است.

وی با بیان اینکه در جلسه کمیسیون امنیت ملی، برخورد خشن پلیس با معترضان مورد بررسی قرار خواهد گرفت، گفت: از مجامع بین‌المللی و نهادهای حقوقی انتظار داریم برای دفاع از حقوق انسان و حقوق بشر در قبال رخدادهای این‌روزهای آمریکا که کمتر از جنایت نیست، سکوت نکنند.

نقوی تبعیض نژاد در آمریکا را تکرار آپارتاید توصیف کرد و گفت: ما در حمایت از حقوق انسان‌ها و حقوق سیاست‌ پوستان خود در کنار مردم آمریکا می‌بینیم چرا که هرگونه تبعیض نژاد را خلاف حقوق بشر و اخلاق می‌دانیم.

به گزارش تسنیم، این روزها شهر فرگوسن در ایالت میسوری آمریکا شاهد تظاهرات‌های روزانه است. این تظاهرات‌های بی‌سابقه به خاطر کشته شدن یک نوجوان سیاه پوست به دست پلیس این شهر برگزار می‌شود و در آن، سفید پوستان نیز که راهی برای بیان اعتراض پیدا کرده‌اند، در کنار سیاه پوستان به تبعیض در کشورشان اعتراض می‌کنند.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر