بازدید 4379

وعده حل معضل بیکاری پس از یک سال محقق نشد

کد خبر: ۴۲۶۴۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۶ 17 August 2014
نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی گفت: رییس جمهور در زمان برگزاری انتخابات وعده رفع معضل بیکاری طی مدت 100 روز را دادند، اکنون یکسال از آن زمان گذشته و این وعده تحقق نیافته است.

حسین فتاحی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی امروز( 26 مرداد) در نطق میان دستور، ضمن گرامی داشت سالروز بازگشت آزادگان به کشور گفت: مخاطب من کسانی هستند که کمترین انتقاد را قبول ندارند، امام راحل می گوید شیطان صاحب قدرت را وسوسه می کند که تو اکنون صاحب قدرت هستی و دیگران باید چشم بسته فرمان تو را اطاعت کنند، این وسوسه برای آن است که انسان خود را نشناخته، چرا که در غیر اینصورت از انتقادها دلگیر نمی شد.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی افزود: مورد دیگر اینکه چندی پیش و در یک برنامه زنده تلویزیونی، فردی عزاداری برای اباعبدالله حسین(ع) در تاسوعا و عاشورا را زیر سوال برده و آن را اقدامی خلاف فرهنگ بیان می کند، جالب اینکه همین فرد در تشکلی فعالیت می کند که از حامیان سرسخت وزارت علوم است.

وی ضمن محکو کردن این صحبت های سخیف، به وزارت علوم هشدار داد که مراقب حامیان خود باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دلیرمردان سوریه و عراق بینی آمریکای جنایتکار و کودک کش و دست پرورده های آنها یعنی داعش جنایتکار و النصر بی رحم را به خاک مالیده اند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس ادامه داد: آمریکا بداند که آزادگان جهان درس مبارزه و ایستادگی را از مکتب عاشورا آموخته اند و در این مکتب ثابت شده که خون بر شمشیر پیروز است و لذا با صدای بلند می گوییم مرگ بر صهیونیست، مرگ بر آمریکا و مرگ بر حامیان جنایتکاران

وی افزود: همچنین جا دارد که از حمایتهای جمهوری اسلامی ایران بابت پشتیبانی از ملت های مظلوم، خصوصا مردم غزه که این روزها بی رحمانه مورد حملات صهیونیست های جنایتکار قرار دارند تشکر کنم، قدردانی از سپاه پاسداران و نیروی قدس سپاه، خصوصا سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی که با مدیریت خود باعث قدرتمند شدن نهضت های آزادی بخش شده اند را نیز بر خود لازم می دانم.

وی تصریح کرد: چه زیبا و حکیمانه گفته امام راحل که اگر سپاه نبود کشور نبود و امروز هم ثابت شده که اگر سپاه نباشد کشور نخواهد بود.

فتاحی در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه نیز گفت: رییس جمهور به یاد دارند که در زمان برگزاری انتخابات، وعده رفع بیکاری طی مدت 100 روز از طریق رونق گردشگری را دارند، آیا با گذشت یک سال شغلی ایجاد شده و اگر نشده مشکل کجاست؟

وی افزود: در دولت گذشته حدود 800 نفر از جوانان کرمان در آزمون رسمی دولتی و قانونی شرکت و برای استخدام قبول شده اند، اما همچنان مشغول به فعالیت نشده اند، اینها تا چه زمانی باید منتظر باشند ، آیا دولت جواب قانع کننده ای برای این موضوع دارد؟

نماینده شهربابک در مجلس شورای اسلامی همچنین در رابطه با مشکلات منطقه ای در تذکر به وزیر بهداشت و درمان ،گفت: شهرستان شهر بابک با کمبود پزشک متخصص و امکانات درمانی مواجه است و طی پیگیری های دو ساله اقدامی در این مورد صورت نگرفته است از این رو خواهشمندم هر چه زودتر برای حل این معضل تدابیر لازم اخذ شود.

وی خطاب به وزیر نیرو نیز بیان کرد: چنانچه در جهت تامین آب شرب و صنعت برای  استان کرمان و شهربابک با جدیت اقدام نشود در آینده نزدیک شاهد بحران بی آبی و نابودی کشاورزی و دیگر صنایع خواهیم بود در صورتیکه با انتقال آب از دیگر حوزه ها مشکل به سادگی قابل حل است.

وی همچنین از وزارت جهاد کشاورزی خواست با تمام توان از مصرف  بی رویه آب در بخش کشاورزی جلوگیری کند و گفت: آب کشاورزی با بازدهی محصولات همخوانی ندارد و سفره های آبی ذخیره های خود را از دست داده و لایه این سفره ها نیز در حال تخریب است.

وی همچنین در تذکر به وزرای جهاد کشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت گفت: به نحوی باید برنامه ریزی کرد که پسته‌های کشاورزان صادر شود متاسفانه طی دو سال گذشته با بی تدبیری مسئولان وقت خسارت سنگینی به قشر کشاورزان به دلیل عدم صادرات وارد شده و کسی هم پاسخگوی آن نبوده است.

فتاحی از رئیس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری خواست که به روستای میمند شهرستان بابک توجه بیشتری کنند چرا که این روستا بزرگترین روستای تاریخی بوده و باید به ثبت جهانی برسد این اثر 12 ساله توریست های بسیاری را برای استان کرمان جلب خواهد کرد.

وی ادامه داد: بسیاری از مسئولان از این اثر تاریخی دیدن کردند اما متاسفانه پیگیری های لازم جهت ثبت جهانی آن صورت نگرفته است.

نماینده مردم شهربابک در مجلس همچنین خطاب به وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: تصاحب معادن توسط عده ای که اهل عملیات معدن کاری نیستند باعث سدراه صنعتی شدن معادن شده و به دلیل بی نتیجه ماندن بهره برداری ها معادن بی استفاده مانده اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها