بازدید 9511

تبلیغات طرفداران داعش در خیابان‌های انگلیس

نگرانی ها درباره گرایش های داخلی به گروه های تروریستی در بریتانیا روبه افزایش است و هم اینک در شبکه اجتماعی توئیتر می توان حمایت بسیاری از سوی انگلیسی ها را از این جریانات افراطی دید.
کد خبر: ۴۲۵۶۸۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۵ 15 August 2014
روزنامه دیلی میل روز پنجشنبه نوشت: نگرانی ها درباره گرایش های داخلی به گروه های تروریستی در بریتانیا روبه افزایش است و هم اینک در شبکه اجتماعی توئیتر می توان حمایت بسیاری از سوی انگلیسی ها را از این جریانات افراطی دید.

به گزارش ایرنا، روزنامه دیلی میل افزود: تاکنون حدود 500 نفر از اتباع انگلیس برای جنگیدن در کنار گروه های ترویستی به عراق و سوریه رفته اند؛ همان کسانی که اخیرا سرهای از تن جدا شده سربازان را در دست هایشان داشتند.

این روزنامه با اشاره به برخی حرکت های تبلیغی صورت گرفته درحمایت از جریات افراطی و تروریستی در انگلیس خاطرنشان کرد: هفته گذشته یک پرچم سیاه ( که نماد گروه تروریستی داعش شمرده می شود) از سوی برخی مسلمانان افراطی در یکی از محله های زندگی مسلمانان در لندن نصب شده بود.

به نوشته این روزنامه، این پرچم سیاه بدنبال اعتراض های صورت گرفته ، بعد از مدتی از سوی اهالی این محل برداشته شد.

دیلی میل افزود: پلیس شفلید نیز تایید کرده که دو نفر را به دنبال درگیری ایجاد شده درحاشیه تظاهرات حمایت از مردم غزه در این شهر، به دلیل در دست داشتن پرچم سیاه از سوی یکی از تظاهرکنندگان دستگیر کرده است.

این روزنامه به نقل از یک سخنگوی پلیس جنوب یورکشایر نوشت: این درگیری هنگامی رخ داد که روز شنبه گذشته تظاهرات صلح آمیز خیابان سیول در شفلید در ارتباط با غزه در جریان بود.

دیلی میل نوشت: از سوی دیگر، یک گروه از دانشجویان کرد روز گذشته در تظاهراتی در بیرون ساختمان نخست وزیر انگلیس خواستار همبستگی و حمایت مردم و دولت این کشور از آوارگان ایزدی در شمال عراق و مقابله با داعش شده بودند.

روزنامه دیلی میل همچنین نوشت که هواداران گروه تروریستی داعش اخیرا در خیابان آکسفورد در قلب لندن با پخش پوستر و بروشورهایی، افراد را تشویق می کردند که بریتانیا را ترک گفته و به گروه داعش بپیوندند.

این روزنامه نوشت: دراین بروشورها و اعلامیه هاˈ به طلوع عصر جدیدی ˈ که اشاره به برپایی خلافت از سوی گروه داعش دارد، اشاره شده و در آنها ازˈ فداکاری هاییˈ که در حال انجام در خاورمیانه است، ستایش شده بود.

به نوشته دیلی میل، پلیس متروپلیتن لندن ( اسکاتلندیارد) دراین خصوص گفته است که در حال تحقیق در این مورد است که اقدام این افراد در توزیع این بروشورها نقض قوانین ضد تروریستی بوده است یا نه.

دیلی میل افزود: تاکنون کسی در ارتباط با این جریان دستگیر نشده است.

روزنامه دیلی تلگراف نیز در شماره اخیرش با اشاره به کشته شدن یکی از اتباع انگلیس در درگیری های سوریه نوشت: مقامات انگلیسی تخمین می زنند که حدود 500 بریتانیایی که عمدتا آسیایی تبار (جنوب آسیا) هستند ، به گروه های تندرو جهادی در خاورمیانه پیوسته باشند.

این روزنامه به نقل از کارشناسان ضد تروریسم نوشت: برآورد می شود که حدود 19 تن از این افراد در جریان درگیری ها در سوریه و عراق جانشان را از دست داده باشند .

براساس گزارش های منتشر شده، مقامات انگلیسی همانند شمار دیگری از کشورهای اروپایی نگران بازگشت کسانی هستند که برای جنگیدن در کنار گروه های تکفیری و تروریستی به سوریه و یا عراق رفته اند.

این مقامات، افراد یاد شده را که دارای تجارب جنگی در کنار گروه های تروریستی هستند، به طور بالقوه یک تهدید برای امنیت کشورشان به شمار می آورند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل