بازدید 6124

پرواز آنتونف 74 هم ممنوع شد

کد خبر: ۴۲۶۲۷۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۱ 17 August 2014
پس از ممنوعيت پرواز ايران 140 در آسمان کشور، رييس جمهور پرواز مسافري هواپيماي آنتونف 74 را هم ممنوع کرد.

به گزارش خراسان، محمد علي ايلخاني - مدير عامل شرکت فرودگاه هاي کشور - ضمن اعلام اين خبر افزود: با توجه به تاکيدي که دولت بر امنيت پروازهاي مسافري دارد رييس جمهور هفته گذشته پرواز ايران 140 را ممنوع کرد و پس از آن نيز در دستوري جداگانه مبني بر ممنوعيت پروازهاي مسافري هواپيماي آنتونف 74 را نيز صادر و اين نوع هواپيما را از چرخه پرواز خارج کرد.او با بيان اينکه بالا بردن امنيت پروازها بهترين راهکار براي کاهش خطرات در فرودگاه هاي شهري است، گفت: با توجه به اينکه جابجايي فرودگاه هاي بزرگي مانند مهرآباد، هزينه بر است و به فراهم شدن مقدمات ويژه اي نياز دارد در شرايط فعلي بالا بردن ضريب ايمني پروازها بهترين راهکار است.

يکشنبه هفته گذشته يک فروند هواپيماي ايران 140 شرکت هسا در حوالي فرودگاه مهرآباد تهران سقوط کرد که به دنبال اين سانحه، رييس جمهور در دستوري پرواز اين نوع هواپيماهاي ايراني - اوکرايني را در حريم هوايي ايران ممنوع کرد؛ هر چند با توجه به اينکه از شش فروند هواپيماي موجود از اين مدل، چهار فروند آن به دليل نبود قطعات زمين گير هستند و دو فروند ديگر نيز سقوط کرده اند.آنتونف 74 يک هواپيماي قديمي نظامي است که سال هاست در خطوط هواپيمايي روسيه پرواز مي کند؛ هواپيمايي که اصلي ترين کاربرد آن در حوزه نظامي است اما قابليت افزايش ظرفيت و استفاده مسافري را نيز دارد.از آنتونف 74 براي حمل مهمات و اقدامات تاکتيکي نظامي استفاده مي شود اين هواپيما قابليت پذيرش 45 تا 50 مسافر را دارد و حتي از آن استفاده VIP هم مي شود.

رئيس سازمان هواپيمايي خبر داد : بازخواني نيمي از جعبه سياه هواپيماي ايران 140

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري از بازخواني بيش از 50 درصد جعبه سياه (CVR) هواپيماي سقوط کرده شرکت هسا توسط متخصصان وگروه بررسي سانحه خبر داد.

عليرضا جهانگيريان - معاون وزير راه و شهرسازي - اظهار کرد: کميته بررسي سانحه هواپيماي ايران 140 و کارگروه يازده گانه از نخستين لحظات وقوع سانحه به صورت مستمر به جمع آوري اطلاعات سانحه مذکور پرداختند.

وي افزود: در سومين جلسه کميته بررسي سانحه، موضوع پيشرفت عمليات بازخواني دستگاه هاي ثبت و ضبط اطلاعات پرواز شامل FDR و CVR هواپيماي ايران 140 که از سه شنبه هفته گذشته با حضور متخصصان و کارشناسان داخلي و کارشناسان خارجي آغاز شده بود، مطرح و مشخص شد که تاکنون موفق به بازخواني بيش از 50 درصد اطلاعات جعبه CVR شده اند.

معاون وزير راه و شهرسازي خاطرنشان کرد: در پي نياز به اقدامات تکميلي براي بازخواني کامل CVR هواپيماي مذکور، برنامه ريزي لازم براي رفع اشکال فني و ادامه بازخواني از روز شنبه انجام گرفته است.

جهانگيريان تصريح کرد: دستگاه FDR به دليل آتش سوزي هواپيما به شدت آسيب ديده بود بنابراين بازخواني به روش مرسوم امکانپذير نبود.

رئيس سازمان هواپيمايي کشوري افزود: بالاخره پس از بررسي کارشناسي، کارگروه تخصصي سازمان هواپيمايي کشوري تصميم گرفت با مشارکت متخصصان کارخانه سازنده اين دستگاه، براساس فرآيند پيچيده و تخصصي باز و پياده سازي اطلاعات صورت گيرد که با به کارگيري اين روش اطلاعات اين جعبه در حال پياده سازي است.

وي با بيان اينکه تجزيه و تحليل اين اطلاعات توسط کارگروه هاي تخصصي از امروز آغاز مي شود، گفت: سازمان هواپيمايي کشوري با تمام توان در تلاش است در کوتاه ترين زمان ممکن، عوامل سانحه را اعلام کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل