بازدید 3121

زن را باید در خانواده به عنوان مادر تعریف کرد

کد خبر: ۴۲۶۴۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷ 17 August 2014
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: زن را باید در خانواده به عنوان مادر تعریف کرد حتی اگر خودسرپرست باشد.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام میثم امرودی در نخستین گردهمایی مراکز دولتی، عمومی و مردم نهاد در حوزه زنان سرپرس خانوار افزود: ستون وسط خیمه زندگی زن است و مطالعات نشان داده اگر به هر دلیلی پدر از دست رود امکان متلاشی شدن خانواده نسبت به زمانی که مادر در خانواده حضور ندارد کمتر است.

وی با اشاره به جمعیت زنان ایران اظهار کرد: لازم است در توزیع امکانات عدالت وجود داشته باشد این در حالی است که بسیاری از امکانات فراهم شده مردانه است بنابراین لازم است امکاناتی ویژه بانوان فراهم آوریم و آنان حق دارند بدون حجاب در بوستان‌ها قدم بزنند. بنابراین در شهر تهران پنج بوستان بانوان ایجاد شده است.

امرودی تاکید کرد: هنگام صحبت کردن با یک زن باید به هویت انسانی او توجه کنیم نه به جنسیتش چون هویت انسان مهم است.

وی با بیان اینکه لازم است نگاه مولد به زنان داشته باشیم، اظهار کرد: درصد زیادی از افراد فعال در سراهای محله را زنان تشکیل می‌دهند، آنان می‌توانند بسیاری از مشکلات خود را حل کنند.

وی با اشاره به راه‌اندازی خانه‌های تسنیم، گفت: زمانی که زنان در مکان‌هایی مانند خانه‌های تسنیم مشارکت بیشتری داشته باشند طلاق کاهش و جلسات روضه افزایش می‌یابد و آنان با مشارکت می‌توانند مشکلات یکدیگر را بهتر حل کنند. بنابراین نه تنها زندگی خود بلکه زندگی دیگران را اداره می‌کنند.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران به نقش سازمان‌های مردم نهاد اشاره و اظهار کرد: باید دیدگاه خود را نسبت به مردم تغییر دهیم، اقدامات انجام شده از سوی آنان بسیار کم هزینه، گسترده و همراه با اعتقاد راسخ است بنابراین لازم است به مردم اعتماد کنیم و نهادهای خیریه تقویت شوند تا بتوانیم خدمت رسانی بهتری به مردم انجام دهیم.

وی با اشاره به طرح هبه در شهر تهران گفت: ممکن است یک وسیله به ظاهر غیراستفاده در شمال شهر تهران جهیزیه خوبی برای دختران محله‌ای مانند دروازه غار باشد.

امرودی در پایان با تاکید بر ضرورت تقسیم کار در امور اظهار کرد: مشکل ما این است که می‌خواهیم همه کارهای خود را به تنهایی انجام دهیم این در حالیست که تقسیم کار نتایج بهتری را به همراه دارد. بر اساس آیات قرآن کریم و قواعد تجربی دو ضرب در دو در امور انسانی چهار نمی‌شود بلکه حاصل آن 40 است. بنابراین باید در انجام کارها به این نکته توجه کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار