بازدید 2957

توزیع آزادانه بروشور دعوت به سفر به سرزمین داعش در لندن

کد خبر: ۴۲۵۶۰۸
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۲ 15 August 2014
 طرفداران گروه تروریستی موسوم به دولت اسلامی (داعش) به طور آزادانه در قلب شهر لندن پایتخت انگلیس برشور دعوت به سفر به سرزمین تحت کنترل این گروه را پخش کردند.

به گزارش  تسنیم به نقل از روزنامه القدس العربی، هزاران خریدار و عابر پیاده در مشهورترین و قدیمترین خیابان شهر لندن با توزیع گسترده بروشورهای گروه داعش غافلگیر شدند.

گروه داعش در این بروشورها از آنها خواسته بود تا کشورشان را ترک کرده و فوری به "دولت خلافت اسلامی" سفر کنند. این گروه اخیرا در اراضی تحت کنترل خود در سوریه و عراق "دولت خلافت اسلامی" را تاسیس کردند.

این بروشورها که به زبان انگلیسی در بین خریداران و عابران پیاده در خیابان مشهور آکسفورد در مرکز شهر لندن پخش شد، اعلام تاسیس "خلافت اسلامی" را  یک "سرآغاز عملی عصری جدید" توصیف کرد.

خیابان اکسفورد مشهورترین خیابان در انگلیس است که در قلب شهر لندن قرار دارد و 24 ساعته مملو از دهها هزار خریدار و عابر پیاده و گردشگر خارجی است که از نقاط مختلف دنیا آمده اند. این خیابان در طول سال همواره مملو از گردشگران اهل کشورهای عرب حوزه خلیج فارس نیز می باشد که به طور معمول برای خرید و تفریح به این خیابان می آیند که فروشگاههای مشهورترین برندهای جهان در آن واقع است.

خیابان آکسفورد در چند متری سفارت آمریکا در لندن قرار دارد. این خیابان همچنین در چند متری خیابانی قرار دارد که مرکز تجمع اعراب در قلب شهر لندن است. خیابان آکسفورد همچنین در نزدیک هاید پارک است.

روزنامه دیلی میل انگلیس نوشت: پلیس اسکاتلند یارد تحقیقات درباره این حادثه را آغاز کرده است.

این روزنامه به نقل از پلیس انگلیس نوشت: پلیس همچنان بدنبال این امر است که آیا توزیع این بروشورهای تبلیغ داعش، نقض قانون مبارزه با تروریسم به شمار می رود یا نه؟

پلیس انگلیس هیچ یک از جوانانی را که این بروشورها را توزیع کرده اند؛ بازداشت نکرده است تا اینکه مطمئن شود که این حادثه نقض قوانین انگلیس به شمار می رود یا نه؟

پلیس انگلیس معتقد است که بیش از 300 شهروند انگلیسی بعد از نبرد در صفوف گروه داعش یا جبهه تروریستی النصره  از سوریه بازگشته اند. دستگاههای امنیتی انگلیس ارزیابی می کنند که 500 شهروند انگلیسی همچنان در سوریه می جنگند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار